Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حسن قاضی‌عسگر  در جلسه با فعالان اقتصادی اظهار داشت: پیش‌تر مجموعه‌های تولیدی و فعالان اقتصادی برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها مشکلات عدیده‌ای داشتند و بر این اساس مدتی است که ساز و کاری با عنوان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید متشکل از چند زیرمجموعه ایجاد شده که در آن حق و حقوق سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی حفظ و برای تسهیل در امور آنان تلاش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: برای مثال هر سرمایه‌گذار یا فعال اقتصادی یا تولیدی که با بانک به مشکل برخورده است می‌تواند با مراجعه به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات خود را بیان کند و این کارگروه با حضور نمایندگان بانک‌ها احکامی را صادر می‌کند که برای بانک لازم الاجراست.

وی ادامه داد: در صورتی که بانک از اجرای این حکم سرپیچی کند پرونده مربوطه به جلسه کارشناسی و پس از آن هیات خبرگان اقتصادی و بانکی ارجاع داده می‌شود که این امر مستلزم درخواست کتبی فعال اقتصادی است.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: در صورتی که بانک تصمیمات هیات خبرگان اقتصادی و بانکی را رعایت نکند به دادگستری یا به هیات تخلفات معرفی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: در بررسی بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی به این نکته دست یافتیم که نبود اطلاع آنان از ساز و کارهای اداری ایجاد شده و تسهیلگر سبب ایجاد معضل برایشان می‌شود، بنابراین فعالان تولیدی و کارآفرینی از ظرفیت‌های موجود که در راستای تسهیلگری و جهش تولید است نهایت بهره را ببرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اجرای طرح عرضه اولیه ۱۰۰ شرکت کارآفرین اصفهان در فرابورس خاطرنشان کرد: این امر تحول اساسی در تامین مالی شرکت‌ها ایجاد کند که در نتیجه ان توسعه، اشتغالزایی و کارآفرینی در ابعاد وسیع تری محقق خواهد شد.

قاضی‌عسگر با اشاره به شفافیتی که ورود به فرابورس برای مجموعه‌های بخش خصوصی ایجاد می‌کند ادامه داد: شفافیت در صورت‌های مالی از جمله دیگر ثمراتی خواهد بود که ورود به فرابورس به همراه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان معافیت‌های مالیاتی، ارتقای وجهه و اعتبار و پیشرفت در کار را از دیگر  فواید ورود بخش خصوصی اصفهان و کارآفرینان برتر این استان به فرابورس برشمرد و خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی منطققه باید از این حرکت مثبت استقبال کنند و با عرضه مجموعه های تولیدی و خدماتی خود در بورس ارزش روز شرکت خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان بانک تولید بخش خصوصی استانداری اصفهان فعالان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است