Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برگ بو در پخت غذا استفاده می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. همچنین این گیاه به خاطر مواد غذایی بسیار مفیدی که برای سلامت جسم دارد، یکی از گیاهان مفید به شمار می‌رود.   برگ بو سرشار از ویتامین آ، ویتامین سی، آنتی اکسیدان و بسیاری از عناصر مفید دیگر برای بدن است که در ادامه به فواید آن برای سلامت قلب، کاهش درد، جلوگیری از ریزش مو و حفاظت از پوست اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حفاظت از سلامت قلب با برگ بو برگ بو از جمله گیاهانی است که به حفاظت از قلب در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند؛ این گیاه حاوی ترکیباتی مانند سالیسیلات هاست و مقادیر زیادی کافئیک اسید دارد که همه آن‌ها به تقویت سلامت قلب، عروق خونی و جلوگیری از سکته‌های قلبی ناگهانی کمک می‌کند. کاهش قند خون با برگ بو برگ بو در درمان دیابت نوع 2 مفید است؛  پژوهش‌های مختف نشان می‌دهد این گیاه از میزان قند خون و کلسترول و تری گلیسیرید‌ها می کاهد همچنین به خاطر آنتی اکسیدان‌هایی که دارد به تولید انسولین طبیعی کمک می‌کند.  
برگ بود درد را کاهش می دهد استفاده از برگ بو و روغن آن به کاهش انواع درد‌ها کمک می‌کند؛ این گیاه حاوی مواد ضد التهابی است و باعث درمان التهابات مفصلی و درد‌های رماتیسمی می شود.

علاوه براین استعمال روغن برگ بو بر روی سر هنگام سردرد‌های خفیف و میگرنی به آرامش انسان و کاهش درد کمک می‌کند؛ چراکه این کار گردش خون را تسهیل می‌کند. مقابله با سرماخوردگی و آنفلونزا برگ بو حاوی مقادیر زیادی مواد آنتی باکتریال و ضدالتهابی است که به مقابله با بیماری‌های مسری و درمان انواع سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند. برگ بو چگونه زخم را التیام می بخشد؟ برگ بو به خاطر آنکه دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی است باعث التیام زخم ها، کاهش درد نیش حشرات و درمان التهابات پوستی می‌شود.   تاثیر برگ بو بر تقویت سلامت دستگاه گوارش برگ بو یکی از گیاهانی است که به تقویت سلامت دستگاه گوارش و درمان برخی اضطراب‌ها مانند احساس سوزش در معده و نفخ شکم کمک می‌کند و یبوست، ترش کردن معده و سوءهاضمه را کاهش می‌دهد. نقش برگ بود در پیشگیری از سرطان برگ بو حاوی مقادیری کافئیک اسید، کریستین و آنتی اکسیدان است که در پیشگیری از انواع سرطان‌ها و انتشار سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.   برگ مو از پوست حفاظت می کند برگو بو ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی دارد که به حفاظت از پوست، کاهش چین و چروک کمک می‌کند. درمان ریزش مو با برگ بو استفاده از آب حاصل از جوشیدن برگ بو شوره سر و ریزش مو را برطرف می کند و در از بین بردن شپش‌ها موثر است. علاوه براین برگ بو ریشه‌های مو را تقویت و به گزدش خون در سر کمک می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان آنفولانزا درمان سرماخوردگی برگ بو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • خواص جکوزی برای پوست
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • خواص درمانی گیاه عطسه