Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی درباره تحصیل رایگان افراد دارای معلولیت ارائه داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا در خصوص تحصیل رایگان افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: طبق ماده ۹ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، موضوع آموزش عالی رایگان افراد دارای معلولیت نیازمند و آئین‌نامه اجرایی آن، افرادی که بر اساس آزمون وسع مبتنی بر سامانه بانک اطلاعات رفاه ایرانیان در هفت دهک اول قرار دارند و دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید هستند، می‌توانند از تسهیلات مربوط به معافیت از پرداخت شهریه برای یک بار در هر مقطع تحصیلی در سقف سنوات مجاز آموزش رایگان بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس واحدهای آموزش عالی موظف هستند که نسبت به ثبت نام، انجام امتحانات و صدور مدرک افراد پذیرفته شده موضوع این ماده قانونی بدون دریافت شهریه از فرد مشمول اقدام کنند.

قبادی دانا تصریح کرد: همچنین سازمان بهزیستی نیز موظف است بعد از ثبت نام نسبت به تسویه حساب افراد نیازمند واجد شرایط دارای معلولیت با شرایط فوق الذکر با واحدهای آموزش عالی اقدام کند، همچنین سازمان سنجش نیز موظف است فهرست افراد دارای معلولیت پذیرفته شده در واحدهای آموزش عالی در هر سال تحصیلی را به بهزیستی کشور اعلام کند، بر این اساس در سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸ در نیمسال اول، سازمان بهزیستی بدهی را که به دانشگاه آزاد اسلامی داشت به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان پرداخت کرد و برای نیمسال تحصیلی دوم ۹۷-۹۸ و سال تحصیلی ۹۸-۹۹ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را ظرف هفته گذشته به حساب دانشگاه آزاد اسلامی واریز کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: همچنان ما از دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کردیم برای سال تحصیلی جدید ۹۹-۱۴۰۰ دسترسی الکترونیکی به بهزیستی بدهد تا هزینه شهریه تحصیلی دانشجویان واجد شرایط مشمول را به حساب دانشگاه آزاد واریز کنیم که امید است طی دو هفته آینده این کار محقق شود.

به گفته وی، برای فرزندان دارای سرپرست غیر مؤثر که تحت پوشش بهزیستی هستند (اعم از فرزندانی که در شبه خانواده‌ها حضور دارند یا امداد بگیر هستند و افرادی که به زندگی مستقل انتقال پیدا کردند و سن پذیرش‌شان در بهزیستی کمتر از ۱۶ سال بوده) نیز این امکان وجود دارد تا شهریه آنها در دانشگاه‌های غیردولتی به طور کامل پرداخت شود.

قبادی دانا با اشاره به سایر افراد که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و دانشجویانی که نیازمند هستند و دهک درآمدی آنها دهک یک تا هفت است و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و در دو گروه زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها که دارای پرونده در بهزیستی هستند و همچنین دانشجویانی که سرپرست خانواده آنها دارای معلولیت شدید و بسیار شدید است و در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند و نیازمند هستند، نیز گفت: این افراد تا سقف اعتبارات مصوب و در صورت تأمین اعتبار می‌توانند بخشی از هزینه تحصیلی‌شان را به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: همچنین دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی که نیازمند هستند و در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند و در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند، به عنوان کمک هزینه تشویقی تحصیل برحسب مقطع تحصیلی از کاردانی تا دکترا مبلغ ۴۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان را هر ترم دریافت می‌کنند که در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در دو ترم این مبلغ بر روی حساب بانکی ۲۹۰۰ نفر از این افراد با شرایطی که ذکر شده، شارژ شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دانشگاه‌هایی که دانشجویان ما در آن تحصیل می‌کنند و همچنین کلیه دانشگاه‌ها شرایطی را فراهم کنند تا به لحاظ مناسب‌سازی و دسترس پذیری، شرایط مناسبی برای تحصیل افراد دارای معلولیت ایجاد شود و همچنین شرایطی ایجاد شود تا آنها بتوانند به طور مستقل مانند سایر دانشجویان در فضای دانشگاه حضور یافته و به تحصیل خود ادامه دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه از دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم و وزارت بهداشت و علی‌الخصوص دانشگاه آزاد اسلامی که طی تفاهم نامه منعقده ۲۵ درصد تخفیف شهریه برای دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی ایجاد کردند و همچنین به خاطر همکاری خوب و تسهیل شرایط تحصیلی برای دانشجویان تحت پوشش بهزیستی، قدردانی کرد.

کد خبر 446763

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رییس سازمان بهزیستی وحید قبادی دانا معلولان مددجویان بهزیستی تحصیل رایگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تحت پوشش سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت رئیس سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی کشور دانشگاه آزاد اسلامی بهزیستی هستند آموزش عالی سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر، گفت: یک هزار و ۸۰۰ مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که با احراز شرایط آنان بیمه رایگان می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، ظهیر کاظمی شامگاه سه‌شنبه در نشست با فرماندار، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه رده سنی 18 تا 50 سال می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند، اظهار کرد: جامعه هدف استان بوشهر برای تحت پوشش صندوق 150 هزار و 677 نفر تعیین شده که نزدیک به 33 هزار و 558 نفر در استان عضو این صندوق شده‌اند.

وی با بیان اینکه در تنگستان 2 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند خاطرنشان کرد: از این تعداد 70 نفر مستمری دریافت می‌کنند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر با بیان اینکه این صندوق در راستای تحقق یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شده است خاطرنشان کرد: کشاورزان که در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

کاظمی پرداخت 70 درصد حق بیمه توسط دولت را از ویژگی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر دانست و خاطرنشان کرد: تنها یک سوم حق بیمه توسط کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود.

وی افزود: 240 رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اضافه کرد : نگاه این صندوق صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسئولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اقدام می‌کند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات مطلوب برای فرزندآوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه کردن رایگان مادران سه فرزندی است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 800 مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که با احراز شرایط آنان به‌صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

متوسط پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان بوشهر 16 درصد است

فرماندار تنگستان نیز با اشاره به اینکه متوسط پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان بوشهر 16 درصد است گفت: متوسط عضویت شهرستان تنگستان 14 درصد و جامعه هدف این شهرستان 20 هزار نفر است که تعداد 3 هزار نفر آن تحت پوشش بوده که 17 هزار نفر آن در روستاها ساکن هستند.

احمد لطفی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سطح شهرستان تنگستان 17 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو نیستند نیاز است با یک برنامه خوب دو ساله این تعداد افراد تحت پوشش قرار بگیرند.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: ضروری است در سال جاری بیش از 7 هزار نفر از جمعیت روستایی تنگستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در دو بخش ، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع‌رسانی و تشویق بیشتر روستاییان برای بهره‌مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر جلسات را در 4 دهستان شهرستان تنگستان برگزار کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان