Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضلی گفت: نشست‌های اعتقادی در بیش از یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فیروز فاضلی امروز (یکشنبه، 6 مهر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: 21 وظیفه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به هماهنگی و نظارت بر رسانه های ارتباطی جمعی همانند روزنامه ها، مجلات، محصولات سمعی و بصری و نمایش‌ها برای توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت آن افزود: ما 12 مورد در این بخش انجام داده ایم که نظارت بر اجرای نمایشگاه ها و آثار فرهنگی هنری و سینمایی به تعداد 777 مورد، نظارت بر مراکز فرهنگی و هنری دارای مجوز به تعداد 2 هزار و 113 مورد، حمایت مادی و معنوی از آثار فرهنگی هنری همانند تسریع  در صدور مجوز و ارائه یارانه از جمله این بخش ها است.

 

وی گفت: در حمایت مادی و معنوی از آثار فرهنگی هنری 9 کار عمده انجام داده ایم که مهمترین آن حمایت از تولید کنندگان آثار  فرهنگی و هنرمندانی که راهکارهای نو و جذاب برای توسعه عفاف و حجاب داده اند است.

 

فاضلی تصریح کرد: 86  نمایشگاه عفاف و حجاب و مد و لباس با موضوع عفاف و حجاب از سال 96 تا 98 در گیلان برپا شده است.

 

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: صدور مجوز نشریه در زمینه مطالعات اسلامی، پخش فیلم های بلند و کوتاه با موضوع عفاف و حجاب از سال 96 تا کنون به تعداد 299 فیلم، برگزاری جشنواره مطبوعات در زمینه سلامت اجتماعی و خانواده، جلوگیری از انتشار و تبلیغ کالاهای فرهنگی با موضوع فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر کارهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

 

وی اظهار کرد: تاکید بر رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در صدور پروانه نمایش به تعداد 428 نمایش، نظارت بر محتوای 899 عنوان کتاب چاپ شده در سال 98 از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

 

فاضلی با اشاره به ترویج الگوهایی برای عفاف و حجاب افزود: در این راستا 18 کار انجام شده که مهمترین آن برگزاری بیش از 50 نمایشگاه عفاف و حجاب، تقدیر از 20 نشریه فعال در زمینه عفاف و حجاب و تجلیل از آثار برگزیده جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ب اشاره به برگزاری جشنواره‌های محلی و فرهنگی هنری منطقه‌ای، ملی، بین‌المللی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: در این راستا 60 نمایشگاه در سال 96 تا 98 برگزار و از 31 برگزیده فعال رسانه‌ای در حوزه عفاف و حجاب تقدیر کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کلاس های دینی و قرانی تصریح کرد: برگزاری همایش تجلیل از 500 خبرنگار فعال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی حجاب و عفاف، برگزاری نشست‌های اعتقادی در بیش از یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان هم در رزومه کارهای خود داریم.

 

فاضلی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و500 مرکز و موسسات فرهنگی هنری در راستای رعایت شئونات اسلامی در گیلان فعال است خاطرنشان کرد: اهتمام لازم برای اجرای قانون منع استفاده از تصاویر زنان در مطبوعات و به عضویت پذیرفتن بانوان متاهل و مطلع از مسائل عفاف و حجاب در نیروگاه نظارت بر بازبینی از دیگر کارهای این نهاد است.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسه شورای فرهنگ عمومی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد اسلامی گیلان فرهنگ عفاف و حجاب فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی