Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رقابت انتخاباتی در قرقیزستان در حال افزایش است و اینکه چه حزبی آرا  بیشتری خواهد آورد از مهم‌ترین موضوعات مطرح است.

«دنیس برداکوف» کارشناس علوم سیاسی و تحلیلگر ارشد گروه «الچی گروپ» برای پاسخ به این سوال، روند انتخابات را بررسی می‌کند.  

این کارشناس سیاسی  همه احزاب را به ترتیب احتمال کسب آرای بیشتر به 4 گروه تقسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه اول: احزاب بیریمدیک و مکنیم قرقیزستان

اولین گروه  حزب «بیریمدیک» و «مکنیم قرقیزستان» است. آنان دو گروه اصلی نخبگان قدرت هستند که  شاید بتوان گفت راحت‌تر وارد مجلس می‌شوند.

سوال اصلی این است که آنها چند کرسی خواهند داشت؟ شاید هر کدام از احزاب صاحب ۲۰-۲۵ کرسی خواهند بود یا به آنها  به طور کلی ۴۰-۴۵ کرسی اختصاص بدهند.

گروه دوم:  حزب قرقیزستان

 در گروه دوم، حزب«قرقیزستان» حضور دارد که با بدست آوردن حداکثر آرا احتمالا وارد پارلمان می­‌شود اما کرسی‌های کمتری نسبت به دو حزب قبلی کسب خواهد کرد.

گروه سوم: رقابت 5 حزب

احزاب گروه سوم  یک مبارزه جالب خواهند داشت. این طبقه  شامل احزاب «رسپوبلیکا»، «آتا مکان»، «بیربول» و «بوتون قرقیزستان» و «زماندش» است. در واقع این احزاب برای یک یا سه کرسی باقیمانده مبارزه خواهند کرد.

بنابراین، در هفته‌های آینده آنها باید تا آنجا که ممکن است خود را نمایان کنند تا بتوانند بلیط‌های طلایی مجلس را دریافت کنند زیرا کرسی‌های زیادی نمانده است.

گروه چهارم: 5 حزب دیگر

احراب موجود در طبقه چهارم باید تلاش زیادی انجام دهند تا در حداقل زمان باقی مانده  وارد رده سوم شوند که «ایمان نورو»، «اوردو» ، «چون کازات»، «اصلاح طلبان» و «سوسیال دموکرات» شامل این طبقه می‌شوند.
به دنبال آنها نیز افراد دیگری هستند که هیچ شانسی ندارند، یعنی نامزدهای آنها صرفا برای قانع کردن خواسته‌های خود بوده یا اینکه ایده آلیست‌ هستند. 

به طور کلی تعداد احزابی که وارد پارلمان می‌شوند، بین 4 تا 6 حزب خواهند بود. در صورتی که 6 حزب وارد شوند، فضای پارلمان آشفته و رقابتی و اگر 4 حزب وارد شود، فضای پارلمان پایدار خواهد بود.
اینکه کدام یک از آنها و چه تعداد رأی خواهند آورد، در یک مبارزه واضح و شفاف مشخص می‌شود. البته این قضیه  حتی مربوط به  امور مالی هم نیست، بلکه آنان نیازمند به یک شبکه تاثیرگذار و قدرتمند هستند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان احزاب انتخابات پارلمانی رقابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدید تمرینات تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در دو گروه بانوان و آقایان امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در مرکز جهانی فدراسیون تکواندو در دو نوبت صبح و عصر آغاز شده است. در آغاز این تمرینات هادی ساعی رئیس و دکتر اصغر رحیمی دبیرکل فدراسیون با حضور در اولین جلسه تمرینی این تیم با ملی پوشان به گفتگو پرداخته و برای ملی پوشان در رویدادهای پیش رو آرزوی موفقیت کردند.

سعید صادقیانپور، مهدی پوررهنما، حامد حق شناس، علیرضا بخت، امیرمحمد حقیقت شناس و محمدطاها حسن پور در گروه مردان و با هدایت پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و علی کریمی صابر به عنوان خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده می کنند.

در گروه بانوان نیز آیلار جامی، لیلا میرزایی، مریم عبدالله پور، زهرا رحیمی، مرضیه نصراللهی و رزا ابراهیمی به این رقابت ها اعزام خواهند شد. هدایت تیم ملی بانوان برعهده عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی است؛ زهرا حسینی و زهرا حاجیوند به عنوان مربی وی را یاری می کنند.

همچنین جمشید سهرابی به عنوان رئیس انجمن پاراتکواندو تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی خواهد کرد.

نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۳۰ اردیبهشت ماه به میزبانی کشور ویتنام و در شهر دانانگ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093250

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود