Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:31:56 GMT

تیم جهاد خودکفایی ارتش معکوس‌ساز نیست

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۱۴۰۰

تیم جهاد خودکفایی ارتش معکوس‌ساز نیست

امیر سرتیپ دادرس گفت: تیم جهاد خودکفایی ارتش معکوس‌ساز نیست؛ بلکه از ابتدا خود طراحی می‌کند و دقیقاً بر مبنای مقابله با تهدیدات، تجهیزات خود را می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش صبح ظهر امروز در مراسم رونمایی از هفت دستاورد جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: نیروی زمینی با رصد لحظه‌ای تهدیدات و برآورد تجهیزاتی دشمنان و با بهره‌گیری از تیم نخبه‌ای که دارد، امروز تجهیزاتی را آماده کرده است که می‌توانند هر تهدیدی را قبل از این که ظاهر شود، تدبیر کنند و متناسب با آن تجهیزات مورد نیاز را بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: نخبگان نیروی زمینی ارتش، تراز اول هستند و بعضی از تجهیزاتی که این عزیزان ساخته‌اند، بیش از حد انتظاری هست که ممکن است نسبت به ما وجود داشته باشد.
امیر سرتیپ دادرس گفت: چیزی که می‌تواند تضمین‌کننده صلح در منطقه باشد و هر نوع تهدیدی علیه نظام را خنثی کند، به ثمر نشستن تلاش‌های عزیزان ما در جهاد خودکفایی است؛ چراکه لحظه به لحظه منطقه را مورد رصد و شناسایی قرار می‌دهند.
وی در خصوص وجه برتری تجهیزات رونمایی شده در مراسم امروز خاطرنشان کرد: بخشی از این تجهیزات بار اول است که در سطح دنیا ساخته می‌شود؛ یعنی متناسب با تهدیدی که احساس می‌شود، طراحی شده است. تیم جهاد خودکفایی ارتش معکوس‌ساز نیست؛ بلکه از ابتدا خود طراحی می‌کند و دقیقاً بر مبنای مقابله با تهدیدات، تجهیزات خود را می‌سازد.
وی افزود: وجوه برتری این تجهیزات نسبت به تجهیزات خارجی این است که دشمن فکر می‌کند ما تحریم هستیم و نمی‌توانیم بسازیم، ولی خدا را شکر می‌کنیم که در سایه تحریم توانستیم با خلاقیت و تلاش، کار خود را پیش ببریم و اگر فشارها بیشتر شود، ظهور خلاقیت‌های ما هم بیشتر می‌شود. این ابتکارات به واسطه فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها، ایجاد شده است.
جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه کسی تجهیزات پیشرفته غربی به ما نمی‌دهد، تصریح کرد: ما هرچه داریم از خودمان داریم، اما هرچه داریم موثر است و در رفتار دشمن تغییر ایجاد می‌کند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیر دادرس ارتش جمهوری اسلامی ارتش جهاد خودکفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • معمای علیت معکوس/ اگر آینده بر گذشته تاثیر گذارد!
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین