Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:43:38 GMT

راه حل بازگشت تعادل به بورس چیست؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۱۳۳

به گزارش بورس تابناک، روزبه شریعتی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی همه شرکت های بازار به صورت قاجباری از محل زمین و ساختمان می تواند شرایط بازار را بدون خرج هیچ هزینه ای تغییر دهد، اظهار کرد: تقریبا ۶۰ درصد بازار این پتانسیل را دارد، زیرا ارزش دفتری دارایی های شرکت ها  اعم از زیرمجموعه های ایمیدرو، تامین اجتماعی، پتروشیمی ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بسیار قدیمی است.

وی با بیان اینکه اگر شرکت ها بخواهند دارایی های خود را به روز کنند، شرایط بازار کاملا تغییر می کند، گفت: بسیاری از سهم ها طی یک تا دوماه اخیر اصلاح های قابل توجهی داشتند و ارزش آن ها برگشته به ابتدای سال که دلار ۱۵ هزار تومان بود. افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی سریع ترین حالتی است که می تواند شرایط بازار را تغییر دهد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هدف این نیست که گفته شود قیمت ها بالاتر از ارزش یا پایین تر از ارزش واقی خود هستند. بلکه هر سهمی باید به قیمت خودش معامله شود. افزایش قیمت دلار به صورتی است که روی شرکت هایی که دلاری میفروشند تاثیر قابل توجه دارد. بنابراین نباید وضعیت سهام این شرکت ها به این صورت باشد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه یکی از روش های تامین مالی شرکت  ها محسوب می شود. درواقع برای اینکه  شرکت ها بتوانند فعالیت های خود را توسعه دهند و قدرت رقابت خود را حفظ کنند و افزایش دهند اقدام به افزایش سرمایه می کنند. در برخی مواقع نیز این کار به منظور اصلاح و بهبود ساختار مالی شرکت صورت می گیرد. این تامین منابع مالی جدید می تواند به شکل های مختلفی صورت پذیرد.

در روش افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت دارایی های ثابت مشهود خود مانند زمین، ساختمان، ماشین آلات و تجهیزات و... را مورد تجدید ارزیابی قرار می دهند. با این کار ارزش دارایی های شرکت در ترازنامه به روز می شود. در نتیجه از آنجایی که معادله حسابداری در ترازنامه باید برقرار باقی بماند و بدهی های شرکت نیز تغییری نکرده، سرمایه شرکت باید افزایش پیدا بکند تا این معادله برقرار بماند. در این روش پولی به شرکت وارد نمی شود و فقط یک عملیات حسابداری در صورتهای مالی شرکت رخ می دهد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب افزایش سرمایه تجدید ارزیابی دارایی ها مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب تجدید ارزیابی افزایش سرمایه دارایی ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است