Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحجت نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به فرا رسیدن هفته ناشنوایان گفت: هدف از نام گذاری این هفته، ارتقاء فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته‌هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست مداران و عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن رو به رو هستند که در همین راستا اقدامات مختلفی از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: 6 هزار و 195 مددجوی ناشنوا و کم شنوا از خدمات این اداره کل بهره مند هستندو تعداد 20 نفر وام خود اشتغالی دریافت کرده و 89 توانخواه از خدمات قطعات کاشت حلزون به مبلغ بهره مند شدند.

 معاون امورتوانبخشی بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: 312 سمعک و  هزار باطری سمعک نیز در اختیار این عزیزان قرار گرفته است و7 نفر از این مددجویان از کمک هزینه جراحی کاشت حلزون بهره مند شده‌اند.

این مقام مسئول در خصوص  اقدامات صورت گرفته افزود: توسعه خدمات توانبخشی در کلینیک‌های تخصصی، ارائه خدمات توانپزشکی، آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه شیوه‌های ارتباط تلفیقی (لب‌خوانی و زبان اشاره)، حمایت از برنامه‌های حرفه ‌آموزی و اشتغال ناشنوایان، اجرای طرح‌ های مختلف توانمند سازی، پرداخت شهریه دانشجویان کم شنوا و ناشنوا، ارائه خدمات در مراکز روزانه خانواده کودک کم شنوا و ناشنوا و کاشت حلزون از جمله این فعالیت‌ها است.              نوروزی با بیان اینکه حل مشکلات افراد ناشنوا و کم شنوا و تلفیق کامل آنان در عرصه‌‌های شغلی و اجتماعی و دسترسی کامل آنان به خدمات مورد نیاز از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بهزیستی است، افزود: تحقق کامل این هدف منوط به همگرایی کامل تشکل‌های فعال در این حوزه است.                                                              

معاون توابنخشی بهزیستی استان  مطرح کرد: آگاه سازی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه از طریق توسعه و تقویت آموزش تلفیقی در مدارس که زمینه رشد و تعالی و درک متقابل دانش آموزان شنوا و کم شنوا را به دنبال دارد، توسعه فراگیر شیوه‌های ارتباطی ناشنوایان و روش‌های تعامل موثر با آنان از طریق رسانه‌‌ها و سازمان‌های غیردولتی و ایجاد فرصت‌‌های برابر برای این افراد در زمینه‌‌های شغلی و آموزشی به خصوص مراکز آموزش عالی خواسته ناشنوایان و از اولویت‌های دستگاه های متولی امر است.

هفته جهانی سالمند از 7 تا 13 مهرماه آغاز می‌شود که در این هفته این معاونت برنامه های متنوعی را با رعایت  پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد کرد  

 

                                                                       

وی گفت: هفته جهانی سالمند از 7 تا 13 مهرماه آغاز می‌شود که در این هفته این معاونت برنامه های متنوعی را با رعایت  پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد کرد. 

نوروزی افزود: بازدید مجازی از مراکز سالمندان و مصاحبه با مدیران مراکز مذکور، برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور مسئولین استانی و مراکز سالمندان به صورت مجازی، تهیه بسته‌های بهداشتی توسط مراکز مراقبت در منزل و ارائه خدمات توانبخشی در منزل و تحویل به خانواده‌های سالمندان به مناسبت روز جهانی سالمندان، ارائه خدمات رایگان و تسهیلات مختلف به سالمندان در واحدهای زیر پوشش سازمان در روزجهانی سالمندان، برگزاری مسابقه با موضوع دلنوشته و انتخاب برترین‌های استانی و تقدیر از برگزیدگان، انتخاب و معرفی مراکز شبانه روزی سالمندان موفق در زمینه کنترل و مقابله با بیماری کووید 19 و... از اهم اقدامات این معاونت در هفته مذکور خواهد بود.             

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان بهزیستی بهزیستی فرهنگ ارائه خدمات کم شنوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیک در سطح استان البرز در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی ارائه می‌شود، از ارائه این نوع مشاوره به ۵ هزار و ۳۷۸ نفر در سال گذشته در راستای پیشگیری از معلول زایی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۲ خانواده از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پرهزینه مربوطه استفاده کرده‌اند. در مجموع ۵۷ خانواده دارای سه یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک به صورت رایگان بهره مند شدند.

وی با اشاره به پرداخت هزینه آزمایش‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی مطرح کرد: در سال گذشته طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای یک هزار و ۵۷۷ زن سرپرست خانوار و طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی برای ۵ هزار و ۹۶۸ نفر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه مشاوره ژنتیک ارائه و آزمایش‌های ژنتیک نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 6098166

دیگر خبرها

  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری