Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی دادمان معتقد است هنر عکاسی در صحنه همچون بسیاری از هنرها در میدان دفاع مقدس به بلوغ و رشد دست نیافتنی رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از کتاب «فرزندان روح الله» عصر امروز یکشنبه 6 مهر با حضور محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، باقری رییس خانه عکاسان و جمعی از هنرمندان عکاس در گالری خانه حوزه هنری رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

قبل از رونمایی از کتاب فرزندان روح الله نمایشگاه عکس به مناسبت هفته دفاع مقدس در گالری خانه حوزه هنری افتتاح شد. در این نمایشگاه عکس هایی از دفاع مقدس به نمایش درآمده است.

 

 

«محمد مهدی دادمان» در حاشیه رونمایی از کتاب در گفت و گو با شبستان در پاسخ به این پرسش که کدام یک از قالب های هنری توانسته اند دفاع مقدس را بهتر تبیین کنند به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: به نظرم همه قالب ها دفاع مقدس را به خوبی معرفی کرده اند. هر یک از قالب های هنری به نوعی بعدی از جلوه های فرهنگ و حماسه دفاع مقدس را به تصویر کشیده اند. هر یک از این قالب ها یک هنرمندی دارد و ابعادی از دفاع مقدس را تبیین کرده است و بستگی به ویژگی آن هنر و قالب، دفاع مقدس را معرفی کرده است.

 

 

رییس حوزه هنری در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی برای تبیین هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس دارید، اظهار داشت: برنامه هایی در این زمینه در نظر گرفتیم که آنها را طی نشستی با اهالی رسانه تبیین می کنیم.

 

 

وی در مورد نمایشگاهی که در گالری خانه حوزه هنری افتتاح شد، تصریح کرد: این نمایشگاه کار بسیار خوبی است و آقای باقری رییس خانه عکاسان بیشتر در جریان جزییات آن قرار دارند. طبعا این نمایشگاه ویژگی های منحصر به فردی دارد، از گنجینه آثار هنری عکاسان فعال در هشت سال دفاع مقدس گلچین شده است و به نمایش درآمده است، همین یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد این نمایشگاه است. خدمت آقای باقری عرض کردم که به نظر می رسد هنر عکاسی در صحنه مثل خیلی از هنرها در میدان دفاع مقدس به بلوغ و رشد دست نیافتنی رسیده است و این مسئله از جلوه تصاویر در این نمایشگاه مشخص است.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه هنری دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است

امیر سرتیپ دادرس، گفت: آنچه امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی - مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره‌ هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره‌ هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه‌ فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روزها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی- مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی
  • اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود
  • حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می‌شود
  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است