Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:26:30 GMT

جشنواره انار دورک در چهارمحال و بختیاری لغو شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۰۹۹

جشنواره انار دورک در چهارمحال و بختیاری لغو شد

سعید داودی نیا  روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا  اظهار داشت: این  جشنواره  همه ساله همزمان با برداشت محصول انار اواخر  آبان ماه در روستای دورک منطقه مشایخ شهرستان با حضور مسئولان و مردم برگزار می شود.

 وی سطح باغات زیر کشت انار در شهرستان کیار را  ۱۳۶ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۱۱۰ هکتار بارور و مابقی نهال است که بخش عمده ای از این باغات در بخش مشایخ  کیار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار، با اشاره به تولید حدود ۲ هزار تن محصول انار در منطقه در سال زراعی جاری تصریح کرد: میانگین عملکرد باغات انار منطقه ۶.۵ تن در هر هکتار است.
وی ادامه داد: ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول انار این شهرستان تبدیل به رب انار می شود که بخش عمده ای از آن در روستای دورک اناری تولید می شود.
داودی نیا ، از تولید  سالانه ۱۲ تن رب انار در منطقه دورک اناری خبر داد و گفت: ۸۰ درصد رب تولیدی این منطقه به استان های تهران، اصفهان و خوزستان ارسال می شود.
به گزارش ایرنا،
شهرستان کیار در ۴۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شهرکرد چهارمحال وبختیاری وزارت جهاد کشاورزی شهرکرد چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار اردل با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در چهارمحال و بختیاری گفت: به‌دنبال شدت بارش‌ها و حجم زیاد گل‌ولای، کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه این شهرستان پر شده است.
یعقوب شکوهی افزود: بیشترین بارش سامانه اخیر استان مربوط به شهرستان اردل است و این موضوع باعث بروز خسارت در برخی مناطق شهرستان شد و هم‌اکنون کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه به لایروبی و بازسازی نیاز دارد.
وی با اشاره به ریزش سنگ و رانش زمین در بخش‌هایی از شهرستان اردل مانند جاده‌های بخش میانکوه و تنگ درکش ورکش افزود: هیچ‌کدام از جاده‌های این شهرستان بسته نشد و تلاش راهداران برای ریزش‌برداری و پاکسازی محور‌های ارتباطی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا