Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:27:43 GMT

فراخوان فصل پاییز جایزه‌ کتاب ماه و سال منتشر شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۹۱۱

فراخوان فصل پاییز جایزه‌ کتاب ماه و سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان فصلِ پاییز جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌تازگی توسط معاونت فرهنگی این‌کانون منتشر شده است.

هدف از اهدای این جایزه کمک به ارتقای کیفیت کتاب‌های کودک و نوجوان، حمایت از شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران، شناسایی و رتبه‌بندی آثار ارزشمند و معرفی آن به مخاطبان و جلب توجه عمومی به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین‌اساس کتاب‌هایی که برای نخستین بار در سال ۹۸ و ۹۹ منتشر شده، کتاب‌هایی که برای اولین بار در این جایزه شرکت داده شده و آثار مربوط به جایزه فرصت طلایی (که متن اثر منتشر نشده آن با قلم BNazanin تایپ و در سه نسخه به دبیرخانه ارسال می‌شود) در فهرست آثار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان تا ۱۵ آذر ۱۳۹۹ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ادبی واقع در تهران، خیابان دکترفاطمی، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساختمان معاونت فرهنگی، طبقه دوم، دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان، کدپستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ ارسال کنند.

همچنین پست الکترونیک  Talaeiforsat@gmail.com  برای ارسال جایزه فرصت طلایی، ارتباط با دبیرخانه و پاسخ‌گویی در نظر گرفته شده است.

بر همین‌اساس داوران این‌رویداد ادبی هر ماه به یک نویسنده، شاعر یا مترجم، جایزه‌ کتاب ماه شامل نشان مرغک سیمین، تندیس، لوح و جایزه‌ نقدی اهدا می‌کنند که این جایزه در پایان هر فصل به برگزیدگان هر ماه اهدا خواهد شد.

جایزه‌ کتاب‌های برگزیده‌ سال نیز شامل نشان مرغک زرین، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی با انتخاب هیأت داوران به پدیدآورندگان و ناشران اهدا می‌شود.

همچنین کتاب‌هایی که موفق به دریافت مرغک سیمین و مرغک زرین شوند در فهرست خرید مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می‌گیرند و در هر فصل نیز به عنوان کتاب‌های مناسب اعلام خواهد شد.

یادآوری می‌شود زمان برگزاری مراسمِ جایزه‌ی کتاب ماه در زمستان ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است.

بخش‌های مشمول جایزه

در این فراخوان توضیح داده شده که این‌جایزه در بخش‌های «خواندنی‌های حوزه‌ داستان» شامل: تألیف، ترجمه (مشمول قانون حق نشر)، بازآفرینی، ادبیات نمایشی و فیلم‌نامه‌های چاپ شده است و در بخش «خواندنی‌های حوزه‌ شعر» آثار تألیفی، قصه‌های منظوم و ترجمه (مشمول قانون حق نشر) را شامل می‌شود.

هم‌چنین بر اساس این فراخوان تمامی کتاب‌های ترجمه، مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما تنها کتاب‌هایی جایزه دریافت خواهد کرد که قانون حق نشر (کپی‌رایت) را رعایت کرده باشد و امتیاز انطباق و تناسب با فرهنگ و ارزش‌های بومی را کسب کند.

در عین حال کتاب‌های ترجمه‌ برگزیده، فارغ از ورود به فرآیند اهدای جایزه‌ مرغک، در فهرست کتاب‌های منتخب کانون پرورش فکری قرار می‌گیرد.

بر همین اساس این جایزه در بخش کتاب‌های «تصویرگری» نیز به صورت سالانه اهدا می‌شود و جایزه «خلاقیت» نیز هر فصل در حوزه‌ تألیف یا نشر به صاحب یک اثر برتر اهدا می‌شود.

جایزه‌های ویژه کتاب سال

هم‌چنین جایزه‌ی دیگری با عنوان «فرصت طلایی» با هدف حمایت از چاپ آثار منتشر نشده نویسندگان و هنرمندان (بالای ۱۸ سال) در حوزه‌ تألیف شعر و داستان کودک و نوجوان هم‌زمان در جایزه‌ کتاب سال به‌صورت سالانه اهدا می‌شود و آثار منتخب در این بخش توسط انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ خواهد رسید.

براساس فراخوان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان جایزه‌ «مداد پرنده» نیز سالی یک بار بنا به تشخیص و تصویب شورای سیاست‌گذاری، به یکی از چهره‌های ادبیات کودک و نوجوان اهدا و جایزه‌ «استاد مهدی آذریزدی» از میان آثار ارسالی نویسندگان ایرانی یا دیگر نویسندگان فارسی‌زبان جهان، به کتاب‌های بازنویسی منتخب اهدا می‌شود.

کد خبر 5034813 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی آذریزدی شورای سیاستگذاری تصویرگری چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس ترجمه دفاع مقدس رایزنی فرهنگی دفاع مقدس جنگ تحمیلی تازه های نشر گردشگری انقلاب اسلامی ایران انتشارات سروش تجدید چاپ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادبیات دفاع مقدس انتشارات علمی و فرهنگی کانون پرورش فکری کتاب ماه و سال کودک و نوجوان اهدا می شود کتاب هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد