Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه|محمد مهدی حاتمی : بورس تهران سنگر به سنگر در حال عقب نشینی است و اگر به جای شاخص کل، تغییرات شاخص کل هم وزن را ملاک قرار دهیم، بورس طی دو ماه اخیر تقریباً بدون وقفه در حال نزول بوده است. با این همه، شاخص کل همچنان در محدوده حمایت‌های معتبر قرار دارد و این در حالی است که نه افزایش بی سابقه نرخ دلار، نه زمزمه تزریق نقدینگی از طریق صندوق توسعه ملی و نه حمایت‌های کلامی و عملی دیگر، هیچ یک نتوانسته اند جلوی عقب نشینی بورس را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همچنین زمزمه ابطال معاملات نماد تازه بازگشایی شده «وبصادر» هم به گوش رسید و بازگشایی نماد «شستا» هم به آینده موکول شد.
شاخص کل بورس تهران امروز حدود ۴۳ هزار واحد، معادل حدود ۲.۷ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد پا گذاشت. شاخص کل هم وزن هم معادل ۱.۱۵ درصد افت کرد. شاخص کل هم وزن به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، معیار مناسب تری برای بررسی صعود و نزول‌های بورسی است، چرا که توزیع مناسب‌تر تغییرات قیمتی را در طیف وسیع تری از نماد‌ها و صنایع، نشان می‌دهد.
به این ترتیب، چنانچه شاخص کل هم وزن را به جای شاخص کل معیار قرار دهیم، اکنون حدود چند هفته است که بورس تهران به شدت در حال عقب نشینی است و حمایت‌های حقوقی، رشد بی سابقه قیمت ارز و حتی وعده تزریق سرمایه از صندوق توسعه ملی هم نتوانسته به کمک این بازار بیاید. در این میان، هر چند شاخص به محدوده حمایت‌های معتبر گام گذاشته و نزول بیشتر بعید به نظر می‌رسد، اما هیجان معامله گران برای خروج از بازار در هر فرصتی که برای فروش ایجاد می‌شود، محسوس است.
مجموع ارزش معاملات بورسی امروز به حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، مجموع ارزش معاملات فرابورسی به حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و مجموع ارزش معاملات در بازار به طور کلی به حدود ۹ هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مجموع ارزش معاملات در روز شنبه، افتی در حدود ۱۸ درصد را نشان می‌دهد.
در جریان معاملات امروز، نماد‌های «فارس»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بر جای گذاشتند و هر سه نماد، شاخص را به سمت پایین کشیدند. حقوقی‌های بازار، اما ظاهراً به سمت نماد‌های بانکی تمایل پیدا کرده اند. امروز، ۵ نماد با بیشترین افزایش مالکیت از سمت حقیقی به حقوقی، به ترتیب نماد‌های «وبصادر»، «وتجارت»، «وبملت»، «فولاد» و «وپارس» بودند که چهار مورد از آن‌ها بانکی هستند. بیشترین حجم عرضه در بورس، اما همچنان به نماد‌های گروه خودرویی تعلق دارد. «خگستر»، «خساپا» و «خودرو»، سه نماد نخست در فهرست بیشترین میزان عرضه هستند که هر سه به گروه خودرویی تعلق دارند.

یک بازگشایی و یک ابطال احتمالی

امروز همچنین نماد «وبصادر» که از ۳۱ شهریورماه بسته بود بعد از اعلام اثر عرضه اولیه ۲۰ درصدی سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات، بدون محدودیت نوسان بازگشایی شد. در این رویداد، بیش از ۳ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان داد و ستد شد، اما شایعاتی مطرح شد که یکی از صندوق‌ها در جریان خرید و فروش دست به تخلف زده است.
محمود گودرزی، معاون بازار شرکت بورس در این مورد گفت که احتمالاً معاملات این نماد امروز تایید نشده و باطل خواهند شد. گودرزی، اما در مورد بازگشایی نماد «شستا» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حاضر در بازار به بورس پرس گفت: واقعیت این است که با توجه به شرایط فعلی بازار سهام، نمی‌توان زمانی برای بازگشایی نماد شستا اعلام کرد و این موضوع به وضعیت بازار بستگی دارد؛ بنابراین تصمیم گیری در این مورد با بررسی شرایط انجام خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر بورس بازار سرمایه مجموع ارزش معاملات میلیارد تومان شاخص کل هم وزن بورس تهران عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نهایت با افزایش ۶۵۲ واحدی بر روی کانال ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را بخوانید. به گزارش نبض بورس، بورس امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ : خبر‌های مهم برای بورس امروز: ۱- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر / درصد افزایش سرمایه: ۷,۴۰۰ درصد
۲- در اقدامی کم سابقه اوراق دولتی در ابتدای سال با نرخ ۲۳ درصد منتشر شد!
۳- پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی: معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه نباید برداشته شود.
۴- محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرد.
۵- رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد.
۶- نماد‌های تاپکیش و درازی به دلیل عدم احراز یک یا چند مورد از معیار‌های پذیرش بازار اول، از این بازار به بازار دوم فرابورس منتقل می‌شوند.
۷- ذخایر ارزی در دسترس ایران به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافت
۸- حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود
۹- تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه ۳۰ دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J۶P-۴۶۰) آغاز می‌کند. این خودرو‌ها قرار است یکشنبه ۹ اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند..
۱۰- افزایش نرخ در کلوند: افزایش قیمت در گروه محصولات دیوار ۱۰ درصد، کف ۲۰ درصد و پرسلان ۱۸ درصد می‌باشد که این امر باعث افزایش میانگین ۱۶ درصدی نرخ فروش محصولات می‌گردد. صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش تعداد نماد‌های در صف خرید: 66 نماد | ارزش صف‌های خرید:  345.8 میلیارد تومان تعداد نماد‌های در صف فروش: 22 نماد | ارزش صف‌های فروش:  259.3 میلیارد تومان گزارش بازار: شاخص کل امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 

شاخص کل: 2 میلیون و 284 هزار و 833 واحد | کاهش 20145 واحدی | معادل منفی 0.87 درصد

شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی: 474 هزار و 163 واحد | کاهش 4180 واحدی | معادل منفی 0.87 درصد

شاخص کل هم وزن: 757 هزار و 509 واحد | کاهش 7534 واحدی | معادل منفی 0.98 درصد

شاخص قیمت هم وزن: 424 هزار و 8 واحد | کاهش 4217 واحدی | معادل منفی 0.98 درصد 

شاخص آزاد شناور: 2 میلیون و 952 هزار و 255 واحد | کاهش 33014 واحدی | معادل منفی 1.11 درصد

شاخص بازار اول: یک میلیون و 775 هزار و 138 واحد | کاهش 21376 واحدی | معادل منفی 1.19 درصد

شاخص بازار دوم: 4 میلیون و 293 هزار و 643 واحد | کاهش 21151 واحدی | معادل منفی 0.49 درصد

شاخص سهامداران خرد امروز ۹ اردیبهشت  ۱۴۰۳ 

(شاخص ارزش دارایی سهامداران با دارایی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان)

شاخص سهامداران خرد:  136 هزار و  829 واحد | کاهش 1453 واحدی | معادل منفی 1.05 درصد

ارزش و حجم معاملات

تعداد معاملات: 325 هزار و 618 نوبت معاملاتی

ارزش معاملات: 43 هزار و 487 میلیارد ریال

حجم معاملات: 6 میلیارد و 922 میلیون برگه اوراق بهادار

ارزش دلاری بورس

ارزش دلاری بازار: 160 میلیارد دلار

نماد‌های تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس: فملی ، فولاد ، شپنا ، وبملت ، شستا ، شتران ، شبندر

صف‌های خرید و فروش

تعداد نماد‌های در صف خرید: 54 نماد | ارزش صف‌های خرید: 1119 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف خرید: وسدید ، ثزاگرس ، وایرا

تعداد نماد‌های در صف فروش: 59 نماد | ارزش صف‌های فروش: 2428 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف فروش: همگام ، وثنو ، فنرژی

سرانه خرید و فروش بازار

سرانه خرید: 20.1 میلیون تومان

سرانه فروش: 24.6 میلیون تومان

برترین عرضه و تقاضا

۳ نماد با برترین تقاضا در بورس: وسدید ، ثزاگرس ، وایرا

۳ نماد با برترین عرضه در بورس: خفولا ، وثنو ، فنرژی

بیشترین و کمترین قیمت

۳ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس: وبهمن ، واعتبار ، دابور

۳ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس: خلنت ، خوساز ، خمحور

ورود و خروج پول حقیقی:

میزان خروج پول حقیقی: 119 میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: واعتبار ، توسن ، فنر

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: خودرو ، فملی ، فولاد

نقشه بازار امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳   

گزارش بازار هر روز راس ساعت ۱۳:۳۰ در نبض بورس منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار