Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره اجرای طرح پایلوت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در این استان گفت: تا به امروز با توجه به بررسی‌های انجام شده، نتایج و دستاوردهای خوبی برای اشتغال خانگی استان داشته است.
به گزارش روابطعمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، سید حفیظ الله فاضلی در خصوص روند اجرای طرح پایلوت الگوی نوینتوسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح که از سال 96 در سه فاز مطالعاتی شناسایی مزیت‌ها، آموزش و توانمندسازیمتقاضیان و اتصال به بازار هم‌زمان با هشت استان توسط جهاددانشگاهی در استان اجراشد، تا به امروز با توجه به بررسی‌های انجام شده، نتایج و دستاوردهای خوبی برایحوزه اشتغال خانگی استان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شناسایی 22 شغل مزیت‌دار خانگی بر اساس پتانسیل‌های موجود در شهرستان‌ها،تمرکز بر شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش مشاغل و ایجاد 184 فروشگاه اینترنتی در مکان بازارهای ملی در راستای فروشمحصولات مشاغل خانگی را از جمله دستاوردهای این طرح برشمرد.
فاضلی به معرفی 4 ظرفیت شغلی جدید در حوزه مشاغل خانگی در اجرای پایلوت این طرحاشاره کرد و گفت: این مشاغل برای نخستین بار در استان معرفی و اجرا شد.
وی خاطرنشان کرد: نوغانداری(پرورشکرم ابریشم)، تولید و تجاری‌سازی زهر زنبور عسل، تولید و تجاری‌سازی ژل رویال،پرورش کاکتوس از مشاغلی هستند که برای نخستین بار در استان پیاده‌سازی شده و باوجود حداقل هزینه برای راه‌اندازی، ارزش افزوده بالایی ایجاد خواهند کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعیچهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تنوع مشاغل در حوزه مشاغل خانگی در این طرح توزیعمناسبی در آمار متقاضیان ایجاد کرده است.
در ادامه معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور گفت: زعفرانتولید شده در چهارمحال و بختیاری برای عیارسنجی به پژوهشکده گیاهان داروییجهاددانشگاهی ارسال شود، قطعا تائید علمی عیار زعفران این استان می‌تواند دربرندسازی و اتصال به بازار این محصول موثر باشد.
محمدصادق بیجندی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ایدانش‌بنیان در طرح توسعه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوانمجری وارد عمل شد، اظهار کرد: این طرح در سه فاز عملیاتی مطالعه و شناسایی مزیت‌ها،فراخوان متقاضیان و آموزش و در نهایت اتصال به بازار در 9 استان کشور از جملهچهارمحال و بختیاری آغاز شد.
وی با اشاره به این که 350 مزیت شغلی در بحث مشاغل خانگی در کشورشناسایی شده است، گفت: در چهارمحال و بختیاری 23 مزیت شغلی براساس ظرفیت‌های استانمورد تاکید قرار گرفت، در بحث اجرای طرح مشاغل خانگی ایجاد شبکه تامین، تولید وتوزیع برای توسعه مشاغل خانگی مدنظر است.
بیجندی با تاکید بر اینکه برندسازی تولید محصولات تولیدی در چهارمحال وبختیاری از جمله زعفران باید مدنظر قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: می‌توان در بحثبرندسازی محصولات از تجربه موفق سایر استان‌ها از جمله خراسان استفاده کرد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور با اشاره به اینکه زعفران قائنات بهعنوان یک برند در کشور شناخته می‌شود، بیان کرد: در تولید زعفران بحث شرایط آب وهوایی موثر است، طبق بررسی‌ها چهارمحال و بختیاری شرایط آب و هوایی مشابهی با اینمنطقه دارد، بنابراین باید زعفران تولیدی در این استان نیز کیفیت بالایی داشتهباشد.
وی تاکید کرد: زعفران تولید شده در چهارمحال و بختیاری برای عیارسنجیبه پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ارسال شود، قطعا تائید علمی عیار زعفراناین استان می‌تواند در برندسازی و اتصال به بازار این محصول موثر باشد.
بیجندی بیان کرد: اتصال به بازار در پایداری مشاغل خانگی بسیارتاثیرگذار است، مکان‌بازارهای ایجاد شده برای فروش و عرضه محصولات تولیدی درراستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی بسیار مفید است، در این مکان‌بازارها بهمتقاضیان آموزش عکاسی، قیمت‌گذاری و طراحی کاتالوگ نیز داده می‌شود.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور یادآور شد: سودی که مکان‌بازارها ازمتقاضیان فروش محصولات دریافت می‌کنند حدود سه درصد است و در مواردی که فروش بالاباشد این سود نیز کاهش پیدا می‌کند، همچنین مبلغ حاصل از فروش محصول در این مکانبازارها ظرف 48 ساعت به حساب تولیدکننده واریز می‌شود.
همچنین مهناز امامدادی رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغلخانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح توسعه الگوی مشاغل خانگی به صورتپایلوت در 9 استان در سال 96 کلید خورد، اظهار کرد: این طرح از ششم مهرماه در 31 استان کشور آغازو فراخوان ثبت‌نام این طرح در کشور منتشر شده است.
رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی ادامه داد: اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در 9 استان از جمله چهارمحال وبختیاری نتایج خوبی داشت، نقطه قوت این طرح توانمندسازی متقاضیان، متکی نبودن بهتسهیلات و اتصال به بازار بود.
وی افزود: برخی رسته‌های شغلی بازار خوبی ندارند، باید بهسمت ایجاد مشاغلی برویم که بازار خوبی برای فروش محصول داشته باشد، اگر این اتفاقرخ دهد مشاغل پایدار می‌شود.
امامدادی تاکید کرد: معمولا افراد در مشاغل خانگی خویش‌فرما هستند،باید به سمت شبکه‌سازی در مشاغل خانگی برویم.
وی گفت: مشاغل خانگی تنها محدود به تولید محصولات خانگی از جملهترشی و صنایع‌دستی نیست، باید رسته‌هایی از جمله فناوری، مشاوره، ترجمه و ...برایفارغ‌التحصیلان دانشگاهی مدنظر قرار بگیرد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح توسعه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری کار و رفاه اجتماعی اتصال به بازار مشاغل خانگی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود