Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:12:17 GMT

تولید ۵ میلیون تن چغندرقند تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۸۹۰۴

تولید ۵ میلیون تن چغندرقند تا پایان امسال

به گزارش روز یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «پیمان حصادی» با اشاره به دوره برداشت چغندرقند بهاره و بهره‌برداری از کارخانه‌های قند کشور از اواخر شهریورماه سال جاری در استان‌های غربی از جمله آذربایجان غربی، اردبیل گفت: تاکنون محصول بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع برداشت و حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند با متوسط عیار قند بالای ۱۶ درصد، تولید و تحویل کارخانه‌های قند طرف قرارداد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به سطح قابل برداشت حدود ۹۹ هزار هکتاری چغندرقند بهاره کشور و وضعیت مطلوب اکثر قریب به اتفاق مزارع، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری بیش از پنج میلیون تن چغندرقند بهاره در کشور تولید و برای فرآوری و استحصال شکر، تحویل کارخانه‌های قند سراسر کشور شود.

به گفته حصادی، کشت چغندرقند پائیزه با شروع سال زراعی از مناطق جنوبی کشور (خوزستان)، آغاز شده است.

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کشت قراردادی چغندرقند مبتنی بر کشاورزی قراردادی گفت: همچنین تعامل خوبی با بخش‌های مختلف از جمله کارخانه‌های قند در زمینه تأمین و تدارک نهاده‌ها و سایر عوامل موثر در تولید در چغندرقند پائیزه در سطح کشور انجام شده و انتظار می‌رود کشت پائیزه چغندرقند سال جاری با استقبال خوب کشاورزان روبرو شود.

حصادی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن میزان بهره‌وری تولید و آب در چغندرقند پائیزه، پیش‌بینی می‌شود ضمن صرفه‌جویی حدود ۱۴۰ میلیون متر مکعبی آب بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن چغندرقند پائیزه نیز تولید و تحویل کارخانه‌های قند شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی فصلنامه تولید و فرآوری محصولات زراعی و باغی کاظم خاوازی خوزستان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کاظم خاوازی خوزستان اردبیل وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کاظم خاوازی خوزستان اردبیل اخبار کنکور وزارت جهاد کشاورزی چغندرقند پائیزه کارخانه های قند تن چغندرقند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدیدی که از شرکت دامداران شهرستان نیشابور با اشاره به  استفاده از  بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور درهم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع