Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:57:55 GMT

یک خبرچین آمریکا در ونزوئلا به دروغگویی متهم شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۵۲۳۰

یک خبرچین آمریکا در ونزوئلا به دروغگویی متهم شد

براساس گزارشی، فردی که علیه یکی از نزدیک‌ترین دستیاران نیکولاس مادورو برای آمریکا خبرچینی کرده، به دروغگویی به مقام‌های امنیتی آمریکا در پرونده‌ای که طی آن میلیون‌ها دلار پول با جت‌های خصوصی نقل و انتقال داده شده تا تحریم‌های آمریکا را نقض کنند، متهم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تحولات می‌تواند به ضرر پرونده‌ای در آمریکا علیه طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا تمام شود که از نظر آمریکا یکی از فاسدترین واسطه‌های قدرت در ونزوئلاست و اظهارات نخبگان سوسیالیست ونزوئلا مبنی بر اینکه آمریکا برای پیگیری هدف تغییر حکومت در این کشور به اتهامات ساختگی متوسل می‌شود، تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این اتفاق در پی افشاگری‌ها در یک پرونده دیگر مربوط به تحریم‌ها رخ می‌دهد؛ پرونده‌ای که طی آن یک قاضی فدرال شدیدا از همان واحد دادستان‌های منهتن که العیسمی را از بابت منع افشای اطلاعات علیه یک تاجر متهم به ایفای نقش در روابط فزاینده با ونزوئلا هدف قرار داد، انتقاد کرد.

طبق اسناد دادگاهی، آلخاندرو مارین، یک خلبان و تاجرزاده ونزوئلا ۱۹ سپتامبر در میامی از بابت سه فقره اتهام مربوط به دروغگویی عمدی به ماموران فدرال آمریکا دستگیر شد. یک سوگندنامه همراه با حکم دستگیری به تاریخ چهارم سپتامبر اشاره‌ای به ونزوئلا یا العیسمی نکرده است.

اما این سند مارین را به دروغگویی در مورد مبلغی معادل ۱۴۰ هزار دلار پول مفقود شده از یک بسته ۱.۳ میلیون یورویی پول نقدی که او در ژوئیه ۲۰۱۸ به دستور مقام‌های امنیتی فدرال آمریکا با جت شخصی به این کشور منتقل ساخته، متهم کرده است.

مارین ۴۶ ساله، اداره‌کننده یک تجارت مربوط به پروازهای چارتری مربوط به فرودگاه اجرایی اوپا لوکای میامی است. طبق گفته یک فرد آگاه به پرونده که نامش را فاش نکرد، او نامش را به عنوان یک منبع رازداری که به تحقیق درباره العیسمی، معاون سابق رئیس جمهوری ونزوئلا و سومارک لوپز، نماینده تجاری وی کمک می‌کند، ثبت کرده است.

دولت ترامپ هر دو نفر را در سال ۲۰۱۸ از بابت اتهام ریاست بر باندهای قاچاق مواد مخدر تحریم کرده و در راستای این تحریم‌ها صدها میلیون دلار پول موجود در حساب‌های بانکی آمریکایی، دو قایق تفریحی، یک هواپیمای شخصی و یک ملک در میامی را توقیف کرده و آنها را عایدی‌های غیرقانونی ناشی از نقل و انتقال محموله‌های کوکائین به کارتل‌های مکزیکی با هماهنگی عالی‌ترین سطوح مقام‌های دولت و ارتش ونزوئلا دانست.

نام هر دو در فهرست ۱۰ فرد اول فراری‌های تحت تعقیب متعلق به سازمان اعمال قوانین مهاجرت و گمرکات آمریکا قرار دارد، در حالی که هر دوی آنها ارتکاب هرگونه خطایی را رد کرده‌اند و حتی لوپز یک بار به شکلی ناموفق در دادگاه عالی آمریکا تقاضای تجدیدنظر کرد تا جلوی اینکه قربانیان آدم‌ربایی‌های شورشیان کلمبیایی ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده در آمریکا را تصاحب کنند، بگیرد.

العیسمی که یک مهاجر با اصالت لبنانی-دروز سوری در ونزوئلا بوده و ۴۵ سال سن دارد، بیشتر از دیگر ده‌ها مقام ونزوئلایی تحت تحقیقات در آمریکا تبدیل به مساله جنجالی مقام‌های امنیتی این کشور شده است؛ مقام‌هایی که مدت زیادی از یک دهه گذشته را صرف بررسی مدارک ارتباط‌دهنده او با کارتل‌های کلمبیایی و گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه کردند.

اما نه او و نه لوپز به قاچاق مواد مخدر متهم نشده‌اند، در حالی که دادستان‌های آمریکا در ماه مارس نام مادورو و چند تن دیگر را به فهرستی از اتهامات مربوط به دسیسه‌چینی‌های مواد مخدری اضافه کردند و عملا دولت ونزوئلا را به خدمت به قاچاقچیان مواد مخدر و گروه‌های تروریستی متهم کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا