Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:12:44 GMT

طرح جامع شهر جدید تابناک تصویب شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۷۹۱۳

طرح جامع شهر جدید تابناک تصویب شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهر جدید تابناک به تصویب رسید.

حبیب الله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری، سه موضوع در ارتباط با شهرهای جدید مطرح و تصویب شد.

وی افزود: طرح جامع شهرجدید تابناک در شهرستان لامرد، با جمعیت پذیری ۵۴ هزار نفر در محدوده ۶۷۷ هکتار و حریم ۲۶۰۷ هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه صنعتی انرژی بر و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا توسط مهندسین مشاور آمود تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: این طرح پس از تصویب کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، همچنین تایید کمیته فنی شورای عالی در جلسه شورای عالی به اتفاق آرا تصویب شد. تخصیص آب به میزان ۳.۹۸ میلیون مترمکعب از وزارت نیرو ، همچنین کلیه استعلام های لازم از مراجع ذیربط اخذ شده است.

طاهرخانی همچنین از تصویب طرح توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس با مساحت  ۳۲۷ هکتار در حریم شهر جدید پردیس خبر داد و گفت: پارک فناوری پردیس، بزرگ ترین پارک فناوری ایران در راستای نقش و عملکرد مصوب شهرجدید و توسعه فعالیت های اشتغالزا بر پایه  دانش و فناوری توسعه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس شهر جدید تابناک در ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۶ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده بود که امروز  طرح جامع این شهر به تصویب رسید.

به گفته طاهرخانی، در حال حاضر ۲۱ شهر جدید در مرحله سکونت و مطالعات وجود دارد که دو شهر تیس و ایوانکی به تازگی مصوب شده است. جمعیت ۲۰ شهر جدید دارای سکنه تا پایان سال ۱۳۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۳۴ هزار و ۳۹۵ نفر بوده که بر اساس مطالعات در پایان سال ۱۳۹۹ از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گذر خواهد کرد. تا پایان سال ۱۳۹۸ در بین شهرهای جدید، پرند با ۱۵۹ هزار و ۳۵۰ نفر بیشترین تعداد جمعیت را دارد و پس از آن شهر جدید اندیشه با ۱۳۱ هزار و ۳۹۴ نفر و شهر جدید صدرا با ۱۲۲ هزار و ۲۲۶ نفر قرار دارند.

به گزارش ایسنا، امروز همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ضمن بررسی مسایل و چالش های شهرک نمونه گردشگری زرندیه، مقرر کرد، با اقدام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محدوده منطقه ویژه زرندیه به ۳۱۰ هکتار کاهش یابد و مابقی اراضی در انطباق با دستورالعمل جدید شهرک سازی مصوب ۱۳۹۹.۲.۸ شورای عالی به عنوان شهرک تخصصی اقامتی پیگیری و طرح جامع مربوط ، پس از بررسی طرح در کمیته فنی به تصویب شورای عالی برسد.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با تاکید وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی مصوب کرد طرح تفصیلی کلیه شهرهای کشور با قید فوریت تهیه و تصویب شود. سند پهنه بندی حریم شهرها، همراه با طرح جامع تهیه و تصویب شود. همچنین برای سایر شهرها، سند پهنه بندی حریم با قید فوریت تهیه و به تصویب برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طاهر خانی شورای عالی شهرسازی و معماری جدید تابناک شهر جدید طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

فاطمی استاندار یزد در نشست با جمعی از پزشکان استان یزد با اشاره به اینکه شورای سلامت در استان باید مسئله محور برگزار شود، گفت: شورای سلامت استان با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه برگزار و محوریت کار، سند جامع سلامت استان باشد و موضوعات اساسی در شورا مطرح شود.

وی در رابطه با مسائل رفاهی وپرداخت کارانه کارکنان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی یزد، عنوان کرد: راهکار‌هایی دراین خصوص اندیشیده شد که این موارد را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد. 

وی در مورد برخی مسائل مانند بیمه تامین اجتماعی و نظام ارجاع خانواده هم، افزود: این موارد را با مدیران مربوط در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: حمایت خیران در این حوزه مورد تاکید است و مقرر شد از ظرفیت حوزه معادن، برای اجرای طرح‌های عمرانی و حمایت از کادر سلامت در استان یزد استفاده شود.

 در این نشست پزشکان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بهداشت، درمان و آموزش استان پرداختند.

 ارتقای سواد سلامت استان، تهدید‌های سلامت در استان، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده از ظرفیت نخبگان برای تصمیم گیری‌ها در استان، تجهیز برخی مراکز درمانی در استان و بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز، اجرایی شدن برنامه‌های جامع برای پیشگیری از بیماری ها، اهمیت احداث بیمارستان جامع اطفال و ایجاد مرکز تحقیقات سرطان در یزد و توجه بیش از پیش به نیروی انسانی و متخصص از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان