Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@18:24:15 GMT

طرز تهیه نان سیب زمینی مقوی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۳۳۳۰

طرز تهیه نان سیب زمینی مقوی

شاید اسم نان سیب زمینی به گوش شما خورده باشد یا آن را در سفر امتحان کرده باشید. بافت نرم و اسفنجی نان سیب‌زمینی آن را به یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین نان‌ها تبدیل کرده‌است. این نان در ایران به‌ویژه در قوچان، نیشابور و بجنورد معروف است. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این نان خوشمزه را به شما آموزش داده تا بتوانید آن را برای صبحانه یا برای وعده افطار و سحر در ماه مبارک رمضان درست کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم

تخم‌مرغ یک عدد
سیب‌زمینی پخته و له‌شده یک لیوان
آرد سه و نیم لیوان
شکر دو قاشق سوپ‌خوری
کره ذوب‌شده پنج قاشق سوپ‌خوری
خمیرمایه یک قاشق سوپ‌خوری
شیر کم چرب  یک لیوان
نمک یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه نان سیب زمینی

سیب‌زمینی‌ها را داخل آب بپزید تا خوب نرم شوند، پوست آ‌ن‌ها را جدا کرده و با استفاده از گوشت‌کوب خوب له کنید.

مواد را از یخچال خارج کنید تا با محیط هم‌دما شوند. آرد را الک کرده و به همراه خمیر‌مایه و باقی مواد به سیب‌زمینی له شده اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و ورز دهید تا خمیری یکدست به وجود بیاید. اگر خمیرتان چسبندگی زیادی دارد می‌توانید مقداری آرد به آن اضافه کنید (دقت کنید که آرد را کم‌کم اضافه کنید، اگر آرد خمیر زیاد شود بافت آن سفت خواهد شد).

وقتی دیدید که چسبندگی خمیر به حالت مطلوب رسید به مدت پنج دقیقه آن را ورز دهید (اگر دستگاه همزن مخصوص دارید می‌توانید خمیر را در آن ریخته و ۵ دقیقه ورز دهید). روی خمیر را با استفاده از نایلون بپوشانید و یک ساعت و نیم به آن استراحت دهید. در این مرحله خمیر را به اصطلاح چانه بزنید و آن‌ها را گرد کنید و بعد از آنکه کل خمیر را به چانه‌های گرد تبدیل کردید آن‌ها را در ظرف قرار داده و نیم ساعت به آن‌ها استراحت دهید در این مدت حجم خمیر‌ها حدود دو برابر خواهد شد.

سینی را چرب کنید و با استفاده از دست‌ها هرکدام از چانه‌ها را باز کرده وصاف کنید. آن‌ها را با فاصله از هم قرار دهید. داخل کاسه‌ای یک تخم‌مرغ بشکنید و آن را هم بزنید و با استفاده از برس مخصوص روی نان‌ها بمالید. می‌توانید روی خمیر نان سیب زمینی خود مقداری کنجد بریزید. سینی را داخل فر قرار داده و در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

نان‌ها را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی خنک شوند، نان سیب زمینی خوشمزه شما برای سرو کردن حاضرند آن‌ها را در ظرف دلخواهتان بریزید و به همراه عزیزانتان میل کرده و لذت ببرید. این نان را تا چند روز می‌توانید داخل یخچال نگهداری کنید.

 

منبع: کتاب کاله

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نان سیب زمینی طرز تهیه نان صبحانه سبک زندگی پارسی خبر نان سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه

رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرانه خود همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است. اکنون جبهه‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی درگیر جنگ غزه، جبهه‌های شمالی درگیر منازعه با حزب الله لبنان، و جبهه‌های شرقی در کرانه باختری مشغول سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری است. با این حال، ارتش این رژیم بر حسب نیاز برای انجام عملیات اقدام به جابه جایی نیرو‌های خود می‌کند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) ۲ تیپ رزمی را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی برای انجام عملیات به نوار غزه فراخواند. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش، تیپ دوم ذخیره لشکر ۱۴۶ و تیپ ۶۷۹ لشکر ۲۱۰ از مرز‌های لبنان به غزه منتقل خواهند شد و در این باریکه مستقر می‌شوند. 

هر تیپ پیاده ارتش رژیم صهیونیستی به طور متعارف از ۲ تا ۵ هزار نیروی نظامی تشکیل شده است. 

در این بیانیه از ماهیت عملیات احتمالی این ۲ تیپ در غزه جزئیاتی ارائه نشده است، اما این انتقال پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات صهیونیست تهدید به اجرایی کردن حمله زمینی به رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه کرده اند. اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در این باریکه مستقر هستند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی استقرار ۴ گردان حماس در رفح بوده و تاکید دارد برای پیروزی قطعی در جنگ عملیات زمینی در رفح ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • کمک‌های نیرو زمینی سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود