Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@13:00:10 GMT

تابلوی شهدای فاجعه منا بر دیوار نقش می‌بندد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۵۰۹۱

تابلوی شهدای فاجعه منا بر دیوار نقش می‌بندد

تابلو شهدای فاجعه منا اثر استاد بدرالسماء در نزدیکی ساختمان سازمان حج و زیارت نقاشی دیواری می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نقاشی استاد رضا بدرالسماء برای شهدای منا با عنوان  «شهدای فاجعه منا» به پیشنهاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان زیباسازی به زودی بر یکی از دیوارهای نزدیک سازمان حج و زیارت به شکل دیوارنگاره نقاشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقاشی دیواری مظلومیت شهدای منا که با تکنیک گواش و آبرنگ نقاشی شده بیانگر یکی از تلخ‌ترین اتفاق‌های تاریخ جهان اسلام است و گامی مهم در جهت نمایان ساختن بی‌کفایتی آل‌سعود و مظلومیت مسلمانان جهان با استفاده از ابزار هنر است.

گفتمان سینمای دفاع مقدس|حذف قهرمان در سینمای ایران از سیاست‌های دولتِ روحانی است/ در حال جنگ رسانه‌ای هستیم

اثر استاد رضا بدرالسماء که حدود 200 زائر درآن وجود دارد  برگرفته از نقوش و طرح‌های ایرانی است، در این اثر رنگ‌های گرم به‌وفور استفاده شده است که تداعی تشنگی زائران خانه خدا و خوف و رجای ناشی از این فاجعه است، از نگاهی دیگر رستگاری عروج شهدای منا به همراه رقصی سماع گونه به تصویر کشیده شده است.

در این اثر آیه 100 سوره "نساء" با موضوع اجر و پاداش شهادت در راه هجرت به خانه خدا در حاشیه تابلو کار شده‌ است؛ همچنین آیه 25 سوره حج در حاشیه خانه خدا نوشته شده است که بیانگر وجود عذابی دردناک برای کسانی است که در سرزمین خانه خدا دست به ستم علیه زائران و مسلمانان می‌زنند، این دو آیه دو سمت از فاجعه منا را به تصویر می‌کشد.

تابلوی شهدای منا در سال‌روز شهادت شهید رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و در مراسم آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید رکن‌آبادی در فرهنگسرای ملل با حضور حجت‌الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری و حضور ویدیو کنفرانسی عباس خامه‌یار، رایز فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، سرکار خانم حاج علی‌گل، همسر مکرمه شهید رکن آبادی و علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی شهدای منا فاجعه منا خانه خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

عبدالله شاهینی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

وی افزود: این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال ۱۳۹۴ شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

وی ادامه داد: این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

کد خبر 6093865

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی در استان یزد
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود