Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان در پژوهش‌های خود دریافتند که بهترین گزینه برای ساخت ماسک صورت به منظور مقابله با کرونا، ابریشمی است که از کرم‌های ابریشم گرسنه به دست می‌آید. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان کشف کرده‌اند ماسک‌هایی که از ابریشم درست می‌شوند، سبک‌ترند و تنفس در آن‌ها آسان‌تر است، رطوبت را به راحتی از بین می‌برد و مهم‌تر از همه در مقابله با ویروس کرونای موجود در هوا بسیار مقاوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان می‌گویند: مهم‌ترین نکته در مورد ابریشم این است که حاوی مواد ضدمیکروبی، ضدباکتری و ضدویروسی است و به راحتی می‌تواند ویروس‌های درون هوا را دفع کند.
مطالعات نشان داده است که مس به طور خاص می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌ها را در اثر تماس از بین ببرد و این جایی است که کرم‌های ابریشم کوچک می‌توانند قدرت خاص خود را به رخ بکشند. زیرا ابریشم در خود مس دارد. درواقع کرم‌های ابریشم برگ توت می‌خورند و از این طریق مس را وارد ابریشم خود می‌کنند.
بسیاری از کادر درمانی در بیمارستان‌ها دو ماسک جراحی و N۹۵ را با هم روی صورت می‌زنند تا تاثیر بیشتری برای فیلتر کردن ویروس‌ها داشته باشد. در حقیقت، ماسک خارجی با تمیز نگه داشتن ماسک تنفسی N۹۵ به افزایش عمر آن کمک می‌کند. حال محققان می‌گویند که بافت ابریشم گزینه بسیار خوبی برای پوشش بیرونی است، زیرا مانند ماسک‌های جراحی عمل می‌کند که در بیمارستان‌ها با کمبود آن مواجهند.
محققان می‌گویند: پنبه رطوبت را همانند اسفنج به دام می‌اندازد و در خود نگه می‌دارد، اما ابریشم قابل تنفس است، نازک‌تر از پنبه است و خیلی سریع هم خشک می‌شود.
محققان دانشگاه سین‌سیناتی در آزمایشگاه زیست‌شناسی این دانشگاه، پارچه پنبه‌ای و پلی‌استر را به همراه انواع مختلفی از ابریشم آزمایش کردند تا ببینند کدام یک از آن‌ها در دفع آب که نمایانگر قطرات تنفسی حاوی ویروس کروناست، موثرتر هستند. نتایج این آزمایش نشان داد که ابریشم در دفع رطوبت بسیار بهتر از پنبه و پلی‌استر عمل می‌کند و قطرات آب را با سرعت زیادی جذب می‌کند.
این مطالعات همچنین نشان داد که ابریشم عملکردی شبیه به ماسک‌های جراحی دارد، اما با این تفاوت که این ماسک‌های ابریشمی قابلیت شستشو و دفع آب را دارد و همین امر به ایمنی بیشتر افراد در مقابل انتقال ویروس کمک می‌کند. آن‌ها همچنین دریافتند که افزایش لایه‌های ابریشم باعث بهبود کارآیی ماسک می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرم ابریشم ماسک مقابله با کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم

آی شو اسپید، یوتیوبر معروف آمریکایی که در رسلمنیا 40 نیز حضور پیدا کرده بود، در شوی دوشنبه شب راء نیز شرکت کرد و در جریان این شوء با ری میستریو، اسطوره WWE دیدار کرد و او را کشتی گیر مورد علاقه خود نامید.

دانلود (4.2MB)

دیگر خبرها

  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • کیران مک کنا، گزینه جانشینی دزربی در صورت جدایی این مربی ایتالیایی از برایتون
  • یان ماتسن گزینه جانشینی آلفونسو دیویس در بایرن مونیخ
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست