Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:05:38 GMT

اعلام نرخ خرید تضمینی سویا در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۳۴۴۷

اعلام نرخ خرید تضمینی سویا در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت غله استان اردبیل اعلام کرد: قیمت تضمینی محصول سویا از سویا کاران این استان با رطوبت استاندارد بر اساس مصوبه ۳۸ هزار و ۵۲۳ ریال تعیین شده است.

علی نوبخت ششم مهرماه در جلسه کارگروه اقتصادی پارس‌آباد مغان اظهار کرد: خرید تضمینی سویا همزمان با برداشت این دانه روغنی ارزشمند از اول آبان ماه در مراکز خرید تضمینی استان آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشاورزان در صورت تمایل می‌توانند محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند، ادامه داد: در پارس آباد مغان سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت سویا رفته و پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از هشت هزار تن دانه روغنی سویا استحصال شود.

در ادامه ابراهیم امامی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته است، اضافه کرد: پیش‌بینی استحصال بیش از ۵۰ هزار تن محصول پنبه در شهرستان می رود.

فرماندار پارس آباد زمان برداشت ‌پنبه را نیمه دوم مهرماه اعلام کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی دولتی پنبه ۴۸ هزار و ۷۶۱ ریال تعیین شده و خریدهای توافقی نیز که منشاء عرضه و تقاضا خواهد داشت در زمان برداشت صورت می‌پذیرد.

به گفته وی سطح زیرکشت سال گذشته حدود هفت هزار هکتار بود که از این سطح بیش از ۲۶ هزار تن پنبه برداشت شده بود که امسال این رقم بسیار بالاتر خواهد بود.

امامی ادامه داد: توسعه کشت پنبه ضمن تنوع‌بخشی به الگوی کشت باعث خروج کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی از رکود و زمینه‌سازی اشتغال در صنایع منطقه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها گندم كنجاله سويا پنبه پنبه کاران خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران