Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:12:53 GMT

برگزاری دوره معرفت‌زایی اربعین از سوی ستاد فهما

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۷۲۶۷

برگزاری دوره معرفت‌زایی اربعین از سوی ستاد فهما

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برنامه‌های ستاد فهما به مناسبت اربعین حسینی، گفت: عمده فعالیت امسال بر محور آموزش و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، هرچند که در صورت صدور مجور مواکب‌الاتحاد در قالب کانون سلامت به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی حبیب رضا ارزانی در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با تاکید بر اینکه فعالیت‌های ستاد فهما در اربعین امسال متمرکز بر امر آموزش است، اظهار کرد: با توجه به لغو حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌های کانون های فرهنگی، هنری مساجد در بستر فضای مجازی و با محور محتوای آموزشی ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا و در پی تفاهم با دانشگاه امام صادق(ع) بسته آموزشی با موضوع معرفت‌افزایی درباره اربعین تهیه و در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده است، همچنین دوره مرتبط با این بسته آموزشی به صورت مجازی برگزار وبه شرکت کنندگان در این دوره غیرحضوری مدرک مشترکی از سوی دانشگاه امام صادق(ع) و ستاد فهما اعطاء می شود.

وی گفت: از سوی دیگر با توجه به آنکه امکان حضور برخی از موکب های اربعین برای خدمت رسانی به زائران اربعین در کشور عراق وجود دارد، برخی از مواکب الاتحاد اعلام آمادگی کرده اند و در صورت صدور مجوز، در قالب کانون های سلامت در عراق مستقر شده و به زائران عراقی خدمات بهداشتی و سلامتی ارائه می کنند.

حجت‌الاسلام ارزانی افزود: محور فعالیت مواکب الاتحاد ستاد فهما خدمت رسانی به همه زائران امام حسین(ع) بوده و تفاوتی میان زائران عراقی و ایرانی قائل نیستیم، از این رو عدم حضور زائران ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین به دلیل شیوع کرونا، مانع خدمت رسانی مواکب الاتحاد نمی شود.

وی ادامه داد: همچنین در پی هماهنگی با کمیته فرهنگی اربعین قرار است از شبکه گسترده بچه های مسجد در برگزاری پویش ها، مسابقات، سوگواره ها و ... مرتبط با اربعین استفاده شود. علاوه بر این، در نقاط سفید از نظر شیوع کرونا برخی از این موکب ها فعال شده و بسته های بهداشتی را میان مردم توزیع می‌کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدرسه تابستانه یا فصلی اربعین اقدام دیگری بود که از سوی دانشگاه امام صادق(ع) با هدف برگزاری دوره آموزشی معرفتی مهارتی شکل گرفت، این دوره ها در فضای مجازی برگزار شد و قرار است صوت هرکدام از این مباحث در سامانه بچه های مسجد برای اعضای کانون ها بارگذاری شود.

وی در توصیف این دوره ها گفت: چهار گرایش برای مخاطبان جوان دانشجویان و فرهنگیان در این دوره ها پیش بینی شد که شامل هنر و رسانه، عرصه میان فرهنگی و بین المللی مسایل ایران و عراق، نوآوری و فناوری، حکمرانی و آینده پژوهی اربعین می شود؛ این مباحث به منظور افزایش و تعمیق مباحث دینی و معرفتی در بستر فضای مجازی برای بچه های مسجد ارایه می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعين حسيني مواکب الاتحاد بچه های مسجد خدمت رسانی فضای مجازی ستاد فهما کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد بخشی ظهر امروز دوشنبه _هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال شعار دهه کرامت «یا امام رضا (ع) با شما سربلندیم» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های خیابانی در دهه کرامت با حضور حداکثری مردم است، افزود: یکی از برنامه‌های محوری در این دهه، حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها است که این برنامه در سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

بخشی دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با زندانیان، حضور در نهادهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه سری خاتون و پیگیری آزادی ۱۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه را از جمله برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در استان مرکزی در دهه کرامت برشمرد و تصریح کرد: ۲۶۴ کانون خدمت در عرصه‌های تخصصی و محلی در استان مرکزی در حال خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: ۱۹۸۱ خادم‌یار و ۵۳۰ یاور رضوی در استان مرکزی در سامانه جامع خادم یاری ثبت کرده و در این استان فعالیت می‌کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی اضافه کرد: خادم‌یاران در ۱۹ عرصه تخصصی شامل کانون‌های ایثار و شهادت، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، خبر و فضای مجازی، وقف نذر، درمان و سلامت، شعر و ادب، محصولات فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کتاب و کتابخوانی و … فعالیت دارند.

بخشی خاطرنشان کرد: فضای خدمت در دو عرصه، توسعه فرهنگ رضوی و کمک به محرومیت‌زدایی در استان‌ها تعریف شده است و داوطلبان می‌توانند به‌عنوان یاوران رضوی پس از ۶ ماه فعالیت به‌عنوان خادم یار رضوی در سامانه تبدیل عضویت شوند.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها در کانون‌های تخصصی و محلی با حال و هوای امام رضایی اجرا می‌شود.

کد خبر 751193

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی