Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» عراق می‌گوید که دلیل اصلی ضعف در رویکرد دولتی با تجاوز خائنانه آمریکا به فرودگاه بغداد که به شهادت فرماندهان مقاومت و پیروزی منجر شد، به ماهیت سیستم سیاسی حاکم بر عراق باز می‌گردد که موجب شده تا حکومت در عراق نتواند در حفظ امنیت و حاکمیت ملی و شهروندان خود به وظیفه خود عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا اختیارات نخست‌وزیر محدود و ضعیف است و کل سیستم کشور تسلیم هژمونی آمریکا است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: این امر به وضوح در عدم احترام رئیس‌جمهور آمریکا به عراق و صدور دستورات مربوط به این جنایت آشکار است و او اطمینان داشت که دولت عراق نمی‌تواند او را مهار کند و از عزت وخون عراقی‌ها آن هم زمانی که بزرگترین فرماندهان نظامی را هدف قرار می‌دهد، دفاع کند؛ فرماندهانی چون شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس الحشد الشعبی و شهید «قاسم سلیمانی» که میهمان عراق  که گروه‌های داعشی را شکست دادند.

الربیعی تاکید کرد: ما معتقدیم که سوءمدیریت و ضعف تدابیر و عدم جدیت مسئولان حاکم در مقابله با تجاوز آمریکا، موجب عدم دستیابی به نتایج آشکار فعالیت کمیته‌ای که برای پیگیری این قضیه تشکیل شده، است.

عضو دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» عراق از دولت و دستگاه قضایی خواست تا به وظایف خود در قبال خون این شهدا با تشکیل یک دادگاه ویژه برای تحقیق و تعیین زمانی مشخص برای اعلام نتایج عمل کنند.

وی افزود: با مقامات مسئول این پرونده می‌گوییم که صبر عراقی‌ها حد و اندازه‌ای دارد و نامحدود نیست. ما نیز به آنچه جناب شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق گفت که خون پاک این شهدا، سرزمین عراق را از حضور نظامی آمریکایی پاک خواهد کرد،  اعتقاد داریم.

ابومهندی المهندس به همراه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه ۱۳۹۸ در جریان حملات هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 پارلمان عراق نیز در واکنش به این تجاوز جنایتکارانه، مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد. فراکسیون‌های سیاسی عراق در حال حاضر، از مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق می‌خواهند که این مصوبه را هر چه سریعتر اجرایی کند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا شهدا عصائب اهل الحق سردار قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس قیس الخزعلی عصائب اهل الحق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم

یکی از مسئولان ارشد انصارالله نسبت به هرگونه تحرک خصمانه ضد یمن، به متجاوزان هشدار داده و تاکید کرد که هر پایگاه یا سرزمینی که تجاوز به یمن از آنجا انجام شود هدف مشروع برای نیروهای مسلح یمن خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه هشدارهای دولت صنعا به متجاوزان درباره هرگونه تحرک احمقانه علیه یمن، «علی القحوم» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله امروز با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که هر پایگاه یا سرزمینی که تجاوز به یمن از آنجا انجام شود هدف مشروع برای نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

وی تاکید کرد که مواضعی که تجاوز به یمن از آنجا آغاز شود در چهارچوب گسترش صحنه عملیات و بانک اهداف، به هدف راهبردی و حیاتی برای نیروهای مسلح یمن تبدیل می‌شود و این نیروها عمق و مناطق دارای اهمیت اقتصادی طرف متجاوز را هدف قرار خواهند داد.

این مسئول انصارالله با اشاره به تغییر معادلات و موازنه‌های قدرت، به متجاوزان درباره پیامدهای هرگونه تحرک خصمانه علیه یمن هشدار داده و به آنها تاکید کرد که از عواقب تجاوزات 9 سال گذشته خود علیه یمن درس بگیرند.

القحوم در ادامه به مزدوران که در خدمت اهداف دشمنان عمل می‌کنند هشدار داده و خطاب به آنها گفت که اگر شما برگ برنده بودید طی 9 سال گذشته ارزش داشتید. نتیجه شرط بندی روی مزدوران باخت است.

وی درباره روند صلح نیز اعلام کرد که رسیدن به صلح و اجرای آن هم در خدمت منافع یمن است و هم عربستان سعودی و امارات و کل منطقه و منجر به رسیدن به امنیت و ثبات می‌شود.

هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمنانصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خوردرهبر انصارالله: جهاد تنها گزینه موفق در برابر دشمنان است

این مسئول یمنی با اشاره به اینکه صلح منجر به پایان دادن به تنش‌ها می‌شود و مانع از گسترش دایره درگیری ها می‌گردد بر لزوم اولویت دادن به منافع مشترک و توسعه آنها و تغییر مسیر از خصومت به دوستی تاکید و اعلام کرد که خیر و منفعت عمومی در همین امر خواهد بود.

پیشتر شورای عالی سیاسی یمن در نشستی که روز گذشته به ریاست «مهدی المشاط» رئیس این شورا برگزار کرده بود درباره هرگونه تحرک خصمانه‌ آمریکا که ثبات و امنیت یمن را به خطر می‌اندازد هشدار داده و تاکید کرد که پیامدهای این تجاوزات آمریکا تنها محدود به مرزهای یمن نخواهد بود.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که موضع قاطع این کشور در حمایت از فلسطین در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه نوار غزه که تحت حمایت نامحدود آمریکا و غرب انجام می‌شود ثابت است.

همچنین در این نشست مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره مذاکرات صلح با طرف سعودی به عربستان توصیه کرد که منافع ملی خود را در روند مذاکرات صلح با یمن بر منافع آمریکا ترجیح دهد تا این روند به شکلی مثبت تکمیل گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد