Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور فرانسه حتی بعد از شکست اولیه در طرح ابتکاری که برای نجات لبنان آماده کرده بود تحت هیچ شرایطی قصد عقب‌نشینی از نفوذ خود در این کشور و خالی گذاشتن عرصه برای رقبا ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم «ناصر قندیل» سردبیر روزنامه البناء و تحلیلگر برجسته لبنانی در گزارشی درباره سناریوهای فراروی لبنان بعد از کناره گیری مصطفی ادیب از ماموریت تشکیل دولت در این کشور نوشت : در حالی که انتظار می‌رفت پس از اینکه ادیب که زیر چتر فرانسوی‌ها به عنوان نخست‌وزیر مکلف لبنان انتخاب شده بود نتوانست به بحران سیاسی این کشور پایان دهد‌، فرانسه از ابتکار خود در لبنان عقب‌نشینی می‌کند؛ اما «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که این ابتکار همچنان پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ماکرون هرگز از تصمیم برای نفوذ در دریای مدیترانه با منابع گازی فراوان عقب نشینی نکرده و نمی‌تواند اجازه فروپاشی کامل اقتصاد لبنان را بدهد؛ چرا که در این صورت پیامدهای آن متوجه اروپا شده و سیل ورود پناهندگان به کشورهای اروپایی امنیت آنها را با یک چالش جدی مواجه می‌کند.

از سوی دیگر نحوه تعامل پاریس با محور مقاومت از ایران تا حزب‌الله کاملا متفاوت با سیاست‌های واشنگتن است؛ البته روشن است که این نوع برخورد فرانسه به دلیل عشق آن به مقاومت و یا داشتن اهداف مشترک با آن نیست، بلکه ارزیابی پاریس از خطرات تقابل با محور مقاومت با ارزیابی محور آمریکایی-سعودی-صهیونیستی متفاوت است.

درواقع فرانسه می‌بیند که ترکیه چگونه روی جای خالی پاریس در لبنان سرمایه‌گذاری کرده و فرانسه را مجبور به عقب‌نشینی از این کشور خواهد کرد.

لبنان| سیدحسن نصرالله فردا سخنرانی می‌کندماکرون: با ایران درباره لبنان همکاری می‌کنیم / ضرب الاجل پاریس برای تشکیل دولت جدید لبنان

از سوی دیگر ابتکار فرانسه در لبنان همچنان روی میز است و پاریس قصد عقب‌نشینی از آن را ندارد و طبق گفته ماکرون نقشه راه جدید فرانسه برای لبنان از خلال تشکیل دولت جدید اجرا می‌شود. فرانسه «سعد حریری» نخست‌وزیر سابق لبنان و هم‌پیمانان آن در گروه نخست‌وزیران پیشین را مسئول شکست در بازی‌های فرقه‌ای و حزب‌‌الله و جنبش امل را مسئول تشدید شروط برای تشکیل دولت بعد از عقب‌نشینی نسبی حریری دانست.

از طرفی فرانسه نمی‌خواهد وارد رویکردهای ایران و عربستان و ترکیه شود و تحریم‌های آمریکا را یک دردسر بزرگ برای ابتکار خود در لبنان می‌بیند.

با وجود اینکه اظهارات غربی‌ها همواره ناشی از تعابیر منفی ضد حزب‌الله است و هرکسی که با طرز بیان فرانسه در مواضع سیاست غربی و عربی آشنایی داشته باشد پاریس را به تقابل با حزب‌الله دعوت می‌کند؛ اما اظهارات امانوئل ماکرون نشان می‌دهد که پاریس مقابله با مقاومت لبنان را رد می‌کند.

در این میان رئیس‌جمهور فرانسه در سخنان اخیر خود درباره روند سیاسی لبنان پس از استعفای مصطفی ادیب نشان داد که قصد دارد تغییراتی در ابتکار خود برای این کشور ایجاد و از انتخاب گزینه مامور تشکیل دولت توسط نخست وزیران پیشین عقب‌نشینی کرده و گزینه مورد نظر به این منظور با توافق و رایزنی دسته‌جمعی همه احزاب انتخاب شود.

همچنین ماکرون صراحتا اعلام کرد که همه تلاش خود را برای حل مشکل سیاسی لبنان به کار می‌بندد و در صورت شکست، از ابتکار خود عقب‌نشینی نمی‌کند؛ بلکه این طرح را اصلاح و از تشکیل دولت با گفتگوی ملی به سمت تعدیل نظام سیاسی لبنان حرکت خواهد کرد که این امر در منطقه‌ای که هرلحظه شاهد بحرانی جدید است زمانی می‌طلبد که در انتظار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امانوئل ماکرون لبنان امانوئل ماکرون لبنان ابتکار خود تشکیل دولت عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  در پایان دور گروهی تیم‌های شهرداری گرگان ایران و الریاضی بیروت لبنان از منطقه غرب و تیم‌های الکویت کویت و المنامة بحرین (قهرمان دوره قبل) از منطقه خلیج فارس به عنوان سرگروه مستقیم به دور نیمه نهایی صعود کردند و تیم‌های دوم و سوم گروه‌ها به صورت رفت و برگشت در پلی آف شرکت کردند و تیم برتر به نیمه نهایی راه یافت.

در این دوره تیم ارتودوکسی اردن که در دور گروهی در گروه دو حضور داشت به علت شرایط امنیتی منطقه انصراف داد. در دور نیمه نهایی و فینال تیم‌ها به صورت ۲ برد از ۳ مصاف روبروی هم قرار می‌گیرند.

برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

فینال - بازی اول - پنج شنبه ۶ اردیبهشت:
الریاضی بیروت لبنان - شهرداری گرگان ایران (ساعت ۲۱ - سالن ذوق مکایل بیروت)

تیم شهرداری گرگان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک، ۸۶ - ۷۴ و ۸۱ - ۶۸ تیم الحکمة (ساجس) لبنان، ۱۲۱ - ۷۰ و ۸۰ - ۶۵ تیم الاتحاد حلب سوریه و ۱۰۰ - ۵۹ و ۱۰۱ - ۶۷ تیم النفط عراق را مغلوب کرد و با ۱۲ امتیاز راهی دور نیمه نهایی شد. تیم شهرداری در دور نیمه نهایی با نتایج ۱۰۲ - ۶۴ و ۸۸ - ۸۳ بر تیم الشرطه عراق به برتری رسید و به مرحله نهایی صعود کرد.
 

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی