Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:07:51 GMT

بتن ریزی بدنه سد باغان استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۶۲۷۴

بتن ریزی بدنه سد باغان استان بوشهر آغاز شد

به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر در این آیین گفت: پیشرفت فیزیکی سد باغان اکنون ۳۵ درصد است و با آغاز به کار بتن ریزی بدنه اصلی سد امیدواریم با پی‌گیری لازم پروژه بموقع مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عبدالکریم گراوند با اشاره به اینکه پروژه سد باغان فاینانس خارجی (کشور چین) را دارد اضافه کرد: یکهزارو ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای پروژه سد باغان و خط انتقال آب آن به پالایشگاه فجر جم است که از این میزان یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای سد و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه خط انتقال آب از سد باغان به سمت پالایشگاه است که در این مسیر شهرهای انارستان و ریز نیز از این آب بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر گفت: با اجرای پروژه سد باغان مردم شهرستان‌های دشتی و جم نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به فاینانس خارجی پروژه سد دشت پلنگ اضافه کرد: پروژه‌های سد دشت پلنگ و باغان از سال ۹۲ فاینانس شده‌است ولی یک ریال در بحث ۱۵ درصد سهم اعتبار ریالی تامین نشده بود که با پیگیری انجام شده این سهم تامین اعتبار شد و فاینانس خارجی سد باغان به میزان ۳۳۵ میلیون یوآن چین تامین اعتبار شده‌است.

وی اظهار کرد: گشایش اعتبار اسنادی این دو سد انجام شده و همکاری خوبی بین پیمانکار و طرف چینی برقرار است و نگرانی در زمینه تحویل بموقع آنها وجود ندارد.

گراوند در باره مشارکت وزارت نفت در پروژه سد باغان گفت: نفت در زمینه خط انتقال آب این سد که باید از سد آب را به پالایشگاه فجر جم انتقال دهد، همکاری داشته و انتظار می‌رود شرکت گاز کشور و پالایشگاه فجر جم نیز برای اجرای باقیمانده خط انتقال آب همکاری لازم را داشته تا زودتر این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر آب را می‌توان از فرازبند سد تحویل گرفت و مشکلی وجود ندارد و در صورت همکاری می‌توان خط انتقال را حتی قبل از بهره‌برداری از سد عملیاتی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: برای اجرای پروژه سد باغان از محل فاینانس خارجی ۳۳۵ میلیون یوآن چین تامین اعتبار شده‌است.

علی محمدی افزود: سد باغان روی رودخانه باغان با حجم ۳۲ میلیون مترمکعب و تنظیم ۱۶ میلیون مترمکعب با هدف تامین آب آشامیدنی منطقه ریز شهرستان جم  و کشاورزی شهرستان دشتی اجرایی شده‌است.

وی هدف اصلی احداث سد باغان را کنترل سیلاب‌های مخرب و تبدیل آن به جریان پایدار به‌منظور استفاده در بخش‌های مختلف از جمله آشامیدنی، کشاورزی، زیست محیطی و صنعت عنوان کرد.

محمدی گفت: با بهره‌برداری از سد باغان امکان تخصیص آب این سد برای ۷۰۰ هکتار از زمین‌های پایین دست شهرستان دشتی فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: ساخت بدنه سد طبق برنامه‌ریزی در مدت ۲۰ ماه تکمیل می‌شود.

محمدی تاکید کرد: بهره برداری از سد باغان سبب رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال مستقیم در بخش کشاورزی و توسعه صنایع گوناگون می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر عبدالکریم گراوند شهرستان دشتی شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر عبدالکریم گراوند شهرستان دشتی شرکت آب منطقه ای بوشهر عبدالکریم گراوند شهرستان دشتی شرکت آب منطقه ای اخبار کنکور پروژه سد باغان فاینانس خارجی خط انتقال آب بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد