Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@23:13:05 GMT

آخرین وضعیت ثبت جهانی اورامانات

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۳۷۲۶

آخرین وضعیت ثبت جهانی اورامانات

علی اصغر مونسان گفت: چندین روز است که کارشناسان یونسکو در منطقه اورامانات حضور دارند و کارشناسی ها در این منطقه به علت وسعت زیادی که دارد زمان بر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اورامانات منطقه ای وسیع در جنوب استان کردستان و شمال استان کرمانشاه است. اورامانات سرزمینی پهناور است. این منطقه در دل کوه های سر به فلک کشیده زاگرس قرار دارد که از جنوب غربی به ارتفاعات اورامان تخت و از شرق به ارتفاعات کوسالان منتهی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوشش گیاهی غنی اورامان که شامل درختان بلوط، گلابی وحشی و زالزالک است، این منطقه را به مکانی خیره کننده تبدیل کرده است. منطقه ای که به علت تنوع فرهنگی و طبیعی آن به یکی از بی بدیل ترین مناطق اکوتورسیمی در جهان بدل شده است و امروز در آستانه ثبت جهانی قرار دارد.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: چندین روز است که کارشناسان یونسکو در منطقه اورامانات حضور دارند و کارشناسی‌ها در این منطقه به علت وسعت زیادی که دارد زمان بر است و نتایج ارزیابی پس از اتمام کارشناسی مطرح خواهد شد.

او افزود: تا این لحظه پیشرفت‌های و همکاری های خوبی با کارشناسان یونسکو وجود داشته و امید است به زودی اورامانات نیز ثبت جهانی شود.

مونسان با اشاره بر پیگیری رئیس جمهوری برای ثبت جهانی اورامانات اظهار کرد: با دستور و پیگیری رئیس جمهوری برای ثبت جهانی این منطقه در فهرست میراث جهانی ایران، امروز می‌توان گفت ثبت جهانی اورامانات در مرحله نهایی قرار دارد و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه افزود: یکی از ویژگی‌های این پرونده، منظر فرهنگی آن است که ۳۰۰ روستا را در بر می‌گیرد

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در پایان گفت: در مجموع بیش از ۴۰۰ هزار هکتار در محدوده اورامانات قرار دارد که شامل دو استان کرمانشاه و کردستان می شود. نماینده ایکوموس نیز شخصا در منطقه حضور دارد تا این پرونده زودتر به نتیجه ختم شود.

//انتهای پیام: 3.5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان مونسان اورامانات وزیر میراث فرهنگی ثبت جهانی اورامانات ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

روابط عمومی آب‌ منطقه‌ای مازندران، جلسه بررسی وضعیت تقسیم و توزیع آب در دشت هراز در فصل زراعی جاری در با حضور مدیرعامل، معاونین حفاظت و بهره‌برداری و طرح و توسعه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و فرمانداران شهرستان‌های محدوده دشت هراز برگزار شد. 

داودیان مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت بارش و منابع آب استان در دشت هراز گزارشی نیز درخصوص آخرین وضعیت آبدهی رودخانه هراز ارائه کرد.

برنامه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز و سهم هر شهرستان، نحوه توزیع و نوبت بندی در حال انجام در این دشت نیز تشریح شد.

فرمانداران شهرستان‌های محدوده این دشت نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات شهرستان‌های خود در حوزه تامین آب کشاورزی، پیشنهادات خود را به منظور بهبود وضعیت تقسیم و توزیع آب مطرح نمودند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • عکس| خرابی‌های وحشتناک در خان یونس/ رژیم صهیونیستی این منطقه را با خاک یکسان کرد
  • سپاه پاسداران با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل غاصب دنیا را متحیر کرد