Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در اولین آئین بزرگداشت ۴۰ شهید منسوب به کارکنان اداره کل زندان های البرز و در چهلمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با همت اداره کل زندان های استان، ستاد دیه، مرکز نیکوکاری و خیرین خیر اندیش، ۴۰ زندانی بدهکار مالی با بدهی بیش از ۱۲ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

اسماعیل جمیاری مدیر کل زندان های استان البرز با بیان خبر فوق گفت: این مراسم با نیت هر شهید یک آزادی برگزار گردیده و به بیان دیگر در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و اولین یادواره ۴۰ شهید منسوب به کارکنان این اداره کل، ۴۰ زندانی بدهکار مالی به آغوش خانواده خود بازگشتند و در این امر باید از خیرین که همواره حامی مددجویان بوده اند و کارکنان ستاد دیه، مرکز نیکوکاری و همکاران سخت کوش و پر تلاش زندان های استان تقدیر و تشکر نمود که با همت خود شرایط آزادی را برای این مددجویان فراهم نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمیاری افزود: ما همواره به شهدا مدیونیم و در این مراسم نیز از روح پاک شهدا جهت موفقیت در امور مدد گرفتیم تا بتوانیم به اهداف والای سازمانی و به تبع آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحقق ببخشیم.

عضو شورای قضایی استان افزود: تعریف زندان در زمان طاغوت سیاهچال و دهلیزی بود که آزادی خواهان و آزادگان را به غل و زنجیر می بستند و از کوچکترین حقوق انسانی بی بهره بودند، اما با طلوع فجر انقلاب این تعریف تغییر کرده و همه ارگان ها و نهاد ها رنگ و بوی الهی به خود گرفته و سازمان زندان ها هم از حالت خشونت و شکنجه گری تغییر ماهوی و شکلی داده است، در حال حاضر زندانی و زندانبان با مشارکت هم برنامه های ملی و مذهبی را با کمک یکدیگر برگزار می کنند.

در این مراسم سید ناصر حسینی رزمنده، جانباز و آزاده سر افراز و نویسنده کتاب ماندگار "پایی که جا ماند" با بیان خاطراتی از دوران اسارت و ۸ سال دفاع مقدس بر معنویت برنامه افزود.

 انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید جرائم مالی خانواده دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس

یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس