Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز یکشنبه تیم های پرسپولیس ایران و السد قطر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد. به این ترتیب تیم پرسپولیس به عنوان تنها نماینده ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها شد. 

در این بازی که از ساعت ۱۷:۱۰ در ورزشگاه «اجوکیشن سیتی» قطر آغاز شد، عیسی آل کثیر (۸۸) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا ناجی سرخپوشان ایران در دقایق پایانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسابقه آل کثیر و وحید امیری از داور کارت زرد گرفتند و سیامک نعمتی هم با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد.

ترکیب پرسپولیس و السد
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس تیمش را در این مسابقه با ترکیب حامد لک، شجاع خلیل زاده، بشار رسن (۸۴ - امید عالیشاه)، محمدحسین کنعانی، احمد نورالهی، احسان پهلوان (۸۴ - مهدی عبدی)، وحید امیری، میلاد سرلک (۸۴ - کمال کامیابی نیا)، عیسی آل کثیر، سعید آقایی و سیامک نعمتی وارد زمین کرد. 

السد هم با هدایت «ژاوی هرناندز» با ترکیب سعد الشیب، سانتی کازورلا، بوعالم خوخی، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، محمد واد البیاتی، اکرم عفیف، نام تائه هی، بغداد بونجاح، پدرو میگل و گلیرمه پای به میدان گذاشت. 

نیمه نخست؛ محتاط و کم موقعیت
تیم السد نیمه نخست را با برتری نسبی بیشتری نسبت به پرسپولیس آغاز کرد. این تیم در دقیقه ۱۳ توسط «سانتی کازورلا» هافبک اسپانیایی صاحب موقعیت خوبی شد که حامد لک این توپ را دفع کرد. پرسپولیس با دستور تاکتیکی گل محمدی بازی با پِرس از زمین خودی را در دستور کار داشت. این تیم در دقیقه ۱۶ روی نفوذ سیامک نعمتی از سمت راست، توسط بشار رسن در محوطه جریمه السد صاحب موقعیت خوب گلزنی شد که این فرصت از دست رفت. 

یک دقیقه بعد احسان پهلوان از سمت چپ دفاع السد نفوذ کرد و پاس مناسبی را برای وحید امیری فرستاد که مهاجم پرسپولیس توپ را مستقیم به اوت زد. دیگر موقعیت تیم السد در دقیقه ۳۳ و روی ارسال عبدالکریم حسن برای بغداد بونجاح مهاجم این تیم ایجاد شد که حامد لک این توپ ارسالی را از آن خود کرد.

بازیکنان دو تیم در نیمه نخست پر اشتباه ظاهر شدند و مرتکب خطای زیادی شدند. نکته قابل توجه نیمه نخست اعتراض بازیکنان دو تیم به عملکرد داور بازی بود. حتی ژاوی هرناندز سرمربی اسپانیایی تیم السد هم در چند صحنه به شدت نسبت به عملکرد داور اعتراض داشت که با واکنش کمک داور چهارم و تذکر به او ختم شد.

نیمه دوم؛ پرسپولیس با آل کثیر طوفانی شد
بازی در نیمه دوم هم با برتری نسبی تیم السد آغاز شد اما بازیکنان دو تیم همچنان در ارسال پاس های سالم اشتباهاتی داشتند. پرسپولیس به تدریج و با گذشت زمان، خطرناکتر نشان داد. در حالی که تیم السد تمرکز خود را روی ارسال های بلند و ضربات کرنر گذاشته بود تا بتواند از قدرت سرزنی بغداد بونجاح به گل برسد، این تیم پرسپولیس بود که دو بار تیرک دروازه حریف قطری را به لرزه در آورد.

تمرکز حملات پرسپولیس در این نیمه بیشتر روی سمت چپ دفاع تیم السد بود و سرخپوشان از همین منطقه خطرساز شدند. ابتدا در دقیقه ۶۲ عیسی آل کثیر روی پاس بشار رسن درون محوطه جریمه السد توپ را به تیرک دروازه این تیم کوبید. این اتفاق در دقیقه ۶۹ هم به شکل مشابهی روی یک ضد حمله تکرار شد و تیرک دروازه السد بار دیگر مانع گلزنی آل کثیر شد. این موقعیت هم روی حرکت وحید امیری و پاس بشار رسن به دست آمد. 

یک دقیقه پیش از آن، «پدرو» بازیکن تیم السد با حرکت سعید آقایی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شده بود ولی داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد؛ در حالی که اعضای تیم السد به شدت به داور اعتراض داشتند. 

در دقیقه ۸۴ یحیی گل محمدی اقدام به سه تعویض همزمان کرد و کمال کامیابی نیا، مهدی عبدی و امید عالیشاه وارد زمین شدند. این تغییر روند بازی را بازهم به سود پرسپولیس عوض کرد و در نهایت عیسی آل کثیر موفق شد در دقیقه ۸۸ با یک ضربه سر دروازه السد را باز کند. این ضربه کرنر را عالیشاه روی دروازه السد ارسال کرد. 

بعد از این گل سیامک نعمتی در دقیقه ۹۱ از زمین بازی اخراج شد تا پرسپولیس وقت های تلف شده را با فشار و استرس بیشتری دنبال کند ولی در نهایت برتری یک گله سرخپوشان باقی ماند و شاگردان یحیی گل محمدی راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

قرار است مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا قرعه کشی شود و حریف بعدی پرسپولیس بعد از قرعه کشی مشخص خواهد شد. 

کد خبر 5034438 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس السد قطر لیگ قهرمانان فوتبال آسیا لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ قهرمانی فوتبال آسیا ویروس کرونا تیم فوتبال الشرطه عراق تیم فوتبال الدحیل قطر تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال التعاون عربستان لیگ برتر والیبال والیبال مجید نامجومطلق یحیی گل محمدی فدراسیون کشتی عیسی آل کثیر سیامک نعمتی وحید امیری نیمه نخست تیم السد بشار رسن گل محمدی مرحله یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مگوایر از آنتونی: لازم نبود ذوق کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، منچستر یونایتد این هفته در تک دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی انگلیس برابر کاونتری به میدان رفت و پس از تساوی در وقت قانونی و اضافه در ضربات پنالتی مقابل این تیم به پیروزی رسید و راهی بازی فینال شد.

خوشحالی بیش از حد آنتونی و کری خواندن او و حرکاتی که در زمین مقابل بازیکنان حریف که حتی در لیگ برتر هم حضور ندارند انجام داد انتقادهای زیادی را از این ستاره برزیلی به همراه داشت. این در حالی است که مگوایر پس از پایان بازی به سمت بازیکنان حریف رفت و از آنها به خاطر بازی خوبی که ارائه کرده بودند تقدیر کرد.

مگوایر در گفتگو با اسکای اسپورت درباره این بازی اظهار داشت:« بازی طوری پیش رفت که حضور داشتن در آن واقعا دیوانه کننده بود. فکر می‌کنم چند ساعتی که از شروع بازی تا پایان آن گذشت حجم احساسات به حدی زیاد بود که پس از پایان بازی احساس آرامش داشتیم.

فکر می‌کنم لازم نبود که خیلی جشن بگیریم و خوشحالی کنیم. در ۲۰ دقیقه پایانی وقت قانونی بازی خوب بازی نکردیم. باید بدانیم که بازی کردن برای این باشگاه مسئولیت زیادی روی شانه‌های ما می‌گذارد و در ۲۰ دقیقه پایانی مسئولیت پذیری کافی نداشتیم.

هرچند باید به این نکته هم اشاره کنیم که بازیکنان تحت فشار زیادی هستند و وقتی شما بازی شکست می‌خورید یا روند بدی را سپری می‌کنید، سرمربی هم تحت فشار قرار می‌گیرد. همه ما می‌دانیم که باید تمرکزمان را حفظ کنیم و متحد باشیم. باور داریم که می‌توانیم این فصل دستاورد خوبی داشته باشیم.»

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی اودینزه ۱ - آاس رم ۲
  • مس صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • اخراج بی‌رحمانه ابراهیمی از بازی مهم(عکس)
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور
  • شانزدهمین صعود فوتسال ایران به نیمه‌نهایی آسیا؛ قرقیز شکار یوز شد
  • انتقاد مگوایر از آنتونی: لازم نبود ذوق کنیم!
  • صعود ایران به جام‌جهانی فوتسال و نیمه‌نهایی جام‌ملت‌ها
  • صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی