Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

امیر دریادار حمزه علی کاویانی عصر یکشنبه در آیین بزرگداشت پیشکسوتان دفاع مقدس که در فرهنگسرای اشراق برگزار شد، افزود: صدام فکر می‌کرد که در مدت کوتاهی می‌تواند به اهداف خود دست بیابد اما با ایستادگی و مقاومت بینظیر مردم و در یک جنگ ۸ ساله که همه استکبار جهانی از صدام حمایت می‌کردند حتی یک وجب هم از خاک کشورمان را به دشمن ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس را راهبردی و استراتژیک عنوان کرد و گفت: نیروی دریایی در ۶۷ روز اول جنگ تحمیلی توانست نیروی دریایی ارتش بعث عراق که تجهیزات پیشرفته‌ای داشت از صحنه جنگ و دریا خارج کند به گونه‌ای که رژیم بعث تا پایان جنگ هیچ فعالیتی نتوانست انجام دهد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش قطع صادرات و واردات رژیم بعث عراق از طریق دریا را از دیگر اقدامات نیروی دریایی در دفاع مقدس دانست و گفت: اقدامات گسترده‌ نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس موجب شد که تا پایان جنگ رژیم عراق از طریق دریا هیچ واردات و صادراتی نداشت.

امیر کاویانی گفت: رژیم عراق می‌خواست سه روزه خوزستان را از کشور ما جدا و روز هفتم در میدان آزادی جشن پیروزی بگیرد اما مقاومت مردم و تکاوران دریایی در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر همه معادلات صدام را بر هم زد.

وی ادامه داد: اقتدار امروز ما در صحنه دریا نتیجه رشادت‌ها و افتخار آفرینی‌های رزمندگان ما در دفاع مقدس است. جنگ دانشگاه بود و به ما آموخت که باید روی پای خودمان بایستیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد بسیاری از مستشاران نظامی از کشورمان خارج شدند و با آغاز جنگ رزمندگان جوان ما این تجهیزات را پای کار آوردند و از آن‌ها استفاده کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز که طیف متنوع تجهیزات و تسلیحات دفاعی مانند موشک‌ها و سایر تجهیزات که در داخل کشورمان تولید می‌شود و ما بیش از ٩۵ درصد تجهیزات دفاعی خودمان را در داخل تولید می‌کنیم، همه به برکت رشادت‌های دفاع مقدس حاصل شده است.

امیر دریادار کاویانی درباره وضعیت امروز نیروی دریایی ارتش در قیاس با زمان دفاع مقدس گفت: ما در دفاع مقدس آموختیم که باید چه تجهیزاتی داشته باشیم. امروز برد عملیاتی نیروهای دریایی ما نسبت به دفاع مقدس افزایش پیدا کرده است. در زمان دفاع مقدس برد عملیاتی ما خلیج فارس، تنگه هرمز و قسمتی از دریای عمان بود. اما امروز برد عملیاتی ما به شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید متناسب با شرایط جدید تجهیزات مناسب را تولید می‌کردیم. این تجهیزات در نیروی دریایی تولید شده و در نیروی دریایی از آنها استفاده می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما در گذشته بیشترین مشکل را در حوزه موشکی داشتیم؛ اما امروز موشک‌های کروز با بردهای بلند و عملیاتی در اختیار نیروهای دریایی است که می‌تواند تمام تهدیدات دشمنان را خنثی کند. در واقع امروز نیروی دریایی به پشتوانه رشادت‌های این نیرو در دفاع مقدس در دریاهای آزاد حضور دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امیر ارتش نیروی دریایی نیروی دریایی ارتش دفاع مقدس برد عملیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در  گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با آمادگی ارتش در مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی به خاک کشورمان اظهار کرد: ماموریت ذاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از مرزهای هوایی و دریایی و زمینی کشورمان است و این ماموریت را از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز به درستی و به قاطعیت انجام داده است.

وی ادامه داد: نمونه بارز این عظمت و بزرگی ۴۸ هزار شهیدی است که ارتش  کشورمان برای این آب و خاک تقدیم کرده است.

امیر سرتیپ محمد محمودی افزود: امروز به جرئت می‌توانم بگویم ارتش ما از همیشه آماده‌تر است، چرا که بخش مهمی از تجهیزات مورد نیاز را خودمان در حال تامین هستیم. در وزارت دفاع و ارتش این تجهیزات بومی آماده شده و اکنون به کار گرفته شده است. نیرو‌های ما اکنون  نیرو‌های با بصیرت و آگاه و هوشمند هستند.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جوان‌هایی که امروز وارد ارتش می‌شوند، از گذشته از نظر آموزش و تجهیزات انفرادی و تجهیزات جمعی آماده‌تر هستند. سلاح‌های جمعی مانند تانک و توپخانه، هواپیما‌ها و ناو‌های ما آماده‌تر از گذشته هستند و در ارتش همه آماده هستند  هر تهدید‌ی  علیه این کشور مانند جنگ تحمیلی رژیم بعث پیش آید را  در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و تعیین کننده و سخت بدهند تا دشمن  پشیمانی را به خوبی تجربه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه