Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد احمدی کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن استفاده از فضای مجازی در روزگار کرونا برای دانش‌آموزان، گفت : دانش‌آموزان در شرایط کنونی به دلیل مجازی شدن آموزش‌ها ناگزیر به حضور در فضای مجازی هستند و این مهم ضرورت آموزش آن‌ها در مورد استفاده درست از این فضا را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بهترین کار این است که خانواده ها، فرزندانشان را با خطرات و آسیب‌های احتمالی فضای مجازی آگاه کنند، گفت : خانواده‌ها نمی‌توانند مدام کنار فرزندنشان باشند و حضور او را در فضای مجازی کنترل کنند، اما با آموزش صحیح دانش‌آموزان می‌توانند خطرات حضور در فضای مجازی را به حداقل برسانند.

این کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی ادامه داد: علاوه بر این فیلترینگ‌هایی وجود دارند که می‌تواند میزان دسترسی دانش آموزان را کم کند که استفاده از این فیلترینگ‌ها به خانواده‌ها توصیه می‌شود.

او با تاکید بر اینکه حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی باید با محدودیت و زیر نظر بزرگتر‌ها باشد، ادامه داد: تمرکز نداشتن بی دقتی و حواس‌پرتی از پیامد‌های حضور بیش از حد دانش‌آموزان در فضای مجازی است، البته این جدا از انحرافاتی است که ممکن است در پی استفاده نادرست از این فضا برای دانش آموزان بوجود آید.

احمدی افزود: دانش‌آموزان به دلیل داشتن تفکر انتزاعی توان تجزیه و تحلیل ندارند، لذا به راحتی ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و دچار انحراف شوند که این موضوع ضرورت نظارت خانواده‌ها به طور نامحسوس بر حضور فرزندانشان در فضای مجازی را نشان می‌دهد.

مرادی گفت: استفاده از فضای مجازی به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در روزگار کرونا می‌تواند در یادگیری دانش‌آموزان مفید واقع شود، اما باید اول فرهنگ استفاده از آن نهادینه شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فضای مجازی آسیب های اجتماعی ویروس کرونا فضای مجازی دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • الفاظ رکیک سپهر حیدری پس از ممنوعیت حضور دختران پرسپولیسی در ورزشگاه
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر