Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| در سال‌های اخیر در کشورمان شاهد فعالیت شرکت‌های استارتاپی و ایده‌پردازی بودیم به این صورت که نتیجه کارآفرینی با رشد سریعی دارد در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار تشکیل می‌شود‌.

جالب است بدانیم که؛ در این شرکت‌ها چهار عامل ارائه یک نوآوری جدید، با انجام کار تیمی، عدم قطعیت و امکان توسعه‌پذیری کسب و کار همواره وجود دارد، صاحبان این نوع از شرکت‌ها با عنوان مدیرعامل باید دارای آگاهی در چهارچوب تکنولوژی روز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم فرزانه یگانه‌راد، جوان ۳۶ ساله نوشهری و مدیرعامل شرکت استارتاپی بین‌المللی نکو تجارت افق روشن یکی از کارآفرینان موفقی است، که با ورود به این عرصه به اهدافش رسیده است.

وی در سال ۱۳۸۹، وارد بازار کار شد، از آنجایی که همسرش در بخش فروش قطعات برقی و کارخانه تولید تابلو برق فعالیت داشت، با این ایده که جای خالی کادر اجرایی در این بحث را با تاسیس شرکت پر کند و از آنجایی پدر همسرش " شهید حسین راسخ لنگرودی" است،  شرکت پیمانکاری "راد هوشمند راسخ" را با هدف انجام کار اجرایی پروژه‌های برق در نوشهر تاسیس کرد.

*کارآفرین نمونه استان، ایجاد اشتغال بر ۵۴ نفر، ارزآوری یک‌میلیارد تومانی در سال ۹۵

خانم یگانه راد در خصوص فعالیت‌هایش در شرکت در گفت‌وگو با فارس، بیان می‌کند؛ خوشبختانه شرکت بازدهی خوبی داشت، برای ۵۴ نفر ایجاد اشتغال شد با همین کادر قوی در سال ۹۵ با عقد قراداد با یک شرکت چینی در پروژه سد الیگودرز در لرستان موفق به ارزآوری یک میلیارد تومانی برای کشور شدیم و نگذاشتیم پولی از کشور خارج شود در سال ۹۶ از من به عنوان کارآفرین نمونه در استان تجلیل شد.

* به کار در شرکت پیمانکاری قانع نشدم، به افتتاح شرکت جدید فکر کردم

این کارآفرین که مقطع کارشناسی را در رشته مدیریت بازرگانی، مقطع ارشد را در مدیریت تحول و دکتری را در رشته مدیریت دولتی به پایان رسانده است، می‌گوید؛ کار در شرکت پیمانکاری راضی‌ام نمی‌کرد به همین دلیل با تغییر اساسنامه مدیرعاملی را به همسرم واگذار کردم و خودم ریاست هیأت مدیره شرکت را بر عهده گرفتم.

از اینجا به بعد نیاز به آموزش را برای ایده‌پردازی در وجودم حس کردم تا جایی که سال ۹۲ تا ۹۵ را به یادگیری ۵۲ واحد آموزشی در تهران اختصاص دادم و در این مدت از نوشهر به تهران رفت و آمد می‌کردم.

*افتتاح شرکت تجاری جدید با هویت بین‌المللی برای انجام وادرات، صادرات و ترخیص

این فعال اقتصادی ادامه می‌دهد؛ پس از اتمام دوره‌های آموزشی شرکت بازرگانی "فرزانه یگانه راد" را با اجاره کردن واحد بالای شرکت خودمان، افتتاح کردم، تا با کارت بازرگانی، به تجارت؛ واردات، صادرات و ترخیص کالا بپردازم.

 

 

از سال ۹۸، هویت شرکت را به بین‌المللی تغییر دادم، نام جدید شرکت " نکو تجارت افق روشن" است، پس از افتتاح و کار با سه نفر به‌صورت مستقیم و مابقی به شکل غیرمستقیم توانستم نمایندگی رسمی گیلان و مازندران و گلستان دریافت کنم و دستگاه‌های مختلف تولید ماسک، بوجاری و سورتینگ‌ی وارد کنم، در حال حاضر هم مشغول صادرات گیاه گلخانه‌ای آلوئه‌ورا به کشور امارات هستم.

وی اضافه می‌کند؛ با شیوع ویروس کرونا درب شرکت‌ها را نبستیم، مرزبسته شده است ولی صادرات‌آلوئه‌ورا در حال انجام است، البته کم کارتر شدیم از این رو تصمیم گرفتم جای خالی کار بسته‌بندی محصولات را پر کنم و اقدامات در خصوص بسته‌بندی انحصاری کالاهایی همچون زعفران و چای را انجام بدهم.

اتاق بازرگانی مازندران با حمایت روحی توانسته باعث افزایش اعتماد به نفس برای فعالانی همچون من بشود، تا جایی که توانستم وارد بدنه کار خارجی شوم، از سال ۹۷ مسؤولیت هیأت رئیسه زنان بازرگان اتاق بازرگانی مازندران را در غرب استان برعهده گرفتم، ایجاد صندوق‌های خرد روستایی برای حمایت از فعالان اقتصادی در روستاها و عرضه محصولات به بازار یکی از اقداماتی است که در این تشکل انجام می‌دهیم.

*شرکت در کلاس‌های تخصصی در مسافتی دور سرمایه‌گذاری بود

مدرس دوره‌های فروش اتاق بازرگانی و  هیأت رئیسه پدافند غیرعامل چالوس می‌گوید؛ پیشرفتم در این حوزه را مدیون دوره‌های آموزشی که گذراندم هستم، شرکت در این کلاس‌ها برای من سرمایه‌گذاری بود، کلید موفقیتم را آموزش زیر نظر اساتید بزرگ کشور هستم، در این دوران با گذراندن ۱۱ دوره روانشناسی به خودشناسی رسیدم فهمیدم که چه می‌خواهم.

آموزش شاید برای همه هزینه باشد ولی برای من سرمایه‌گذاری بود، البته امروز با فعال‌تر شدن آموزش مجازی کار آسان‌تر شد، برای من سه سال رفت و آمد به تهران و حضور در کلاس‌ها اگر چه سخت ولی موثر بود، یاد گرفتم چگونه یک شرکت تجاری را اداره کنم، همیشه به‌دنبال مدیریت یک مجموعه بودم، توانستم دوشادوش مردان فعالیت کنم.

وی در خصوص درآمدش می‌گوید؛ درآمد ما در شرکت‌ها متغیر است و عدد خاصی نمی‌توان بیان کرد، در این برهه از زمان با شیوع ویروس کرونا، که مرز کشور چین بسته شد، درآمدها کاهش پیدا کرد البته نمایندگانی در امارات و بحرین به ما معرفی شد، جامع هدف ما کشورهای حاشیه دریای خزر است از آنجایی که ما دارای مترجم روسی هستیم، با روسیه و ترکیه نیز ارتباطاتی داریم.

به گزارش فارس؛ این بانوی فعال نوشهری، با انگیزه در سنین جوانی تاکنون مدیریت دو شرکت پیمانکاری و تجاری را برعهده دارد و پیشرفت در این کار بسیار امیدوار است، وی در میان حرف‌هایش به این نکته اشاره کرد که زن بودن تنها یک نقاب است و برای پیشرفت و اقتدار فرقی بین زن و مرد نیست، کافی است در شرایط سخت ایستادگی و مقاومت کنیم تا به آنچه مدنظر است برسیم.

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کارافرین شرکت پیمانکاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان

ناظر گمرکات کردستان از صادرات ۱۶۴ هزار تنی انواع کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار در گمرکات استان به خارج از کشور خبر داد و گفت: از این میزان، ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۴۲ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار و خروج شده است.

فرامرز امیدی، رشد وزنی صادرات در فروردین ماه امسال نسبت به سال قبل را ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: عمده کالا‌های صادر شده از گمرکات، انواع محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی، مصالح ساختمانی، انواع شیشه (جام) و فرش است که به کشور‌های عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت صادر شد.

وی به کالا‌های ترخیصی از گمرکات تحت نظارت إشاره کرد و افزود: میزان واردات قطعی و ورود موقت از این گمرکات در یکماهه اول امسال مجموعاً ۱۴ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۳۸ میلیون دلار بوده که سهم واردات قطعی ۸۰۸ تن به ارزش ۷ میلیون دلار می‌باشد. مجموع واردات و ورود موقت از نظر ارزش دلاری ۶ درصد رشد داشته است.

 امیدی گریزی به کالا‌های وارداتی نیز گریزی زد و گفت: عمده کالا‌های وارداتی عبارت است از شمش طلا، آلومینیوم، کالا‌های واسطه‌ای، ماشین آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان  است که عمدتا از کشور‌های عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و درکوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده اند.

وی یادآور شد: در فروردین ماه ۱۴۰۳ تشریفات گمرکی بیش از ۲۴۴ هزار تن انواع کالای ترانزیتی به ارزش بالغ بر ۲۹۷ میلیون دلار از گمرک باشماق صورت پذیرفته است که مقدار ۲۰۵ هزار تن آن به ارزش ۲۳۷ میلیون دلار طی ترانزیت مبدا به کشور ورود شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی رشد ۶۳ درصدی را به همراه داشته است. همچنین در همین مدت مقدار ۳۹ هزارتن کالا به ارزش بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار از گمرکات استان طی تراتزیت خارجی مقصد به کشور عراق خارج شده است.

ناظر گمرکات استان اظهار داشت: در همین مدت تشریفات گمرکی بیش از ۴ هزارتن کالا در رویه خروج موقت به ارزش تقریبی ۱۸ میلیون دلاری انجام گرفته که در مقایسه با سال قبل بلحاظ وزنی ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۲۳ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش درآمد‌های گمرکات استان در فروردین ماه سال جاری به رقمی بیش از ۳۲۷ میلیاردو ۶۰۵ میلیون ریال می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند