Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:32:03 GMT

۵۰۰ میلیون یورو در چابهار سرمایه‌گذاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۴۱۸۶

۵۰۰ میلیون یورو در چابهار سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ماندانا زنگنه اظهار داشت: چابهار به دلیل داشتن ظرفیت‌های آبی و دسترسی به آب‌های اقیانوسی، هم مرز بودن با کشور پاکستان و بهره بردن از امتیاز و مشوقات منطقه ویژه اقتصادی به یکی از استراتژیک‌ترین مناطق کشور برای تجار و سرمایه گذاران تبدیل شده که تعدادی از آنان برای بهره بردن از این ظرفیت‌ها وارد استان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این شرکت سرمایه گذار به دنبال ایجاد پالایشگاه و تهیه و فروش سوخت موردنیاز شناورهای سنگین است که طی برآوردهای اولیه برای راه اندازی آن از سوی این شرکت بخش خصوصی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار را در بر خواهد داشت و به گفته مدیران این شرکت فاز اول اجرای طرح با ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار اجرا می‌شود که تمامی آن از سوی سرمایه گذار تخصیص می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد مجتمع اقامتی و گردشگری با ۳۰۰ سوئیت هم یکی دیگر از طرح‌هایی است که درخواست آن برای ایجاد در جنوب استان ارائه شده و بر اساس اعلام سرمایه گذار برای به سرانجام رساندن آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد شد که طبق برنامه ریزی های انجام شده طرح در سه فاز تکمیل می‌شود و هر فاز آن ۱۰ میلیارد تومان هزینه را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: ایجاد بازارچه فروش ماهی برای صیادان منطقه و تولیدی میوه‌های گرمسیری از جمله طرح‌هایی بوده که در جنوب سیستان و بلوچستان به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.

زنگنه گفت: سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های متعددی را در خود جای داده که سرمایه گذارانی هم برای بهره بردن از این ظرفیت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند اما آنچه مورد اهمیت و تاکید قرار دارد اینکه سرمایه گذاران باید از ظرفیت نیروهای انسانی و بومی استان در اجرای طرح‌های خود استفاده کنند.

کد خبر 5033945

منبع: مهر

کلیدواژه: چابهار سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم

 شایسته سعید مرادزاده پس از بازدید از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار در جمع مسوولان این منطقه اظهار داشت: هدف از حضور در شهر بندری چابهار استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی و بندری برای دسترسی به بازارهای منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید تاجیکستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است که برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی به زیرساخت‌های بندری نیاز دارد.

در این نشست، قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز با تشریح ظرفیت‌های زیاد چابهار که می‌تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالان اقتصادی کشور تاجیکستان و همچنین واگذاری محوطه‌های پس‌کرانه به منظور سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد چابهار نیز ضمن معرفی پیکره‌های مختلف، از جمله پیکره‌های صنایع سبک و سنگین، لجستیکی و گردشگری گفت: منطقه آزاد چابهار از زیرساخت‌های لازم حمایت از سرمایه‌گذاران برخوردار است و هم اکنون صنایع بزرگی چون فولاد و پتروشیمی در آن در حال فعالیت هستند.

عبدالحکیم آصفی چگونگی واگذاری زمین و آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه استفاده از بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه را تشریح کرد.

رسول بهزادی مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست پس از اشاره به موقعیت جغرافیایی و موهبت‌های خدادادی چابهار و قرارگیری آن در نقطه تلاقی کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی و شاهراه ترانزیتی گفت: چابهار با توجه به مزیت‌های مدیریت هزینه و زمان به منظور ترانزیت کالا و وجود خطوط فعال کشتیرانی جذابیت لازم را برای سرمایه‌گذاران و تجار داراست و از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه‌های تجاری، بازرگانی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

معاون وزیر حمل و نقل کشور تاجیکستان و هیأت همراه از انبارهای منطقه، سردخانه پنج هزار و ۱۰۰ تنی و پتروشیمی نگین مکران بازدید کرد.

نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران، گل محمد زاده معاون اول شرکت دولتی راه آهن تاجیکستان، سلام زاده مدیر مؤسسه دولتی حمل و نقل جاده‌ای و خدمات لجستیک، محموداُف، رئیس بخش اداره کل روابط بین‌الملل وزارت حمل و نقل این کشور در این سفر، معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان را همراهی می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است