Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سهم حمل و نقل عمومی در کلانشهر مشهد در شرایط عادی حدود ۴۵ درصد کل حمل و نقل است و این درحالی است که این سهم باید حداقل ۷۰ درصد باشد، اما کرونا همین سهم را نیز کاهش داد و حمل و نقل عمومی را از رونق انداخت.

از اسفندماه سال گذشته تا خرداد امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری یا متوقف بود و یا محدود، اما از خرداد ماه تقریبا فعالیت این ناوگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روال عادی بازگشت، اما شهروندان کمتر از گذشته از این ناوگان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش ۷۰ درصدی استفاده از قطار شهری در مشهد   بنا بر اعلام شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ۹ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۸۴۳ مسافر ظرف نیمه نخست امسال از طریق خطوط قطار شهری در سطح این کلانشهر جابه‌جا شده‌اند.  

در طول این مدت ۶ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۵۸ مسافر با استفاده از خط یکم، و دو میلیون و ۹۵۹ هزار و ۶۵۸ مسافر در مسیر خط دوم متروی مشهد سفر درون‌شهری داشته‌اند.

این در حالی است که نیمه نخست سال گذشته ۲۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۷۴ مسافر درون‌شهری در مسیر خط یکم و پنج میلیون و ۸۵۰ هزار و ۹۷۲ مسافر در مسیر خط دوم قطار شهری مشهد در این کلانشهر جابه‌جا شده بودند.   بیشتر بخوانید آغاز دوباره سرویس‌دهی سازمان اتوبوسرانی به آرامستان بهشت رضا(ع)     بررسی مقایسه‌ای این آمار‌ها نشان می‌دهد که ۱۸ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۰۳ مسافر از حجم حمل و نقل درون‌شهری با استفاده از خطوط مترو در سطح کلانشهر مشهد ظرف ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاسته شده که نشانگر رقم بزرگ کاهش ۷۰ درصدی در فعالیت این حوزه است.   بیشتر بخوانید قطار شهری مشهد واگن ملی می سازد کاهش ۱۹ میلیونی تعداد مسافران قطارشهری در ۶ ماه نخست امسال ساعت فعالیت خطوط قطار شهری مشهد تغییر نکرد
وحید مبین‌مقدم مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد عامل این کاهش بی‌سابقه استفاده شهروندان مشهدی از مترو در یک دهه فعالیت قطار شهری در این کلانشهر را شیوع ویروس همه‌گیر کرونا دانست و گفت: در پی بروز بحران کرونا تا مدتی میزان حضور مردم در بیرون از خانه و در سطح شهر به خاطر پرهیز از ابتلا به بیماری همه‌گیر و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا کاهش یافت.

او افزود: همچنین فعالیت قطارشهری مشهد در طول هشت ماه اخیر که جامعه با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه است برای مدتی تعطیل شده بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: از زمانی که فعالیت مترو در این کلانشهر آغاز شده نیز رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در میان مسافران قطارشهری و استفاده آنان از ماسک صورت برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا مورد تاکید بوده و ضروری است.

مبین مقدم بیان کرد: ایستگاه‌های "شریعتی، پارک ملت، بسیج و غدیر" در مسیر خط یکم و ایستگاه‌های "شریعتی، مفتح، طبرسی، شهدا و شهید کاوه" در مسیر خط دوم قطارشهری مشهد پرمسافرترین ایستگاه‌های این شبکه حمل و نقل درون‌شهری ظرف نیمه نخست امسال بوده‌اند.

قطارشهری یا مترو از اسفند ۱۳۸۹ تاکنون در خدمت نقل و انتقال مسافران درون‌شهری در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد است.   کرونا مسافران اتوبوسرانی مشهد را ۴۲ درصد کاهش داد   سعید حسینقلی‌زاده مقدم مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی تعداد مسافر در ناوگان این شبکه حمل و نقل درون‌شهری ظرف نیمه نخست امسال تاکنون، گفت: ۶۴ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۶۰۵ مورد جابه‌جایی مسافر در این مدت با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی در سطح مشهد صورت گرفته است.  

افزود: این در حالی است که میزان جابه‌جایی شهروندان مشهدی با ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری این کلانشهر ظرف ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۵۷ میلیون و ۸۶ هزار و ۳۵۳ نفر بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: در مجموع امسال میانگین جا به جایی روزانه حدود ۴۴۵ هزار و ۷۲۸ نفر سفر است که این آمار در سال گذشته ۸۴۴ هزار و ۵۵۰ نفر سفر بوده است.

حسینقلی‌زاده مقدم بیان کرد: ضدعفونی این ناوگان با جدیت ادامه دارد و در یک هفته گذشته بیش از ۴۶ هزار مرتبه عملیات ضدعفونی ناوگان انجام شده است.

او تصریح کرد: روزانه هزار و ٨٣٠ دستگاه اتوبوس در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.
منبع: ایرنا   انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتوبوسرانی مشهد قطارشهری مشهد حمل و نقل درون شهری ویروس کرونا قطارشهری مشهد نخست امسال مسیر خط سال گذشته شهری مشهد درون شهری قطار شهری نیمه نخست حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،سرهنگ همتی زاده با بیان این مطلب افزود: پنج نقطه از این تعداد در شهر سنندج شناسایی شده که قرار است تا خرداد ماه سالجاری این نقاط ایمن سازی شود.
وی عنوان کرد: مهمترین اقدام برای بهبود ایمنی و کاهش تصادفات دورن شهری ، شناسایی نقاط حادثه خیز و اصلاح آنهاست
رئیس پلیس راهور استان کردستان در جواب گوینده خبر صدا و سیمای مرکز کردستان مبنی بر اینکه آیا میزان تصادفات شهری منجر به فوت در کردستان کاهش داشته یا نه گفت: سال گذشته در مجموع 400 مورد تصادف فوتی جرحی و خسارتی در کردستان به وقوع پیوست که از نظر تصادفات فوتی 10 درصد در مقایسه با سال قبل از آن کاهش داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۱۶ اردیبهشت
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد در پانزدهمین روز اردیبهشت
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه
  • سرویس‌دهی رایگان خط‌ ۲ قطارشهری مشهد
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند