Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: سامانه تجارت با تامین شفافیت اطلاعاتی، مقابله ریشه ای با رانت و فساد اقتصادی را سامان می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از ارائه گزارش وزارت صمت درخصوص اقدامات بانک مرکزی و گمرک درمورد ترخیص کالاها، گفت: مدیریت شرایط خاص و نیاز کشور به تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات باید به یک میراث مدیریتی ماندگار در حوزه تجارت کشور منجر شود و دستگاه‌های مرتبط استفاده گسترده از سامانه جامع تجارت را سامان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی: ملت و دولت ایران، عراق را دوست خود می‌دانند

روحانی: باید از محیط زیست به خوبی حفاظت کنیمقیمت دلار می‌بایست معقول می‌بود/ آدرس لعن و نفرین مردم باید کاخ سفید و واشنگتن دی‌سی باشد

وی ضرورت بهره‌برداری گسترده مدیریتی از سامانه جامع تجارت را مورد تاکید قرار داد و گفت: سامانه جامع تجارت در کنار ایجاد شفافیت و فراهم کردن امکان گزارش‌گیری به هنگام از سوی همه مسئولان از وضعیت صادرات و واردات کشور، می‌تواند باعث تسهیل و سرعت در امر تجارت شده و مشکلات دست‌وپاگیر اداری را از سر راه فعالان اقتصادی بردارد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این سامانه به طور قطع می‌تواند با تامین شفافیت اطلاعاتی، مقابله با رانت و فساد اقتصادی را سامان دهد و زمینه تسهیل و تسریع در تجارت را فراهم کند.

روحانی با تاکید برضرورت ثبت شفاف از مرحله سفارش تا توزیع کالا در مراکز فروش در سامانه جامع تجارت، گفت: اطلاعات این سامانه نه‌تنها در اختیار دستگاه‌ها و تجار بلکه حتی باید در دسترس عموم مردم باشد.

وی با بیان اینکه هیچ کالایی نباید در گمرک‌های کشور معطل بماند، اظهار داشت: دستگاه‌های اقتصادی کشور نظیر وزارت اقتصاد ، وزارت صمت و بانک مرکزی با هماهنگی‌های لازم باید نسبت به تسریع در ترخیص کالا اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه جامع تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های معتمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (3) ماده (5) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (6) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • مقاومت بازار طلا برای شفافیت
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • جنجال جدید طلافروشان
  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟