Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:34:48 GMT

حوزه هنری خانه و پاتوق هنرمندان است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۳۳۷

حوزه هنری خانه و پاتوق هنرمندان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، امین مرادی در جریان بازدید از حوزه هنری بیجار و در نشست با رئیس و کارکنان آن، اظهار کرد: ارتباط و تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر، یکی از اولویت‌های حوزه هنری به شمار می‌رود و این مهم در شهرستان بیجار باید به صورت جدی و ویژه دنبال و پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجه تمایز حوزه هنری انقلاب اسلامی با سایر نهادهای متولی بخش فرهنگ و هنر را در تعامل و همکاری با اصحاب فرهنگ و هنر، عنوان کرد و افزود: امروز تعامل و همراهی با هنرمندان به مهمترین سرمایه برای یک سازمان متولی فرهنگ و هنر تبدیل شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: حوزه هنری در استان کردستان به بهترین شکل ممکن با اصحاب فرهنگ و هنر تعامل و همکاری داشته و خوشبختانه در سایه این تعامل و همکاری است که تولیدات ارزشمندی در بخش‌های مختلف عرضه شده و برنامه‌های فاخری نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیجار سرزمین غنی و پر از استعداد در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، گفت: استفاده از این ظرفیت‌های ارزشمند نیروی انسانی برای تقویت و توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری یکی از نیازهای لازم و ضروری است و به همین دلیل حوزه هنری در بیجار باید از این امکان به شکل ویژه بهره مند شود.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار با بیان اینکه کار فرهنگی در ساعات اداری و در قالب بخشنامه و دستور العمل قابل انجام نیست، بیان کرد: کار فرهنگی نیازمند کار و اقدام جهادی است و به همین دلیل باید به صورت شبانه روزی در این بخش فعالیت کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: بیجار با ۴۵۰ شهید در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی را در برقراری امنیت ایفا کرده است که لازم است به صورت جدی نسبت به ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و ایثارگری‌های صورت گرفته در این شهرستان ولایت مدار اقدام گردد.

وی تلاش در این زمینه را به عنوان اولویت اصلی حوزه هنری بیجار بسیار مهم عنوان کرد و تصریح کرد: تربیت نویسندگان و هنرمندان جهت فعالیت در این زمینه و خاطره نگاری هنرمندانه و بیان درست واقعیت‌ها می‌تواند در شناساندن شهر بیجار به عنوان شهر ایثار و شهادت بیش از پیش مؤثر واقع شود.

وی در ادامه ضمن بازدید از وضعیت سینما آزادی شهرستان بیجار، از نزدیک در جریان فعالیت‌های صورت گرفته برای ایجاد و راه اندازی دو سالن جدید در این مجموعه قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خواستار تسریع در راه اندازی و بهره برداری از دو سالن جدید سینمایی در بیجار شد و افزود: خوشبختانه در سایه حمایت‌های صورت گرفته، تاکنون اقدامات خوبی برای راه اندازی دو سالن جدید در این مجموعه صورت گرفته و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این دو سالن به بهره برداری برسند.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار نیز در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست اجرا، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ما تبدیل حوزه هنری به خانه وپاتوق هنرمندان است.

عبدالرضا خضری ادامه داد: سعی می‌کنیم که ضمن تعامل و همکاری با تمامی هنرمندان و فعالان این بخش در شهرستان بیجار، زمینه برای توسعه و تقویت بخش فرهنگ و هنر در شهرستان فراهم شود.

وی با اشاره به تبدیل سینما آزادی بیجار به پردیس سینمایی سه سالنه، عنوان کرد: بهره برداری از این مجموعه فرصت‌های خوبی برای برگزاری فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری فراهم می‌کند و به همین دلیل انتظار داریم که همچنان مورد حمایت حوزه هنری استان قرار داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های صورت گرفته از حوزه هنری شهرستان بیجار، یادآور شد: خوشبختانه در سایه حمایت‌های صورت گرفته زیرساخت‌های خوبی در شهرستان بیجار ایجاد شده است و فرصت برای کار و فعالیت در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری فراهم است.

کد خبر 5034193

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان امین مرادی بیجار ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه شهرکرد دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل تعامل و همکاری رئیس حوزه هنری استان کردستان شهرستان بیجار فرهنگی و هنری فرهنگ و هنر دو سالن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار