Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود قایق‌های کره جنوبی به آب‌های کره شمالی بعد از حادثه هفته گذشته که منجر به کشته شدن یکی از مقامات سئول شد به نظر باعث تشدید تنش بین دو کشور شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یونهاپ، رسانه های رسمی کره شمالی هشدار دادند که چندین قایق کره جنوبی که به دنبال جسد یکی از مقامات وزارت ماهیگیری کره جنوبی می گردند چندین مرتبه وارد آبهای این کشور شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

( جدیدترین اخبار و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرگزاری تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ورود قایق های کره جنوبی ازجمله شناورهای نظامی این کشور به آبهای کره شمالی برای شرکت در یک عملیات جستجو باعث نگرانی کره شمالی شده و به گفته رسانه رسمی این کشور می تواند منجر به یک حادثه وحشتناک دیگر شود.

کیم جونگ اون از کره جنوبی به دلیل تیراندازی به یکی از مقامات وزارت شیلات این کشور و کشته شدن وی در اوایل هفته گذشته عذرخواهی کرده است.

گفته می شود پیام کیم در یادداشتی رسمی تسلیم کره جنوبی شده و در آن تاسف شدید وی ابراز شده است.

در یادداشت کیم نوشته شده قایق حامل مقام کره جنوبی نیز آتش گرفته و از بین رفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: کره شمالی اولین رزمایش ضدحمله هسته ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته ای» خود با هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام داد تا «هشداری آشکار به دشمنانش» باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در این تمرین کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته ای سراسری، موسوم به ماشه هسته ای، نیروهای توپخانه این کشور در نمایش توانایی های هسته ای متنوع و اعتراض به مانورهای نظامی «تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی» به اولین رزمایش این کشور پیوستند.

رهبر کره شمالی بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای نظارت داشت. گمان می رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کد خبر 846622 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و کره شمالی كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟