Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله آمریکا به سلیمانی و المهندس توهین به حاکمیت عراق بود، گزارش توییتری ظریف از محور گفت‌وگوهایش با وزیر خارجه عراق، امنیت فراگیر و پایدار؛ دستاورد مهم دفاع مقدس، رزم حسینی: دنبال مدیریت بازار هستیم برخی از عناوین اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حمله آمریکا به  سلیمانی و المهندس توهین به حاکمیت عراق بود،  گزارش توییتری ظریف از محور گفت‌وگوهایش با وزیر خارجه عراق، امنیت فراگیر و پایدار؛ دستاورد مهم دفاع مقدس، رزم حسینی: دنبال مدیریت بازار هستیم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۶ مهرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنبال مدیریت بازار هستیم و نه مداخله در آن/ به اقتصاد درون زا ایمان و اعتقاد دارم

علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشنهادی صمت با حضور در نشست مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح برنامه‌های خود، گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و درگیری با ویروس کرونا و تحریم‌ها برنامه‌ای را به مجلس ارائه کردیم که حاوی اسناد بالادستی، سند چشم انداز، برنامه ششم، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی وزارت صمت است که به دلیل شرایط خاص کشور شاید تحقق آن‌ها غیرممکن باشد، اما تلاش خواهیم کرد برنامه در شرایط خاص و عادی عملیاتی شود.

باید اقتدار به وزرات صمت بازگردد

وی با تاکید بر اینکه وزارت صمت بی‌ثبات‌ترین دوران تاریخی خود را می‌گذراند، افزود: اولین گام ما تمرکز بر رفع مشکلات داخلی وزارتخانه است و باید اقتدار به آن بازگردد، زیرا در حال حاضر اقتدار مناسب را ندارد و هرکس تکالیفی را به وزارتخانه می‌دهد که بار سنگینی بر آن تحمیل شده است.

وزارت صمت تخصصی است، بنگاه سیاسی نیست

رزم‌حسینی یادآور شد: طی دو روز گذشته نشستی را با سرپرست و معاونان وزارتخانه برگزار کردیم و در جریان امور و مشکلات قرار گرفتیم؛ این وزارتخانه تخصصی است و بنگاه سیاسی نیست بنابراین به شدت تدبیر خواهیم کرد سیاسی‌کاری و جناح بازی مدیریت شود و باید وزارت تولید، اشتغال، صادرات، افزایش درآمد و رضایتمندی شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد، رانت‌خواری و ویژه‌خواری در اولویت قرار خواهد گرفت، گفت: این وزارتخانه زمینه کار دارد و به طور قطع امضا‌های طلایی، بروکراسی محض اداری و قوانین مزاحم را کنترل خواهیم کرد همچنین ماهانه به کمیسیون‌های تخصصی گزارش میدانی ارائه خواهیم کرد و در سیاست‌های کاری باید انسجام کاملی میان وزارت صمت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی به وجود آید و وحدت رویه ایجاد شود و همچنین در حوزه انسجام بخشی این دستگاه‌ها باید کار کنیم.

 

حمله آمریکا به قهرمان مبارزه با تروریسم سلیمانی و المهندس توهین به حاکمیت عراق بود

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق شامگاه شنبه ( ۵ مهرماه) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و با راهبردی خواندن روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: حاکمیت، امنیت، استقلال و یکپارچگی عراق همواره مورد تاکید ایران است. ما معتقدیم عراق کنونی نقش مثبت، مهم و اثرگذاری در منطقه دارد.

قالیباف در ادامه از دخالت آمریکا در منطقه و حضور تروریست های داعش که توسط آمریکا تقویت شدند، به عنوان آفت صلح و ثبات و رفاه عراق و منطقه یاد کرد.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه تحت فشار آمریکا به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداختند، بی تردید جهان اسلام نباید نسبت به این موضوع سکوت کند چرا که موضوع فلسطین اولویت اول امت اسلامی است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر  اینکه ایران از عراق به عنوان کشوری اسلامی و همسایه ای مهم همواره حمایت می کند، یادآور شد: یکی از مهمترین مطالبات مردم، دولت و پارلمان عراق خروج آمریکا از این کشور است که ریشه ناامنی هاست.

وی افزود: حمله تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توهین به حاکمیت عراق و نقض استقلال این کشور بود.

وی افزود: شواهد نشان می دهد که آمریکا در منطقه به تقویت تروریست ها از جمله داعش پرداخته است.

قالیباف افزود: آمریکا در طول تاریخ از طریق خیانت به سایر کشورها، مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

 

گزارش توییتری ظریف از محور گفت‌وگوهایش با وزیر خارجه عراق

محمد جواد ظریف در توییتر خود نوشت: از میزبانی دوستم، وزیر امور خارجه عراق، آقای فواد حسین خرسندم. قدم‌های عملی برای ارتقای هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه را مرور کردیم. همچنین در خصوص ترور قهرمانمان، ژنرال سلیمانی، از سوی آمریکا و همچنین حملات به اماکن دیپلماتیک ایران تبادل نظر نمودیم. اهمیت حفاظت از اماکن دیپلماتیک مورد تاکید قرار گرفت.

 

امنیت فراگیر و پایدار؛ دستاورد مهم دفاع مقدس/بازدارندگی که دفاع مقدس برای کشورمان ایجاد کرد، بی نظیر است

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما یاد و رشادت‌های شهدا به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سی و نهمین سالگرد عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان را گرامی داشت. همه کسانی که در دفاع مقدس، جان خود را کف دست گرفتند و وارد میدان شدند و به شهادت رسیدند اجر و مزد الهی دارند و مقرب درگاه الهی هستند و از این جهت، تفاوتی با هم ندارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به اصرار مجری برنامه مبنی بر صحبت درباره برادر شهیدش سردار حسن باقری گفت: او ویژگی‌های خاصی داشت از جمله اینکه تلاش می‌کرد بی نظمی و در هم ریختگی جبهه در روز‌های نخست جنگ را به ویژه در خوزستان، نظم دهد و منسجم کند.

سردار سرلشکر پاسدار باقری ادامه داد: ایشان در مرحله نخست یعنی متوقف کردن دشمن در ۵ ماه نخست آغاز جنگ، نقش اساسی داشت، سپس با عملیات‌های کوچکی که با یک گروهان در غرب سوسنگرد آغاز و به مرور ۲۵ عملیات کوچک انجام شد، موجب کادرسازی و اعتماد به نفس شد و معلوم شد که می‌شود با این دشمن جنگید.

وی افزود: در طراحی عملیاتی ثامن الائمه (ع) برای نخستین بار فرماندهان ارتش و سپاه مشترک شرکت داشتند و مقرر شد از ۳ محور شمالی، شرقی و جنوبی، همزمان به دشمن که از رودخانه کارون عبور کرده بود، تهاجم شود.

سرلشکر باقری اضافه کرد: لشکر ۳ زرهی عراق که جزو قوی‌ترین لشکر‌های عراق بود با اتکا به دو پل از رودخانه کارون عبور کرد و جاده اهواز - آبادان را گرفت و مسیر جاده ماهشهر به آبادان را قطع و تقریباً آبادان را محاصره کامل کرد.

وی گفت: امر امام راحل این بود که حصر آبادان باید شکسته شود و طراحی این عملیات انجام شد که شهید باقری در طراحی آن و جمع آوری اطلاعات و شناسایی دشمن و آماده سازی عملیات، نقش اساسی داشت و فرماندهی محور شمالی عملیات در بخش سپاه هم بر عهده ایشان بود که عملیات فوق العاده سخت و پیچیده بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: این عملیات موفق بود و بیش از هزار اسیر گرفته شد و لشکر ۳ زرهی عراق، تقریباً حتی یک خودرو و نفربر را هم نمی‌توانست به سمت غرب کارون برگرداند و همه به غنیمت گرفته و یا منهدم شدند.

سرلشکر باقری اضافه کرد: این پیروزی، روحیه جبهه را به کل، عوض کرد و مبدایی برای عملیات‌های زنجیره‌ای بعدی شد تا بتوانند دشمن را از خاک عزیزمان بیرون کنند.

 

خبرگزاری شبستان زبان گویای کانون های فرهنگی هنری مساجد است

محمدرضا سوقندی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ارزیابی از فعالیت این خبرگزاری گفت: خبرگزاری شبستان زبان رسانه مسجد است. در حقیقت خبرگزاری شبستان زبان گویای کانون های فرهنگی هنری مساجد محسوب می شود و عصر ما عصر رسانه نام دارد. در حقیقت اگر تمام فعالیت ها را انجام دهیم اما حضور رسانه ای و چند رسانه ای نداشته باشیم، اقدامات انجام شده تبدیل به مدل برای استفاده و آموزش دیگران نمی شود.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در رویکرد فرهنگ مقاومت و عرصه بین المللی نیز خبرگزاری شبستان باب تازه ای را گشوده است که اخبارش نه تنها به زبان فارسی بلکه به زبان سایر کشورها ترجمه می شود.

 

سوقندی اظهار کرد: تاکید می کنم که بخش چند رسانه ای را نیز به زبان های زنده دنیا و مهم ترجمه کند تا کار کانون های فرهنگی هنری مساجد مثل انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار با دیپلماسی رسانه با محوریت خبرگزاری شبستان به تمام کانون های فرهنگی، مذهبی، انقلابی و محور مقاومت در سراسر دنیا منتقل شود.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار سلیمانی و المهندس توهین به حاکمیت عراق دستاورد مهم دفاع مقدس امنیت فراگیر و پایدار کانون های فرهنگی خبرگزاری شبستان حمله آمریکا خارجه عراق رزم حسینی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی