Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر پس از هدف قرار گرفتن و سرنگونی دو بالگرد نظامی‌اش در ارتفاعات قره‌باغ این منطقه را زیر آتش سنگین توپخانه و سامانه‌های موشکی خود قرار داد.

به گزارش یورونیوز، جدایی طلبان قره‌باغ که تحت حمایت ارمنستان هستند می‌گویند که در جریان درگیری با نیروهای نظامی آذربایجان خسارات سنگینی به آنها وارد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باکو اعلام کرده که نظامیان آذربایجان پس از حمله جدایی طلبان دست به تهاجمی متقابل زده‌اند و بسیاری از مواضع جدایی طلبان از جمله دوازده سکوی پدافند هوایی را هدف قرار داده‌اند.

مقامات نظامی آذربایجان همچنین گفته اند که تنها یک بالگرد ارتش این کشور در جریان حمله جدایی طلبان سرنگون شده است.

سخنگوی جدایی طلبان منطقه قره‌باغ روز یکشنبه در یک پیام فیسبوکی اعلام کرد: «نیروهای آذربایجان صبح امروز کلیه خطوط تماس در منطقه را بمباران کردند.» وی با درخواست از ساکنان این منطقه برای رفتن به پناه گاه‌ها تصریح کرد که «استپاناکرت»، مرکز و پایتخت قره‌باغ نیز بمباران شده است.

هر دو طرف مناقشه از کشته شدن غیرنظامیان در جریان درگیری های صبح روز یکشنبه خبر داده اند. پیش‌تر برخی خبرگزاری ها اعلام کرده بودند در جریان تبادل آتش میان دو طرف خسارات سنگینی به واحدهای مسکونی و تجاری در مناطق مرزی وارد شده است.

قره‌باغ با مرکزیت استپاناکرت، بدنبال جنگ و درگیری‌های باکو و ایروان در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی، اعلام استقلال کرد. اغلب ساکنان قره‌باغ را که از حمایت تمام عیار ارمنستان برخوردار است ارمنی‌ها تشکلیل می دهند. قره باغ پیش از اعلام استقلال جزیی از خاک جمهوری آذربایجان بود.

آذربایجان و ارمنستان چندین دهه است که بر سر منطقه «ناگورنو قره‌باغ» با یکدیگر اختلاف دارند؛ اختلافی که اواخر دهه هشتاد میلادی آتش یک مناقشه و جنگ ادامه‌دار میان دو کشور را شعله‌ور کرد.

ارمنستان عضو یک پیمان امنیت منطقه‌ای موسوم به «سازمان پیمان امنیت جمعی» است که رهبری آنرا مسکو برعهده دارد. آذربایجان اما در این مناقشه حمایت کشور ترکیه را با خود دارد.

تصاویر منتشر شده توسط دولت آذربایجان با عنوان خسارت های حملات ارتش ارمنستان بیشتر بخوانید: سخنگوی وزارت امور خارجه: موضع ایران در قبال منطقه «قره‌باغ» هیچ تغییر نکرده است درگیری مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان/ 2 کشته و 5 مجروح تکذیب ادعای کمک ایران به منطقه قره‌باغ جمهوری آذربایجان لینک کوتاه: asriran.com/0038lE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ارمنستان قره باغ جمهوری آذربایجان جدایی طلبان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه+ فیلم

️بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودرو‌ها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و سیلابی شدن شهر دیزج دیز + فیلم
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بارش باران بهاری در شهرستان پلدشت
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه+ فیلم
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده