Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:39:42 GMT

مسئولان از عرصه جنگ فرهنگی غافل هستند

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۰۰۱

مسئولان از عرصه جنگ فرهنگی غافل هستند

حجت‌الاسلام ایروانی گفت: پس از گذشت سال‌ها از دفاع مقدس، هنوز جنگ پابرجاست و فقط عرصه آن عوض شده است؛ عرصه ای که بسیاری از مسئولین فرهنگی و غیرفرهنگی کشور و مردم از آن غافل شده و در حال ضربه خوردن از این موضع هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز ظهر امروز در مراسم تجلیل از یادگاران دفاع مقدس بخش مرکزی درگز در حسینه سپاه این شهرستان، جنگ بین حق و باطل را یک نبرد دائمی دانست که از زمان فرزندان حضرت آدم آغاز شده و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: البته تقابل بین حق و باطل حالات مختلفی دارد؛ گاهی در قالب جنگ فیزیکی نمایان می شود و گاهی در قالب های فرهنگی، فکری و اقتصادی؛ در هر زمانی دشمن بر اساس ابزاری که در اختیار دارد زمینه ای را برای مقابله با حق فراهم می کند؛ در طول عمر 42 ساله انقلاب اسلامی، تمام جنگ ها علیه کشور و مردم ما انجام شد.

امام جمعه درگز تصریح کرد: دشمنی استکبار جهانی با کشور ما به خاطر اسلامیت ایران است و الا ایران زمانی مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه بود؛ مشکل دشمن با ظلم ستیزی و عدالت طلبی جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام ایروانی خطاب به رزمندگان حاضر در جلسه گفت: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان عزیز و مجاهدان اسلام، با تبعیت از فرمان ولی امر خود جان را در کف دست گرفته و با تمام وجود از تمامیت ارضی کشور خود دفاع کردند تا آنجا امام ما یک نوجوان 13 ساله را امام خود می دانست؛ نمونه های این افراد در دفاع مقدس بسیار زیاد است.

وی تاکید کرد: اما پس از گذشت سالها از دفاع مقدس، هنوز جنگ پابرجاست و فقط عرصه آن عوض شده است؛ عرصه ای که بسیاری از مسئولین فرهنگی و غیرفرهنگی کشور و مردم از آن غافل شده و در حال ضربه خوردن از این موضع هستیم.

امام جمعه درگز بیان داشت: امروز مردم ما جنگ اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت کالاها را متوجه می شوند اما متوجه آمار بدحجابی، طلاق، آسیب های اجتماعی، اعتیاد و ... نیستند؛ در حال حاضر سخت ترین جنگ ما جنگ فرهنگی و فکری است و باید همه برای شکست دادن دشمن در این جنگ مشارکت کنند.

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: به صراحت می توان گفت اگر با همین غفلتی که متوجه مسئولین و خانواده ها شده پیش برویم، خیلی دور نیست که شرایط کشور ما بدتر از آندلس و اسپانیا شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه