Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: علی رغم شیوع کرونا، تولید فولاد ایران همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کرده و در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴.۶ درصد رشد را ثبت کرده است.

به گزارش مشرق، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد،  تولید فولاد ایران در ماه آگوست ۲۰۲۰ (ماه گذشته میلادی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی روبرو شده و به ۲.۴۰۰میلیون تن رسیده است. این رقم برای ماه آگوست سال گذشته میلادی ۱.۰۹۴ میلیون تن بوده است.

این درحالی است که از دسامبر سال ۲۰۱۹ تاکنون که سپتامبر ۲۰۲۰ است، جهان با شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ مواجه شده است و به طور گسترده صنایع، کارخانه ها و تقریبا تمامی کشورها را در تعطیلی فرو برده است و خسارات اقتصادی بیشماری در جهان در پی داشته است.

* رشد تولید ۵۴ کشور تولیدکننده فولاد منفی شد

تولید تنها ۱۳ کشور از این ۶۴ کشور تولیدکننده فولاد جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و باقی با رشد منفی مواجه بودند.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه آگوست ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۰.۶ درصد افزایش یافته است و به ۱۵۶.۲۴۴ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد در جهان در ۸ ماه نخست امسال رشد منفی ۴.۲ درصدی را ثبت کرده و به یک میلیارد و ۱۸۷ میلیون و ۸۰۶ هزار تن رسیده است.

* رشد منفی تولید فولاد کشورهای اتحادیه اروپا

در عین حال، تولید فولاد در تمام کشورهای اتحادیه اروپا به جز مجارستان، لوکزامبورگ و انگلیس نسبت به آگوست ۲۰۱۹ رشد منفی داشتند.

بر اساس این گزارش، فولاد فرانسه منفی ۳۱.۲، آلمان منفی ۱۳.۴، سوئد منفی ۲۸.۶، اسپانیا منفی ۳۲.۵ اعلام شده است.

* رشد ۱۱.۳ درصدی تولید فولاد ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۲۰

تولید فولاد ایران در ۸ ماه نخست امسال به ۱۸.۶۲۵میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۳ درصد رشد داشته است. ایران در ۸ ماه نخست سال گذشته ۱۶.۷۳۹ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

بر اساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد چین با ۸.۴ درصد رشد به ۹۴.۸۴۵ میلیون تن رسیده است؛ تولید فولاد هند با رشد منفی  ۴.۴ درصد به  ۸.۴۷۸ میلیون تن و تولید فولاد ژاپن با رشد منفی ۲۰.۶ درصد به ۶.۴۴۶ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد امریکا نیز رشد منفی ۲۴.۴ درصدی را ثبت کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین کرونا تولید اتحادیه اروپا فولاد فولاد چین انجمن جهانی فولاد فولاد ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلیون تن رسیده تولید فولاد ایران ۸ ماه نخست ماه آگوست رشد منفی ۶ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور