Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علیزاده گفت: گفت: هدف دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدا تا کنون، حل مؤثر مسأله های پر بسامد فرهنگی - اجتماعی کشور بوده است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین علیزاده «معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی» و مدیران مؤسسه سایه سار امید(اولین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی در کشور)، توافق برای شروع همکاری دوجانبه صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار که با هدف گسترش همکاری های دوجانبه میان دو طرف برگزار شد، حجج اسلام والمسلمین مهدی علیزاده و محمد شیخ الاسلامی «مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی» با اصغری مدیر «مؤسسه سایه سار امید» و محمد لسانی «دبیر علمی و مشاور عالی این مؤسسه» به همراه جمعی دیگر از مسئولین مؤسسه سایه سار امید(اولین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی کشور)، پیرامون معضل اعتیاد اینترنتی و فعالیت های انجام شده در این زمینه به گفت و گو پرداختند.

 

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با بیان اینکه هدف دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدا تا کنون، حل مؤثر مسأله های پر بسامد فرهنگی - اجتماعی کشور بوده است، اظهار داشت: یکی از میزهای تخصصی کار مسأله محور دفتر، میز سبک زندگی است که فقط بر روی حل مسأله سوء مصرف کالای فرهنگی تمرکز دارد و نگاه اکولوژیکی به این فضا و موضوع های سواد رسانه ای می تواند موضوع تبادل نظر و هم افزایی جدی تر میان ما باشد.

 

وی گفت: در موضوع اعتیاد به اینترنت می توانیم با هدف گذاری مشخص برای مبلغین دوره های آموزشی و عمومی مواجهه اولیه با سندرم اعتیاد را برگزار کنیم؛ تربیت راهنمای مواجهه با اعتیاد اینترنتی از بین طلبه ها و اکتشاف میدانی و پایش خانواده طلاب نیز می تواند موضوع همکاری بیشتر میان ما باشد.

 

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی با اشاره به اهمیت سواد مصرف کالاهای فرهنگی تصریح کرد: کالاهای مربوط به هنر و رسانه، اسباب بازی، ورزشی و صنایع دستی و مذهبی و همینطور مد به عنوان یک کالای فرهنگی از جمله موارد مطرح در این زمینه هستند که باید به آن پرداخته شود، اما از این میان، سواد مصرف محصولات مرتبط با فضای مجازی باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: نگاه امنیتی به فضای مجازی از جمله آسیب های دامن گیر مجموعه های فعال در این موضوع است؛ وجود دشمن و سرمایه گذاری های او در فضای مجازی را انکار نمی کنم اما ما دستگاه امنیتی نیستیم و این نوع نگاه برای دستگاه های فرهنگی ناظر بر حوزه فرهنگ، بسیار آسیب زا است؛ نگاه حاکم بر این فضا، امنیتی است و نگاه فرهنگی به حاشیه رفته است. وقتی به تابلوی بحث سواد رسانه ای در کشور نگاه کنیم، خواهیم دید که این تابلو از آدم های امنیتی پر شده است؛. ما به دنبال ایجاد یک خط انقلابی دیگری با اولویت فرهنگ در این فضا هستیم.

 

در این نشست، خدابنده لو «مسئول کلینیک آتیه» ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت های کلینیک، آنها را به دو بخش اساسی عصب روان شناختی و روان شناختی تقسیم کرد؛ مشاوره خانواده، زوج درمانی و روان درمانی فردی و مداخلات عصب شناختی در حوزه اعتیاد به اینترنت از جمله خدماتی است که در این کلینیک ارائه می شود.

 

وی گفت: رایج و اصلاح پذیرترین مراجعین به کلینیک، دانش آموزها و طیف کودک و نوجوانی است که به خاطر آسیب های خانواده و ناتوانی در خودکنترلی اعتیاد به اینترنت پیدا کرده اند؛ همچنین زوج هایی که دچار مشکل های متفاوتی در مواجهه با اینترنت، از جمله اعتیاد به اینترنت و خیانت های سایبری شده اند؛ دسته سوم، افرادی هستند که مشکلات زمینه ای داشته و به فضای مجازی وارد شده اند و اینترنت سبب تشدید این زمینه ها و بروز مشکل های متفاوتی برای آنها می شود.

 

اصغری «مدیر مؤسسه سایه سار امید» با اشاره به اینکه اختلال ها و اعتیاد اینترنتی بسیار مورد غفلت واقع شده است خاطرنشان کرد: مجموعه ما، یک مجموعه انقلابی است که در همه استان های کشور فعالیت می کند و مرکز سواد رسانه تنها یکی از مراکز مجموعه ما است؛ فعالیت های ما در چهار حوزه پژوهشی، آموزشی، تولیدات رسانه ای و کلینیکی تقسیم شده است و برای همکاری با حوزه در زمینه های مختلفی که تجربه کرده ایم، آماده هستیم. 

کلینیک آتیه، پیشرفته ترین کلینیک خاورمیانه و یکی از پنج مرکز برتر آسیا می باشد که در حوزه اعتیاد اینترنتی فعال است. 

مطالعات انجام شده نشان می دهد، در برخورد با اینترنت مشکل های متفاوتی برای افراد به وجود آمده است ولی رایج ترین مشکل گزارش شده اینترنتی، زمان زیادی است که افراد در فضای مجازی سپری می کنند؛ طبق آمارهای رسمی در کشور ما 3% جامعه معتاد به اینترنت و 30% دچار مشکلات برخاسته از اینترنت و فضای مجازی شده اند.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه آسیب های اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی اعتیاد به اینترنت اعتیاد اینترنتی حجت الاسلام فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز گفت:‏‎ ‎کاربران‎ ‎و‎ ‎مدیران گروه ها و کانال ‏ها در‎ ‎آستانه‎ ‎مرحله‎ ‎دوم‎ ‎انتخابات‎ ‎مجلس‎ ‎شورای‎ ‎اسلامی در‎ ‎این‎ ‎استان‎ ‎،‎ ‎اخلاق‎ ‎مداری‎ ‎را‎ ‎در‎ ‎فضای‎ ‎مجازی‎ ‎اولویت‎ ‎فعالیت‎ ‎خود‎ ‎قرار‎ ‎دهند‎.‎ - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌سید مرتضی موسوی " اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

وی اضافه کرد:  مدیران گروه ها و کانال های فضای مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس البرز  افزود:در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضی مجازی را بیش از پیش ایمن و مطمئن نگه داریم.

وی گفت: مدیران گروه ها و کانال‌های فضای مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را مد نظر قرار دهند و از دامن زدن به مسائل حاشیه ای خودداری نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات انتخاباتی در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از نرم افزارهای موبایل پایه، یادآورشد: کاربران نرم افزارهای تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت آن ها انجام شده استفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد اینگونه نرم افزارها در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می توان از بسیاری از آسیب هاجلوگیری کرد.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه مدیران گروه ها و کانال ها در فضای مجازی مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟ / عکس‌هایی که برای ژیلا صادقی داستان شد/ هنوز توماج صالحی ترند است/ هجمه جدید علیه کاظم صدیقی با نام لیلا
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟