Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-معاون وزیر امور خارجه روسیه بر غیرقانونی بودن حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: نیروهای آمریکایی که در سوریه به صورت غیرقانونی حضور دارند، بطورآشکار ثروت های طبیعی ملت این کشور را غارت می کنند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه نیروهای آمریکایی منطقه الطنف سوریه را اشغال کرده اند، خاطرنشان کرد: سرقت منابع نفتی سوریه غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: روسیه با آمریکا برای حل و فصل این وضعیت در تماس است. مسکو از کانال های نظامی و دیپلماتیک برای انتقال موضع خود به طرف آمریکایی و آگاهی از رویکردهای این کشور استفاده می کند.

مقام های روسیه بارها از حضور نیروهای آمریکایی در سوریه انتقاد کرده و آن را غیرقانونی و مصداق بارز اشغال خوانده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این باره با انتقاد از حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در خاک سوریه به رغم مخالفت دمشق و تایید نشدن آن از سوی شورای امنیت گفته است: نیروهای آمریکایی در سوریه بارها از مبارزه و سرکوب تروریست ها خودداری کرده اند و با این کار جان تروریست ها را نجات دادند.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه پهپادهای تجسسی روسیه عکس هایی گرفته اند که تروریست ها را در حال فرار از سوریه به عراق نشان می دهد، گفت: نظامیان روس این موارد را به شرکای آمریکایی گزارش دادند و مسیر حرکت تروریست ها را به طرف آمریکایی گفته بودند، اما آنها (آمریکایی ها) هیچ عکس العملی نشان ندادند در نتیجه تروریست ها موفق به فرار شدند.

وی با طرح این پرسش که چرا نظامیان آمریکایی این گونه رفتار می کنند، اظهار کرد: زیرا آنها فکر می کنند که می توان از این تروریست ها برای مبارزه با حکومت بشار اسد در سوریه استفاده کرد.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد این گونه اقدامات طرف آمریکایی بسیار خطرناک است و برای آنها نیز تهدیدآفرین خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این رابطه اعلام کرد: ادامه حضور نظامی غیرقانونی آمریکا در سوریه برای یکپارچگی این کشور خطرناک است.

سرگئی لاوروف خاطرنشان کرد: حضور نظامی آمریکا در سوریه پس از شکست گروه تروریستی داعش، در روند حل و فصل سیاسی مسائل این کشور اخلال ایجاد کرده و وحدت و یکپارچگی آن را زیر سوال برده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: دولت سوریه تا مدت زمان محدودی می تواند حضور نیروهای آمریکایی در این کشور را به بهانه مبارزه با تروریسم تحمل کند.

بیشتربخوانید:  تنش میان پکن و واشنگتن  تحریم دیپلمات آمریکایی توسط پکن

وی افزود: تلاش های طرف آمریکایی برای ادامه حضور نظامی در سوریه پس از سرکوبی و شکست کامل داعش قابل توجیه نیست؛ حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه در عمل مانعی در پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسائل این کشور می شود و وحدت و یکپارچگی سوریه را زیر سوال می برد.

/انتهای پیام/

ایرنا

برچسب ها: روسیه امریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه امریکا وزیر امور خارجه روسیه نیروهای آمریکایی طرف آمریکایی تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

 

 

 

دیگر خبرها

  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران