Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:35:04 GMT

بستری ۱۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۳۶۴۳

بستری ۱۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان

فاضل از بستری ۱۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» صبح امروز(یکشنبه 6 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بندرگز تنها شهر قرمز کرونا در گلستان است که از مدت ها قبل این شرایط را تجربه می کند و مابقی شهرهای استان در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: استان گلستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و شهرستان های مینودشت، گمیشان، مراوه تپه، علی آبادکتول و آق قلا در شرایط سفید قرار دارند و به جز بندرگز مابقی شهرستان ها وضعیت زرد را تجربه می کنند.

 

وی رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در مدارس را الزامی خواند و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش بر عملکرد مدارس در رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارند.

 

فاضل تصریح کرد: به نظر می رسد قبل از فرا رسیدن فصل سرما ازدحام مردم در تفرجگاه ها بیشتر شده است که رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی ضروری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: وقوع پیک سوم کرونا تجربه سختی برای مردم و کادر درمان گلستان خواهد بود لذا از مردم درخواست می کنیم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت توزیع واکسن آنفولانزا، گفت: وزارت بهداشت و درمان مقداری از واکسن آنفولانزا را تأمین کردند و سهمیه ای برای بیماران خاص و مادران باردار و شریط سنی بالای 60 سال و زیر 6 سال براساس شماره ملی اختصاص می یابد.

 

فاضل تصریح کرد: تزریق واکسن بین گروه های خاص براساس کد ملی و پرونده سلامت موجود در مراکز بهداشت انجام می شود که می توانند به مرکز بهداشت مراجعه کنند، البته مراکز بهداشت نیز براساس پرونده سلامت با گروه های در اولویت تماس می گیرند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر 195 بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستندکه از این تعداد 61 نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند.

 

وی اضافه کرد: 31 بیمار کرونایی در گلستان به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند و وضعیت خوبی ندارند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت زرد گلستان بیماران کرونایی عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیمار کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد