Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:59:17 GMT

۲۶ درصد جمعیت استان قزوین جوان هستند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۸۷۴۶

۲۶ درصد جمعیت استان قزوین جوان هستند

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در جلسه شورای راهبردی استان که با حضور برخی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: جمعیت از ارکان مهم قدرت و اقتدار یک کشور به شمار می‌آید و از این رو اهمیت به افزایش جمعیت و سیاست‌گذاری‌ها در این راستا اولویتی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این شورا بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری ، ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غرب شکل گرفته است.

حبیبی، هدف از تشکیل شورای راهبردی جمعیت استان را برنامه ریزی راهبردی مسایل جمعیتی مبتنی بر شواهد و با لحاظ واقعیت‌ه اعلام و تاکید کرد: انتظار از این شورا، طراحی و برنامه‌ ریزی متناسب با ویژگی‌های جمعیتی، اجتماعی و فرهنگی استان به منظور اجرای سیاست‌های کلی جمعیت است.

این مسوول با اشاره به اینکه داشتن جامعه‌ای سالم و پیشرفته در گروی داشتن جمعیت جوان و کارآمد آن است، یادآور شد: ساماندهی جمعیتی استان نیازمند تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و کارهای کارشناسی شده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی و بدون موازی کاری نسبت به مقوله جمعیت اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به میانگین سنی استان  قزوین با ۳۱ سال، افزود: ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری می‌تواند در جهت افزایش جمعیت موثر باشد.

حبیبی با اشاره به روند پیری جمعیت استان در ۳۰ سال آینده، اضافه کرد: پیر شدن جمیعت، نشاط و سرزندگی را از جامعه سلب می‌کند و نقطه مقابل آن جامعه‌ای از پویایی و نشاط کامل برخوردار است که ترکیب آن را جوانان تشکیل دهند.

وی با اشاره به اهمیت داشتن سبک زندگی  افزود: ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی بایستی مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

برچسب‌ها سالمندان استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندان استان قزوین استانداری قزوین سالمندان استان قزوین استانداری قزوین اخبار کنکور سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت زنده نگه داشتن هنرهای بومی قزوین تاکید کرد و گفت: آموزش این هنرهای بومی فاخر به نسل جوان باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بعدازظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ از مجموعه تاریخی‌فرهنگی سعدالسلطنه قزوین بازدید کرد و در جریان این بازدید با هنرمندان فعال دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از سرای سعدالسلطنه بر ضرورت زنده نگه داشتن هنرهای بومی قزوین تأکید و اظهار کرد: در همین راستا آموزش این هنرهای بومی فاخر به نسل جوان باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

خسروپناه اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد، زنده نگه داشتن هنرهای بومی بسیار حائز اهمیت است و بهترین راهکار برای تحقق این مهم آموزش این هنرها به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه احیا، مرمت، بازسازی و بهره‌برداری از مجموعه کاروان‌سرای درون‌شهری سعدالسلطنه اقدام به‌جایی بوده است، تصریح کرد: توجه به ارزش‌های فرهنگی‌اجتماعی همزمان با تلاش برای توسعه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 747287

دیگر خبرها

  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند