Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای طرح پوشش سراسری نوآموزان پیش‌دبستانی خبر داد و گفت: هدف آموزش و پرورش پوشش حداکثر در جذب نوآموزان برای کسب آموزش‌های با کیفیت و مطلوب است. - اخبار استانها -

سعیده بهادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: پیش‌دبستانی یکی از دوره‌های بسیار مهم برای کسب دانش‌ و مهارت است، که نگرش و ارزش‌های کودکان در این دوران شکل می‌گیرد، اما متاسفانه امسال به دلیل شیوع کرونا با افت شدید آمار در پذیرش کودکان پیش‌دبستانی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادرزاده گفت: سال گذشته برای پیش‌دبستانی 19 هزار و 600 نفر ثبت‌نام نموده‌اند اما امسال تنها پنج هزار نفر آمار ورودی پیش‌دبستانی در کشور بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد افزود: برای اینکه کودکان از آموزش‌های اولیه محروم نباشند و با توجه به اینکه پیش‌دبستانی کمک‌کننده و پایه‌ای برای سال‌های آینده است بسیار اهمیت دارد، طرح ملی و پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری: با کاهش ثبت‌نام در مقطع پیش‌دبستانی رو‌به‌رو هستیممرکزی| پیش‌دبستانی‌ها و مدارس استثنایی همچنان تعطیل استتوضیحات آموزش‌وپرورش درباره دریافت شهریه مراکز پیش‌دبستانی در تعطیلات کرونایی

بهادرزاده تصریح کرد: افرادی که در پیش‌دبستانی‌ها ثبت‌نام کردند، همچون دانش‌آموزان کلاس اول، حضوری و هم مجازی آموزش‌ها را می‌بینند، با توجه به اینکه آموزش پیش‌دبستانی کاملا غیردولتی است بسیاری از خانواده‌ها در شرایط اقتصادی فعلی نتوانستند به مراکز ورود کنند، در این طرح بچه‌ها به صورت رایگان ورود می‌کنند و تنها هزینه کاربرگ و کتاب را پرداخت می‌کنند.

وی اظهار داشت: تا روزهای آینده جزئیات این طرح بررسی و نحو ثبت‌نام و حضور اعلام می‌شود، قصد ما پوشش حداکثر در جذب نوآموزان با آموزش‌های با کیفیت و مطلوب است، تا کودکان از فرصت‌های طلایی خود بهره ببرند و برای سال آینده برای کلاس اول آماده شوند.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیش دبستانی آموزش ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد