Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انتقال نشانه و فرهنگ دفاع مقدس باید با مقتضیات زمان همراه باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسکندر یارنسب امروز در همایش نکوداشت شهدای هنرمند گیلان با اشاره به آثار هنری ارزشمند مربوط به دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تعداد برنامه‌های هنری مربوط به دوران شکوهمند دفاع مقدس کم نیست و این آثار بسیار تاثیرگذار و درخشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تاریخ ارزشمند دفاع مقدس با دست هنرمندان آن دوره ثبت شد خاطرنشان کرد: هنرمندان شور، شعور و ایثار رزمندگان در جبهه‌ها را متعهدانه و باشکوه به تصویر کشیدند و در تاریخ ماندگار شد.

وی محتوا و قالب آثار هنری تولید شده در دوران دفاع مقدس را ماندگار عنوان کرد و بیان داشت: آثار تولید شده در این سال‌ها از حیث محتوایی و قالب‌های هنری بسیار ارزشمند و تاثیرگذار هستند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین دهه فجر افتتاح می‌شوداستاندار همدان: باید برای حفظ دستاوردهای دوران دفاع مقدس تلاش کنیمشب شعر دفاع مقدس و آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر بسیج در کردستان به‌روایت تصویر

یارنسب با تاکید براینکه انتقال نشانه و فرهنگ دفاع مقدس باید با مقتضیات زمان همراه باشد گفت: متناسب‌سازی متغیرهای تبیین و تبلیغ این آثار مربوط به دفاع مقدس نیز باید به تاسی از رزمندگان و شهدای هنرمند آن سال‌ها ضروری است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس ابراز داشت: آثار مربوط به دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار هستند و جامعه نیز از این آثار استقبال می‌کند.

عبدالله پاکاری با اشاره به اقدامات دشمن در جنگ نرم و تحت تاثیر قرار دادن حوزه فرهنگ و هنر، بر ضرورت مقابله با این اقدامات تاکید کرد و افزود: جنگ نرم ادامه دارد و نقش هنرمندان متعهد در این مبارزه بر هیچکس پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: استان گیلان 140 شهید هنرمند دارد که این تعداد نشان دهنده حضور پررنگ هنرمندان این خطه در جبهه‌های حق علیه باطل است البته ثبت خاطرات و تولید محتوای مناسب با آن دوران که منجر به زنده نگه داشتن نام شهدا می‌شود کمتر از حضور در جبهه نیست.

به گزارش تسنیم، در پایان این همایش نمایشگاهی از آثار شهدای هنرمند گیلان برپا شد و مردم می‌توانند تا روز پنجشنبه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعد ازظهرها از ساعت 15 تا 17 از این نمایشگاه در حسینیه هنر رشت بازدید کنند.

انتهای پیام/613/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای تحقق رشد تولید در آموزش، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی در کشور با حمایت از هنرمندان خبر داد و گفت: امسال نهضت پلاتوسازی در دستور کار قرار دارد تا در تمام شهر‌ها و استان‌ها بتوانیم پلاتو‌های قدیمی را احیا و پلاتو‌های جدیدی دایر کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدالت فرهنگی و نگاه به استان‌ها در اقدام‌های عملیاتی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار داشت: در انتهای سال قبل، وزارت فرهنگ مبالغی را برای انجمن‌های هنری در استان‌ها تخصیص داد که ارسال شده و امید است به تولید آثار در استان‌ها منتهی شود.

وی افزود: استان‌ها و انجمن‌های مختلف اعداد و ارقام متفاوتی از این بودجه دارند؛ نسبت به این که در استانی تولیدات تئاتری که داشته بیشتر یا کمتر بوده مبالغ تا حدودی کم یا زیاد شده است.

محدودیت‌های منابع برطرف می‌شود

سالاری گفت: امسال امیدواریم منابعی که سال گذشته محدود بود مقداری افزایش پیدا کند و اتفاق بهتری بیفتد، اما همه منابع به استان‌ها تخصیص می‌یابد و انجمن‌های استانی از آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال، از آنجایی که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال جهش تولید و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف نام‌گذاری شده، تلاش کردیم در تمام بخش‌های ادارات‌کل زیر مجموعه معاونت هنری از جمله آموزش که عمدتا آموزشگاه‌ها در ذیل مردم تعریف می‌شوند و مردم و هنرمندان هستند که آن‌ها را اداره می‌کنند، صدور مجوز‌ها و دریافت امکانات مالی از بانک‌ها را تسهیل کنیم، البته باید کمک کنیم فرآیند‌های جذب و تولید آثار هنری بهتر شود.

المپیاد آموزش هنر به صورت المپیکی و تیمی برگزار می‌شود

سالاری گفت: المپیاد آموزش هنر مهمترین اتفاق حوزه آموزش است، که به صورت المپیکی و تیمی امسال برگزار می‌شود، این رویداد در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ تیم‌ها در سه بخش با هم رقابت می‌کنند و نهایتا تیم یا همان آموزشگاه قهرمان معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: این رویداد کمک می‌کند این آموزشگاه‌ها فعال‌تر شوند و تولیدات بهتر و تیم‌ها و گروه‌های هنری خوبی شکل بگیرد و تصورمان این است که المپیاد این کار را خواهد کرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طرح المپیاد آموزش هنر آماده و کار‌های آن انجام شده و امسال عملیاتی می‌شود.

سالاری گفت: در حوزه تئاتر تلاش کردیم با جذب بودجه‌های تولیدی با حمایت وزیر و بخش‌های بودجه‌ای مجموعه، بتوانیم آثار خوبی را از هنرمندان برجسته تئاتر به تولید برسانیم، زیرا برخی از این هنرمندان اکنون به دلیل این‌که منابع مالی ندارند از میدان کنار رفته‌اند. اگر این منابع تامین شود به عرصه برگشته و کار‌های خوبی تولید می‌کنند.

وی افزود: حوزه موسیقی هم مانند تئاتر است، با هماهنگی خوبی که با بنیاد رودکی انجام شده، قرار است یک سری آثار فاخر را با هزینه و کمک بنیاد رودکی عملیاتی کنیم که بتوانیم تولید این آثار را بالا ببریم.

سفارش آثار تجسمی با تامین اعتبارات لازم

سالاری اظهار داشت: در حوزه تجسمی هم به دلیل این‌که تشکل‌ها و انجمن‌های تجسمی تکثر دارند، تلاش می‌کنیم هم تولید آثار و هم سفارش خرید برای آثار را با تامین اعتبارات انجام دهیم.

معاون وزیر فرهنگ: نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

خرید آثار هنرمندان برای موزه

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر اتفاق خوبی در حوزه بودجه و تامین اعتبارات بیفتد، امسال می‌توانیم شاهد باشیم که یک سری آثار هنرمندان برای موزه‌ها خریداری و یک سری از این آثار نیز برای موضوعات خاص تولید شود و از جمله، حضور در جشنواره‌های خارج از کشور را بیشتر کنیم که هنرمندان دیده شوند.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که هنرمندان دارند این است که هزینه سفر بالاست و از این طرف، هنرمندان اگر کمک مجموعه‌های دولتی و نهاد‌های مختلف حکومتی نباشد، نمی‌توانند آثار خود را در خارج از کشور عرضه کنند، باید این اتفاق را تسهیل کنیم.

دیگر خبرها

  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار