Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرآتش‌پاد سوم فرجام دانش امروز در یک نشست خبری از استخدام زنان آتش‌نشان به منظور بکارگیری در ایستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی در بندرعباس خبر داد و اظهار کرد: قرار است به‌زودی یک ایستگاه آتش‌نشانی نوع A به‌عنوان ایستگاه مادر برای پوشش صنایع غرب بندرعباس و روستاهای اطراف آن ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال مجوز جذب ۳۰نفر نیروی عملیاتی در آتش‌نشانی بندرعباس را گرفته‌ایم و برای ایستگاه مادر که به‌زودی ساخته می‌شود نیز مجوز جذب ۶۰ نیروی عملیاتی زن و مرد را دریافت کرده‌ایم که با جذب این تعداد از آتش‌نشان، سطح مطلوبی از نیروی انسانی مورد نیاز برای مهار بحران‌های ایمنی و آتش‌نشانی را در این شهر ایجاد می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس، تعداد مجوز برای استخدام زنان در آتش‌نشانی این شهر، 10 نفر است و بندرعباس اولین شهری است که توانسته مجوز استخدام «آتش‌نشان زن» را کسب کند.

دانش همچنین خاطرنشان کرد: بندرعباس اولین شهری بود که توانست در بحران کرونا و در اوایل شیوع این بیماری، گروه وسیعی از عموم مردم را در قالب «گروه‌های نام» برای ضدعفونی شهر سازمان‌دهی کند و این تجربه با ارزش را برای استفاده از آن در بحران‌های احتمالی آتی نیز حفظ خواهیم کرد کمااینکه در ایام کرونا نیز با استفاده از این گروه‌های مردمی، خدمات فراوانی در سطح شهر به عموم مردم ارائه شد.

وی درباره وضعیت ایمنی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های شهر بندرعباس نیز هشدار داد و گفت: برخی از این مراکز استاندارد ایمنی مطلوبی ندارند و ما اخطاریه‌های لازم را به آنان ابلاغ کرده‌ایم.

مدیرعامل آتش‌نشانی بندرعباس گفت: یکی از اقدامات خوب گروه موسوم به نام که در ایام کرونا به شکل گسترده تشکیل شد، اطلاع‌رسانی مناسب در فضای مجازی بود که جلوی گسترش بسیاری از شایعه‌ها را نیز در سطح شهر گرفت و مقابله با شایعه‌ها در زمان بحران موضوع بسیار مهمی است که ما در قالب گروه نام بدنبال ساماندهی و ثبت آن نیز هستیم.

دانش تصریح کرد: از مرداد امسال تاکنون که حادثه درمانگاه سینا در تهران رخ داد و باعث جانباختن جمع زیادی از هموطنان‌مان شد، به ۲۹۶ ساختمان پرخطر در بندرعباس مهلت ۳ماهه برای رفع موارد پرخطر داده‌ایم.

انتهای پیام/88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فرجام دانش آتش نشانی هرمزگان بندرعباس گروه نام ایمنی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، سر آتشیار علیرضا رحیمی اظهار کرد: حریق پشت بام منزل واقع در تقاطع فرهنگ و جلال آل احمد در ساعت ۱۵:۳۵ دقیقه ظهر امروز به سامانه تلفنی ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله همکاران از ایستگاه های ۲۲ و ۳۳ به محل اعزام شدند.

رئیس ایستگاه ۵ آتش نشانی مشهد افزود: آتش نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن این حریق را کنترل و اطفا کردند اما کاوش به علت حجم لوازم موجود در محل طولانی شد.

طبق گفته وی علت این حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران