Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@12:05:56 GMT

تماس کارگزاری فارابی 24 ساعته شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۶۸۸۳

تماس کارگزاری فارابی 24 ساعته شد

خبرگزاری آریا - کارگزاری فارابی با بیش از یک‌ میلیون مشتری در سراسر کشور، نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بورس ایران را راه‌اندازی کرد. این مرکز با بهره‌مندی از نیروی انسانی آموزش دیده و خط مشی استفاده از ابزارهای تکنولوژیک، یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تماس و ارائه مشاوره بازار سرمایه ایران است که استانداردهای جدیدی را در این حوزه تعریف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگزاری فارابی با بیش از یک‌ میلیون مشتری در سراسر کشور، نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بورس ایران را راه‌اندازی کرد. این مرکز با بهره‌مندی از نیروی انسانی آموزش دیده و خط مشی استفاده از ابزارهای تکنولوژیک، یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تماس و ارائه مشاوره بازار سرمایه ایران است که استانداردهای جدیدی را در این حوزه تعریف کرده است.
1561، بدون بوق اشغال
مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی با اشاره به ویژگی‌های مرکز تماس جدید کارگزاری فارابی گفت: سامانه پاسخگویی تلفنی به مشتریان از طریق شماره 1561 تقریباً از ابتدای سال جاری بدون بوق اشغال در خدمت مشتریان است. در فضای مجازی هم از طریق اینستاگرام، لینکدین، توییتر، ایمیل و... همکاران در مجموعه کارگزاری فارابی پاسخگوی سؤالات مشتریان هستند. ضمن اینکه در نظر داریم یک «تلفن قرمز» هم در شعب نصب شود که در مواقع لزوم، مشتریان از شعب به‌طور مستقیم با دفتر مرکزی ارتباط برقرار کنند.
سید احسان طباطبایی درباره 24 ساعته شدن مرکز تماس 1561 افزود: قبلاً سامانه 1561 کارگزاری فارابی، 12 ساعت در شبانه‌روز پاسخگوی مشتریان بود. حدود سه ماه پیش به فعالان بازار سرمایه وعده دادیم که تا پایان تابستان، فعالیت مرکز پاسخگویی به مشتریان در این کارگزاری به‌صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته خواهد شد. هم‌زمان با پایان شهریور ماه، وعده کارگزاری فارابی محقق شد و مرکز پاسخگویی به مشتریان به‌صورت 24 ساعته فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به حجم تماس‌های بالای این مرکز نیز تأکید کرد: به‌طور میانگین، در روزهای معاملاتی بیش از 10 هزار تماس مشتریان پاسخ داده می‌شود که البته در روزهای غیر معاملاتی، حجم تماس‌ها کمتر از این میزان است؛ اما پیش‌بینی می‌شود با 24 ساعته شدن زمان کاری این مرکز، تماس‌ها به لحاظ آماری بیشتر شود.
بهره‌مندی از ابزارهای هوش مصنوعی
طباطبایی یکی از مزایای مرکز تماس جدید کارگزاری فارابی را بهره‌مندی از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک دانست و افزود: تعامل انسانی با مشتریان، اولویت کارگزاری فارابی است و مشتریان اصولاً در ارتباط با اپراتورهای انسانی، راحت‌تر به پاسخ سؤالات خود می‌رسند؛ بنابراین در مرحله اول، برای شناسایی مشتریان از هوش مصنوعی استفاده‌ شده و هدف نهایی این است که به‌زودی، با حفظ تعامل انسانی، پاسخگویی به‌صورت اتوماتیک انجام شود.
به گفته مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی بیشتر سؤالات مخاطبان مرکز تماس، مربوط به شرایط بازار و فروش سهام عدالت است. طباطبایی ضمن اشاره به حجم بالای پرسش‌ سهامداران عدالت درباره نحوه فروش سهام عدالت و چگونگی واریز وجه فروش و... تصریح کرد: ازآنجایی‌که سامانه سعدی (پرمخاطب‌ترین سامانه فروش سهام عدالت) متعلق به کارگزاری فارابی است، بخش قابل‌توجهی از زمان مشاوران صرف راهنمایی و ارائه پاسخ به مخاطبان سهام عدالت می‌شود. ضمن اینکه با توجه به امکان ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سجام از طریق کارگزاری فارابی بدون نیاز به مراجعه حضوری، سؤالاتی درباره نحوه خریدوفروش هم توسط افراد تازه‌وارد به بورس طرح می‌شود.
آن‌طور که طباطبایی توضیح می‌دهد، پاسخگویی به مشتریان در کارگزاری فارابی، قابل‌مقایسه با سایر رقبا نیست و این سطح از خدمات در بازار سرمایه کشورمان بی‌سابقه است. به گفته وی، کارگزاری فارابی حتی قبل از آنکه به‌صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان باشد، خیلی بیشتر از سایر کارگزاری‌ها پاسخگوی سؤالات مشتریان بوده است. استقبال مشتریان از 24 ساعته شدن مرکز تماس هم نشان از نیاز بازار سرمایه به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی دارد.
ارائه خدمات احراز هویت غیرحضوری
وی در پایان راه‌اندازی خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام و کارگزاری را خدمت جدیدی برای فعالان بازار سرمایه دانست و گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا و مشکلات مراجعه حضوری، مردم تمایل بیشتری به دریافت خدمات غیرحضوری از جمله مشاوره تلفنی و آنلاین دارند. کارگزاری فارابی هم با توجه به شرایط پیش‌آمده و با فراهم کردن امکان ثبت‌نام و احراز هویت آنلاین، فرصتی را در اختیار متقاضیان ورود به بورس قرارداد که تمام فرایند بورسی شدن را به‌طور غیرحضوری انجام دهند. تمام این اقدامات حجم کاری مرکز تماس را افزایش داده است. البته با 24 ساعته این مرکز، متقاضیان دریافت مشاوره‌های بورسی، ساده و سریع‌تر از قبل به پاسخ سؤالاتشان می‌رسند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارگزاری فارابی مرکز پاسخگویی بازار سرمایه بهره مندی احراز هویت سهام عدالت مرکز تماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله

یک کارشناس اقتصادی گفت: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد. البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان  هستند.

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد. این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲