Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@00:03:01 GMT

از توزیع واکسن آنفولانزا در استان البرز چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۷۴۶۷

از توزیع واکسن آنفولانزا در استان البرز چه خبر؟

مهرداد بابایی، رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز و سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در رابطه با توزیع واکسن آنفولانزا در استان البرز، گفت: این واکسن طی دو مرحله برای گروه‌های پرخطر توزیع خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه فاز اول توزیع واکسن آنفولانزا به صورت رایگان خواهد بود، یادآور شد: کادر پزشکی به دلیل شرایط شغلی خود و حضور در خط مقدم درمان واکسن را دریافت و به صورت رایگان استفاده خواهند کرد، همچنین زنان باردار، جانبازان بالای 50 درصد، بیماران سرطانی که شیمی درمانی می‌شوند و سایر بیماران حساس که ایمنی بدنی ضعیف دارند در این فاز از واکسن آنفولانزا بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم جامعه هدف گروه اول با هماهنگی در مراکز توزیع واکسن حضور پیدا کنند تا از تجمع جلوگیری شود، ادامه داد: همچنین سهمیه زندان‌ها ارسال شد و کادر درمانی این مجموعه و زندانیانی که بیماری «اچ آی وی مثبت» دارند جزو این گروه خواهند بود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز اظهار کرد: همچنین توزیع واکسن در کهریزک و مجموعه امام علی(ع) برای سالمندان نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: گروه دوم که از واکسن آنفولانزا بهره مند خواهند شد، جامعه پرخطری هستند که خود آن‌ها باید از طریق داروخانه‌ها اقدام به خرید واکسن کنند. این گروه از افراد سن بالا و گروه‌هایی که بیماری زمینه ای دارند تشکیل می‌شود.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت آمار ابتلا به کرونا در استان البرز گفت: از دیروز تا امروز ۷  مهرماه  - ۹۳ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

بابایی افزود: مجموع کل  موارد بستری شامل ( قطعی ، محتمل و مشکوک ) ، از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز    ۱۷ هزارو ۹۳۲ نفر  می باشد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر  تعداد ۵۶۸ نفر شامل موارد ( قطعی ، محتمل و مشکوک )، در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد ، ابتلای   ۲۸۳ نفر به بیماری  کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است. 

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به   ۱۱۶۴ نفر رسیده است.

دکتر بابایی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۶ هزار و ۱۸۷ نفر  از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن آنفولانزا استان البرز واکسن آنفولانزا استان البرز توزیع واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

کد خبر 6097579

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم