Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی گفت: حفظ معیشت پایدار جوامع محلی از اهداف اجرای مدیریت جامع زیست بومی در تالاب امیرکلایه است.

نیلوفر عابدین‌زاده امروز در گفت و گو با ایسنا در سومین کارگاه طرح «تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب امیر کلایه» که به مدت دو روز در روزهای ۶ و ۷ مهرماه سال جاری با حضور و مشارکت کلیه ذینفعان تالاب در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی گیلان که هم اکنون در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان گیلان در حال برگزاری است، گفت: در روز اول این کارگاه دو روزه، ابتدا ساختار سازمانی مدیریت تالاب امیرکلایه در دو سطح محلی شهرستانی و استانی تعیین و همچنین شرح وظایف اعضای آن مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روز دوم این کارگاه‌ها برنامه پایش اقدامات اولویت‌دار تعیین شده در کارگاه فعلی تدوین خواهد شد.

عابدین زاده ادامه داد: بهره‌برداری خردمندانه و حفظ معیشت پایدار جوامع محلی، مهمترین هدف برنامه جامع مدیریت تالاب‌ها است که برای تحقیق این امر تدوین برنامه‌ها در سه بخش منابع آب و خاک اقتصادی و اجتماعی و حفظ تنوع زیستی تالاب صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح جوامع محلی در حفاظت و احیای تالاب امیرکلایه مشارکت بیشتری خواهند داشت و بهره برداری یک سویه از تالاب معیشت‌های پایدار و همگام با محیط زیست در تالاب توسعه خواهد یافت.    

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تالاب امیرکلایه پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی حفظ محیط زیست تالاب امیرکلایه جوامع محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد

ایسنا/هرمزگان دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس به میزبانی روستای گورزانگ برگزار شد.

دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس به میزبانی روستای گورزانگ در دو رشته بازی درا و بازی رمازا با حضور شش تیم از شهرستان میناب و به مدت سه روز برگزار شد.

محمد خوشصوت دبیر اجرایی این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی، در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ سنت های گذشته، گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است.

وی افزود: دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای گورزانگ و با همکاری جمعی از فرهنگ دوستان برگزار شد.

بازی رمازا به شماره ۱۱۰۴ بازی درا به شماره ۸۴ و بازی رحمونی به شماره ۱۰۹۶ همگی در سال ۱۳۹۴ در فهرست میراث معنوی کشور به نام میناب به ثبت رسیده‌اند.

بازی‌های دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی در دو گروه سه تیمی برگزار شد که در هر رشته تیم اول هر گروه به فینال راه پیدا کرد.

از گروه یک، رشته رمازا تیم شهباز و از گروه دو تیم سایپا به مرحله نهایی راه پیدا کردند که پس از برگزاری فینال تیم سایپا قهرمان شد.

و در رشته درا هم از گروه یک، تیم روستای رکن آباد و از گروه دو، تیم سایپا گورزانگ به فینال راه یافتند که در نهایت تیم سایپا موفق شد عنوان  قهرمانی را از آن خود کند.

در میناب بیش از ۳۰۰ نوع بازی بومی محلی وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران