Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد آنتی بادی‌هایی که علیه عفونت ویروس جدید کرونا در بدن ایجاد می‌شوند بیش از ۶۰ روز در بدن انسان باقی می‌مانند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ تاکنون محققان بر این باور بودند که متوسط مدت زمانی که آنتی بادی های ایجاد شده علیه ویروس جدید کرونا در بدن باقی می ماند ۵۰ روز است اما نتایج این مطالعه جدید که توسط محققان بیمارستان فوق تخصصی «ساکت» (Saket ) و موسسه CSIR در هند انجام شده است موضوع دیگری را بیان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در این مطالعه مجموعه ای از ۷۸۰ نفر از جمله ۴۴۸ نفر از کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی و ۳۳۲ بیمار را که به دلیل دادن آزمایش کرونا در فاصله زمانی بین ماه های آوریل و آگوست سال جاری میلادی (فروردین تا مردادماه) به بیمارستان مراجعه کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. لازم به ذکر است زمانی که فرد به هر گونه عفونتی مبتلا می شود، بدن وی در نتیجه یک واکنش طبیعی شروع به تولید آنتی بادی می کند. 

وجود آنتی بادی ها و مدت زمان حضور آنها تعیین می کند که چه مدت فرد از ابتلای مجدد به عفونت مصون می ماند. یافته های این مطالعه که برای پیش چاپ در مجله MedRxiv موجود است با یافته های مطالعه ای که به تازگی چاپ شده و نشان می دهد که آنتی بادی ها کمتر از ۵۰ روز در بدن باقی می مانند در تضاد است.

یافته های این مطالعه که پنج ماه بطول انجامیده است، نشان می دهد که آنتی بادی ها علیه کووید-۱۹ می توانند بیش از ۶۰ روز باقی بمانند و علیه این ویروس ایمنی ایجاد کنند. 

دکتر «سوجیت جها»  مدیر اصلی غدد درون ریز ، دیابت و متابولیسم در بیمارستان فوق تخصصی «ساکت» (Saket) در هند گفت: این اولین گزارش مقدماتی از هند است که شواهدی مبنی بر تداوم آنتی بادی را علیه SARS-CoV-۲ در بدن ارائه می دهد. این مطالعه نشان می دهد زمانی که آنتی بادی ها علیه این ویروس در بدن ایجاد شوند آنها می توانند بیش از ۶۰ روز در بدن باقی بمانند.

این مطالعه همچنین نشان داد، نیمی از بیمارانی که در بیمارستان برای تست کرونا آزمایش شده اند، دارای آنتی بادی علیه این ویروس بودند. 

بر اساس نتایج این مطالعه، ۶۷ درصد از موارد مثبت بدون علامت بوده و این موضوع نشان می دهد که آنتی بادی ها بدون اینکه فرد متوجه شود در بدن ایجاد می شود . همچنین شیوع سرمی کووید-۱۹ در میان کادر بیمارستان از ۲.۳ درصد در ماه آوریل به ۵۰.۶ درصد در ماه ژوئیه افزایش یافت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا آنتی بادی آنتی بادی ها نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی

نمایندگان المپیکی ایران در مرحله مقدماتی تفنگ بادی زنان نوزدهم و سی و ششم شدند و از رسیدن به فینال بازماندند.

به گزارش ایسنا، در چهارمین روز از مسابقات تیراندازی جام جهانی باکو، دختران ایران در مرحله مقدماتی تفنگ بادی در کنار ۹۷ تیرانداز رقابت کردند اما از رسیدن به فینال این ماده بازماندند.

در پایان مرحله مقدماتی فاطمه امینی تیرانداز المپیکی با رکورد ۶۲۹.۸ در رده نوزدهم قرار گرفت. نجمه خدمتی با رکورد ۶۲۹.۵ در رده بیست و سوم ایستاد و شرمینه چهل‌امیرانی دیگر نماینده المپیکی ایران با رکورد ۶۲۸.۱ در رده سی و ششم ایستاد.

مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد. امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است.

تاکنون نمایندگان ایران در هیچ ماده‌ای به فینال نرسیده‌اند. در تپانچه بادی هانیه رستمیان هجدهم، گلنوش سبقت‌اللهی پنجاه و هفتم و سجاد پورحسینی سی و سوم شدند. تیم ایران در میکس تپانچه (گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی) در رده بیست و چهارم وتیم‌های میکس تفنگ (شرمینه چهل‌امیرانی و امیرمحمد نکونام) نهم و تیم دیگر (فاطمه امینی و پوریا نوروزیان) سی و پنجم شدند. در تفنگ بادی امیرمحمد نکونام یازدهم، پوریا نوروزیان پنجاه و هشتم، نجمه خدمتی بیست و سوم، فاطمه امینی نوزدهم و شرمینه چهل‌امیرانی سی و ششم شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • ۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • دو نشان طلا، حاصل تلاش تیراندازان همدان در مسابقات آزاد کشور
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس